For kælen en kat ???
Fra : Lene C. Petersen

Dato : 31-03-04 17:18

Hejsa

Ja, jeg ved godt, at dette nok ikke betegnes som et direkte problem. Men jeg
har været så heldig at finde alle tiders søde kat ( en blanding mellem norsk
skovkat og alm. huskat ) Den er bare så " mor-syg" - jeg kan simpelt hen
ikke få lov til at gå i fred. Den farter omkring mine ben hele tiden og hvis
den ikke lige kan se mig, ja så begynder den nærmest at tude. Bare det at
jeg går på toilettet eller i bad og lukker døren - så hyler den bare for
vildt.

Jeg har også problemer, når jeg gerne vil sove. Den tror at det er
behageligt for mig at den gerne vil ligge på min hovedpude eller allerhelst
lidt oven på mit hovede. Det er ikke just rart, så jeg er nødt til at lukke
døren ind til mit soveværelse for at kunne få en nogenlunde nattesøvn. Nu er
problemet bare, at jeg så kan høre den mijauuu inde i stuen. Den er meget
tryghedssøgende og befinder sig absolut bedst meget tæt på mig eller til
dels mit barn på 4 år.

Jeg ved godt at jeg nok skal være glad for den bette mis på 5 mdr - men er
der noget jeg kan gøre, så alle parter får det bedre ??? Det er jo nærmest
som at have to børn lige for tiden - og den ene som i babyalderen.

Med venlige misssehilsener

Zille

Fra : Helle

Dato : 31-03-04 18:00

"Lene C. Petersen" <Lene_skal_ikke_bruges@petersen.mail.dk> wrote in message
> [...]
> der noget jeg kan gøre, så alle parter får det bedre ??? Det er jo nærmest
> som at have to børn lige for tiden - og den ene som i babyalderen.

Åh hvor jeg kender det. Mine katte har også haft perioder hvor det har været
så slemt som du beskriver. Jeg har egentlig bare forsøgt at lade tiden gå og
måske prøve at ignorere katten lidt - dog ikke så meget så den ligesom får
"underskud". Min birma er i hælene på mig og jeg ved ikke hvor mange gange
om dagen jeg jokker på den hvor den skriger op. Men alligevel bliver den
ved. Den vil konstant op. Min maine coon render også efter mig hele dagen og
skal helst stå med kløerne i min bagdel hver gang jeg laver mad - det er dog
lidt mere behageligt end med min birma som virker snørkler rundt om mine ben
hele tiden. Mine maine coon tolerer på INGEN måder at jeg lukker døren ind
til et rum - han vræææler præcis som du beskriver og det samme gælder hvis
han ikke lige kan se mig. Jeg ved ikke hvorfor de gør det...desværre..synes
bare du skulle vide at du ikke er ene om det.

Mvh Helle

Fra : fam. Ager

Dato : 31-03-04 18:07

"Lene C. Petersen" <Lene_skal_ikke_bruges@petersen.mail.dk> skrev i en
meddelelse news:406aef2c$0$432$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
> der noget jeg kan gøre, så alle parter får det bedre ??? Det er jo nærmest
> som at have to børn lige for tiden - og den ene som i babyalderen.

Hej zille!

-Kender godt "problemet"..., Jeg har en ragdoll, der nærmere er en
pelsfrakke eller pelspude og ret ofte en snublepels...han er også afsindig
kontaktsøgende og brokker sig højlydt, når han bliver "holdt udenfor". Om
natten går han på skift mellem min mand og jeg og mine børn. Han vækker os
dog ikke mere (han er 9 mdr.). Vi bliver dog "aflastet" af vores Cairn
Terrier, som er hans bedste legekammerat.
Hva`med en mis til?, det kan da være at han ville sætte pris på en
legekammerat!!.

Men udover det, er det da dejligt at misserne sætter pris på vores selskab,
det havde været kedeligt andet!!

Mange hilsner fra Marie.

Fra : Denise

Dato : 31-03-04 18:09

> [...]
> men er der noget jeg kan gøre, så alle parter får det bedre ??? Det
> er jo nærmest som at have to børn lige for tiden - og den ene som i

Hej
Det kunne måske hjælpe hvis du fik en lille legekammerat til den, så den har
en artsfælle der kan aflaste dig lidt.
I min mening er det altid bedst at have mere end 1 kat, for kattens skyld.

--
Hilsen Denise
..

Fra : TøSeN

Dato : 31-03-04 18:42

> [...]
> en artsfælle der kan aflaste dig lidt.
> I min mening er det altid bedst at have mere end 1 kat, for kattens skyld.

Nu skal det jo bemærkes at katte ikke er flokdyr!!

/Josefine

Fra : dpl

Dato : 31-03-04 19:35

TøSeN wrote:

> Nu skal det jo bemærkes at katte ikke er flokdyr!!

