Kattens no. 1
Fra : Kasper Jørgensen

Dato : 26-03-04 18:54

Hej med jer,

Vi er på jagt efter et nyt kradsebræt, da det ene af dem har er ved at falde
sammen (ikke super kvalitet).
Er der nogen som kan anbefale nogen som ikke er helt vild dyre men samtidigt
i god kvalitet.

Behøver ikke være Kattens no. 1, men sådan et har vi i forvejen og er meget
glade for det. Men jeg synes måske bare at de er lidt dyre at købe i Zoocity
så hvis nogen kender et sted, hvor de er billigere vil jeg være meget glad.

Håber at høre fra jer.

Hilsen

Tine

Fra : Eva Schmidt

Dato : 26-03-04 19:05

"Kasper Jørgensen" <Nukleuz@mail.dk> skrev i en meddelelse news:40646e0d$0$165$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> så hvis nogen kender et sted, hvor de er billigere vil jeg være meget glad.

Prøv www.likita.dk

kan varmt anbefales og du kan bygge dit klatretræ, som du vil

mvh Eva

Fra : Kari Eiffert

Dato : 27-03-04 08:05

> [...]
falde
> sammen (ikke super kvalitet).
> Er der nogen som kan anbefale nogen som ikke er helt vild dyre men

Hejsa.

Vi købte vores ved www.zooplus.de. Jeg synes lige umiddelbart at de var
billigere end dem fra likita, og kvalieteten er mindst lige så god. Vi har
nemlig også haft et fra likita, men den var lige pludselig ikke stor nok

Håber du kan bruge det til noget

MVH Kari Eiffert

Fra : Figaro

Dato : 27-03-04 10:43

Kan også helt klart anbefale www.zooplus.de de er kanon gode og billige, men
det kræver du har Visa eller kender nogen der har.

VH Stine

Fra : Eva Schmidt

Dato : 27-03-04 12:48

"Figaro" <sukkermel@sukkermel.dk> skrev i en meddelelse news:40654cb4$0$135$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Kan også helt klart anbefale www.zooplus.de de er kanon gode og billige, men
> det kræver du har Visa eller kender nogen der har.
>
> VH Stine

Hvor meget sparer man i kroner og ører ved at købe fra zooplus sammenlignet med Likita?

Der må vel komme både moms og fragt på - og så er man jo pisket til at samle det selv - eller tigge, true, betale, en anden for det!
Hvis man altså ikke kan selv - og det kan jeg ikke!!!

mvh Eva

Fra : Kari Eiffert

Dato : 27-03-04 12:56

[...]

Du skal kun betale omkring 50 kr i fragt. Så det er jo ikke så slemt. Det vi
købte var nu nemt at samle da der var en meget udførlig brugsanvisning med
til.

MVH Kari

Fra : Figaro

Dato : 28-03-04 16:52

Hejsa Eva.

Fragten er omkring de 50 kr. ligemeget hvor meget du køber for.

Jeg kan ikke sige hvor meget du sparer i forhold til Likita for jeg har
aldrig købt ved dem, men jeg synes de virker dyre i forhold til
www.zooplus.de.

Vores kradsetræ var meget nemt at samle, det tog ikke lang tid.
http://www.zooplus.de/app/WebObjects/ZooShop.woa%3FPG%3D2061%26PID%3D9475
Ved ikke om linket dur, men det er sådan et jeg har købt ved dem.

VH Stine

Fra : Kari Eiffert

Dato : 28-03-04 20:33

> [...]
> http://www.zooplus.de/app/WebObjects/ZooShop.woa%3FPG%3D2061%26PID%3D9475
> Ved ikke om linket dur, men det er sådan et jeg har købt ved dem.

Sjovt nok er det det samme vi har købt

MVH Kari

Fra : Eva Schmidt

Dato : 28-03-04 22:05

"Kari Eiffert" <kari.eiffert.nospam@mail.dk> skrev i en meddelelse news:c4799b$kkp$1@sunsite.dk...

> Sjovt nok er det det samme vi har købt
>
> MVH Kari

Det ser rigtigt lækkert ud, men det går da ikke helt op til loftet, gør det??
Hvis ikke, kunne jeg måske godt selv samle det, men hvis vi snakker
at stå på en stige og svaje, mens man skruer og gør ved, så er jeg altså en kylling!
Det er såmænd alt rigeligt, når jeg fra tid til anden må til vejrs for at
stramme møtrikkerne i klatretræet, som altså går helt op til loftet!

Hvor meget gav I for hele herligheden?
Jeg er ikke inde i den tyske valuta, så hvor meget en tysk
mark er i danske kroner, aner jeg ikke!

Jeg synes nu personligt ikke, at Likita er dyre
- især ikke i betragtning af, at man får en fantastisk god service!

mvh Eva

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 28-03-04 23:17

In article <40673dbb$0$129$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Eva Schmidt
<safeni@paradis.dk> wrote:

> Hvor meget gav I for hele herligheden?
> Jeg er ikke inde i den tyske valuta, så hvor meget en tysk
> mark er i danske kroner, aner jeg ikke!