Det er der vist nogen der har glemt at fortælle mine katte:
http://www.kishka.dk/dorthes/foto/sibirer3.jpg

Hilsen Dorthe ( - og de 9 FLOK-dyr! )

Fra : Kate

Dato : 31-03-04 20:23

dpl <dplahrmann@hotmail.com> wrote in

> Det er der vist nogen der har glemt at fortælle mine katte:
> http://www.kishka.dk/dorthes/foto/sibirer3.jpg

Hæhæ, skønt billede.
Ja, mine katte har altså heller ikke læst _alt_ hvad der står i
bøgerne. Katte er sgi nok lige så forskellige som alle andre individer

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : TøSeN

Dato : 01-04-04 13:01

Waaauw!
Hvad er det for en race?

/Josefine

Fra : dpl

Dato : 01-04-04 16:45

Hej Josefine
Det er to sibirere, Raisa og Viktor. Men ellers har vi også en del
neutraliserede huskatte, og det er præcis det samme med dem. Her ligger
Raisa f.eks. i kurv sammen med vores strefe-musejæger-udekat Dvaske, og
så røde Leo, som måtte ligge ved siden af, da der altså ikke kunne mases
endnu en kattebagdel ned i den kurv *smil*.
http://www.kishka.dk/dorthes/foto/kurv.jpg

Hilsen Dorthe
- Og så lige et reklameindslag:
Da Viktor endelig har fundet ud af hvad livet drejer sig om, håber vi på
killinger inden alt for længe!

Fra : Elwarth

Dato : 01-04-04 16:55

> - Og så lige et reklameindslag:
> Da Viktor endelig har fundet ud af hvad livet drejer sig om, håber vi på
> killinger inden alt for længe!

Weeeee, endelig
Vi venter spændt på at høre, hvad det resulterer i

Venligst
Dorthe

Fra : dpl

Dato : 02-04-04 19:00

Elwarth wrote:
> "dpl" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Weeeee, endelig
> Vi venter spændt på at høre, hvad det resulterer i

Ja, jeg er dælme også spændt *smil* ! Enten er der mulighed for
killinger sidst i maj, eller også skal de nok få klaret den sag ved
næste løbetid. Han er stadig lidt famlende, men har helt klart fanget
ideen *smil*.

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 01-04-04 17:47

On 2004-04-01 17:45:07 +0200, dpl <dplahrmann@hotmail.com> said:

> - Og så lige et reklameindslag:
> Da Viktor endelig har fundet ud af hvad livet drejer sig om, håber vi
> på killinger inden alt for længe!

Næeh! Så kan den stakkels dame endelig få sin lyst styret
Spændende, hvad der kan komme ud af det
--
Knus fra Ann R

Fra : dpl

Dato : 02-04-04 19:01

Ann Rudbeck wrote:

> Næeh! Så kan den stakkels dame endelig få sin lyst styret
> Spændende, hvad der kan komme ud af det

Ja, hun var også yderst tilfreds *smil*. Om han så helt har fået klaret
ærterne, er jeg lidt i tvivl om. Men hvis det ikke lykkedes denne gang,
så er der i hvert fald håb for næste løbetid!

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Denise

Dato : 31-03-04 20:49

TøSeN wrote:

> Nu skal det jo bemærkes at katte ikke er flokdyr!!
>
> /Josefine

De fleste katte holder af at være sammen med artsfæller. Kattehjem anbefaler
altid at man får 2 ad gangen,når man skaffer sig killinger. Der findes
faktisk mange der mener, det er direkte dyremishandling kun at skaffe sig 1
lille killing. Så langt vil jeg nok ikke gå, men synes selv det er utroligt
synd for en lille killing, især hvis det skal være en indekat, at den ikke
har mindst een legekammerat. For uanset hvad, kan man ikke beskæftige sig
nok med sådan et lille væsen, og det bliver aldrig det samme som en anden
killing.
Der er så enkelte katte der har det bedst alene, eller måske ikke kan sættes
sammen med andre, når de først er voksne, men det er som regel fordi de er
vokset op alene og måske er blevet en smule sære, egenrådige eller
forkælede.

--
Hilsen Denise

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 31-03-04 21:38

In article <406b0311$0$133$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, TøSeN
<jokii@hotmail.com> wrote:

> Nu skal det jo bemærkes at katte ikke er flokdyr!!
>
> /Josefine

Hejsa

Det passer ikke helt med, hvad de nyeste opdagelser viser.
Katte er ikke flokdyr som f.eks. hunde. Dvs at de ikke jager i flok, de
jager alene.
Men - de er derimod sociale dyr, der meget gerne er sammen med
artsfæller resten af tiden. Katteflokke i det fri består af flere som
regel beslægtede hunner, killinger og en eller få hankatte.

--
Knus fra Ann R

Fra : Camilla Scharff

Dato : 31-03-04 22:39

"TøSeN" <jokii@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Nu skal det jo bemærkes at katte ikke er flokdyr!!
>
> /Josefine

Det kommer nu godt nok an på kattene... jeg har fx nogle *meget* sociale
katte, som elsker at putte sammen - endda i lag! se selv:
http://www.burmese.dk/d/d_ombur.shtml

Mvh. Camilla
Camischa's burmesere & abyssiniere
www.burmese.dk

Fra : TøSeN

Dato : 01-04-04 13:03

Skønt billede =)
Det kan godt være katte er meget sociale, men jeg vil ikke kalde dem flokdyr
på samme måde som fx en hest!

/Josefine

Fra : Helle

Dato : 31-03-04 19:16

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> wrote in message

> [...]
> en artsfælle der kan aflaste dig lidt.
> I min mening er det altid bedst at have mere end 1 kat, for kattens skyld.

Helt enig. Men mine katte hænger nu stadig helt vildt på mig selvom jeg har
to! *g*

/Helle

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 31-03-04 22:20

> [...]
nærmest
> som at have to børn lige for tiden - og den ene som i babyalderen.

Er det en teenager du har?
Tror nu en kammersjuk til din mis vil hjælpe gevaldigt, så han kan få
stillet sine behov med en ligesindet. Vi mennesker kan give kattene meget,
men det er meget lidt i forhold til hvad to katte kan give hinanden...

Og til den med flokdyr ... katte er skam meget sociale. De har brug for
artsfæller til at gå afløb for alle instinkterne. Alle mine katte gør alt
samme på samme tid og sammen. Enten slumre man, sover, spiser, jager,
træner, leger eller "holder møde" ..... de har behov som jeg som menneske
slet ikke kan stille uanset hvor meget jeg gør.
Jeg er en af dem der vil mene at det er dyreplageri bare at have en
indekat (med mindre det er helt særlige omstændigheder). Kattene bliver
rastløse ... måske dovne, og nogle bliver aggresive og udvikler andre
adfærdsproblemer (der er selvfølgelig ingen regel uden undtagelser)
Er jeg den eneste der oplever "aftenmøder"? Det er da en yderst social
begivenhed....
Når man går en tur på gaden om aftenen, lidt sent, oplever man somme tider
at man ser en kat sidde på gaden eller i en indkørsel. Kigger man godt efter
er der ofte flere. Måske 2,3 eller endnu flere. Det er nabolagets katte der
holder "møde". De er ikke uenige og slås ikke, mødes blot til en "lille
snak". Jeg læste om det for mange år siden, og der stod at kattene holdt et
fredeligt møde om hvem der hersker hvor osv. Og man går derfra som venner
uanset hvad man har af "udestående" med hinanden.
Efterfølgende har jeg oplevet det mange gange, men man skal kigge godt
efter, for de bare sidder der.... gør ikke noget...
Når jeg ser på min egen flok, sker det samme. De mødes (næsten altid i
stuen). Sidder eller ligger (ikke henslængt) ret tæt sammen. Blot en meter
eller to imellem og så nærmest i rundkreds. De eneste der ikke er rolige er
killinger. De er ligesom ikke en del af det. Det står på et kvarters tid
ca... det er rigtig interessant at se hvordan de samles på samme område.
Roen sænker sig ligesom. Der er ingen små gnidninger overhovedet. .... og
når "mødet" er hævet, går de hver i sær igang med deres gøremål.
Jer der har flokke, ... oplever i ikke det?

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Kristina R M Weimer

Dato : 05-04-04 12:58

>"Lene C. Petersen" <Lene_skal_ikke_bruges@petersen.mail.dk> wrote in
--

Hej!

Kan nog vara lite besvärligt ibland

---

Jag kan inte heller gå på toaletten ifred... Lite irriterande, för det
brukar gå att "dressera" sin SO om att man föredrar att vara ifred där,
men uppenbarligen inte katten

---

Jag har lyckats lära Twister att han gärna får ligga i sängen, på mig,
mellan oss, på huvudkudden, vadsomhelst, men *inte* kräva KOS mitt i
natten genom att bara hålla i honom hårt och trycka ner honom i
liggande ställning igen. Men jag tycker om att ha en spinnande katt i
sängen, även om det inte alltid är så praktiskt (Sisko sover oftast
antingen i fotändan eller helst någon annanstans, hon påstår att vi
sparkas...)

---

Den är ganska ung, och säkert i "tonåren", då har den extra mycket energi.
Är den kastrerad än? Ibland kan en tidig löptid göra katten helt absurt
kelen. Annars skulle jag också vilja sälla mig till dem som föreslår en
katt till som sällskap - det är inte sagt att det hjälper helt,
men sannolikheten är iaf att det blir lite bättre Att försöka avsätta
ordenligt med lektid varje dag är också en idé.

Nina, Tender Tribes <mailNOSPAM@tendertribes.dk> wrote:

> [...]
>træner, leger eller "holder møde" ..... de har behov som jeg som menneske
>slet ikke kan stille uanset hvor meget jeg gør.

Mina katter har en tendens att ligga på samma sätt, också om de ibland
ligger på olika ställen (fast de gärna ligger tillsammans också).
Antingen de ligger med tassarna under sig, eller i en boll, eller
utsträckta, så ser jag ofta att båda ligger likadant Tycker det är
fascinerande.

h. Kristina

--
There was no possibility of taking a walk that day.