En euro står i 7,43 kr. pt

Resten ved jeg ikke noget om - jeg er også til Likita. Især er det fint
at man selv kan designe et krasetræ efter eget hovede. Vores
hjemmedesignede fylder mindre i bredden end de gængse - og har tre
hængekøjer

--
Knus fra Ann R

Fra : Kate

Dato : 30-03-04 20:36

Ann Rudbeck <webmaster@fjernsiamis.com> wrote in

> jeg er også til Likita

Jeg ved mange i tidens løb har rost Likita i høje skyer, men jeg synes
dog jeg har bemærket, at de gange der er blevet nævnt at et træ er
væltet har det været et Likita.
Er det et tilfælde eller fordi der er mange som har de træer eller står
Kattens No1 bare bedre?
Jeg spørger ikke for at provokere, men fordi jeg godt kan se at efter
ca. 8 år så begynder mit Kattens No1 at kunne tåle en udskiftning, det
er aldrig væltet i alle årene og jeg er ikke smadder god til at huske
at efterspænde, det sker vel højst en gang om året.
Jeg køber i forvejen grus hos zooplus og kunne såmænd også godt købe
kradsetræ der.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 31-03-04 23:48

On 2004-03-30 21:36:26 +0200, Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> said:

> [...]
> væltet har det været et Likita. Er det et tilfælde eller fordi der er
> mange som har de træer eller står Kattens No1 bare bedre?

Ved det ikke... vores står godt nok..
Jeg har konstrueret det med to søjler fra bunden, i hver sit hjørne af
bundpladen. Et stykke oppe en stor hængekøje, så to søjler videre op og
så endnu en bundplade. Herefter - i knap 1 m højde, er der så kun en
søjle i midten resten af vejen op. (Hm - var den til at forstå? - *gg*)
Jeg tror at den solide "basis" gør det mere stabilt, men det *kan* jo
være noget jeg bilder mig ind
--
Knus fra Ann R

Fra : Anja

Dato : 29-03-04 07:37

Hvor meget gav I for hele herligheden?
Jeg er ikke inde i den tyske valuta, så hvor meget en tysk
mark er i danske kroner, aner jeg ikke!
mvh Eva

Hej Eva.

Du kan regne prisen ud herinde : http://www.valutakurser.dk/

Blot husk, at Tyskland bruger Euro og ikke Mark mere

Hilsen Anja

Fra : Eva Schmidt

Dato : 29-03-04 17:28

">
> Hej Eva.
>
> Du kan regne prisen ud herinde : http://www.valutakurser.dk/
>
> Blot husk, at Tyskland bruger Euro og ikke Mark mere
>
> Hilsen Anja

Hej Anja

Mange tak for linket.!

Ja, det med euro kom jeg i tanke om, da jeg havde sendt indlægget
- men du forstod jo heldigvis meningen *S*

mvh Eva

Fra : Kari Eiffert

Dato : 29-03-04 15:46

[...]

Nej det går ikke op til loftet, men er så bare lidt bredere i stedet

Hvor meget gav I for hele herligheden?
Jeg er ikke inde i den tyske valuta, så hvor meget en tysk
mark er i danske kroner, aner jeg ikke!

Vi gav ca. 721 kr Og det synes jeg altså ikke meget. Vi gav mere for det
gamle vi havde fra Likita, og det var mindre.

Fra : Eva Schmidt

Dato : 29-03-04 17:32

> [...]
>
> Vi gav ca. 721 kr Og det synes jeg altså ikke meget. Vi gav mere for det
> gamle vi havde fra Likita, og det var mindre.

Hej Kari

Nej, det er bestemt ikke dyrt for det lækre klatremiljø,
men da jeg ikke har så voldsomt meget plads,
har jeg valgt at bygge i højden!

Men bare vi (og kattene) er tilfredse
med vores indkøb, så er det jo det vigtigste!

mvh Eva

Fra : Kari Eiffert

Dato : 29-03-04 20:20

> [...]
>har jeg valgt at bygge i højden!
>
>Men bare vi (og kattene) er tilfredse
>med vores indkøb, så er det jo det vigtigste!

Hejsa!

Det kan jeg godt forstå. Det er også meget bredt, selvom vi nu nærmest har
foldet det sammen, så det bare står i hjørnet Man må jo være lidt smart
ind imellem. I øvrigt har vi jo også et højt tårn til dem som vi selv har
bygget. Det er de også rigtigt glade for. Du kan se vores selvbyg her (hvis
du da ikke har set det før ):
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_show.php?album=145&folder=190&limit_start=0&limit_user=15

Så med andre ord: du kan jo også "bare" bygge selv

MVH Kari

Fra : Eva Schmidt

Dato : 29-03-04 20:41

> [...]
>
> Så med andre ord: du kan jo også "bare" bygge selv

Hejsa

Jeg har set billeder af jeres klatretårn før
- det er flot og jeg er meget imponeret!

Jeg kan godt se, at du ikke kender mig og mine kreative evner
- de er nærmest ikke-eksisterende.

Jeg er sikker på, at mine katte ville løbe skrigende bort,
dersom jeg tilbød dem et klatretræ/tårn,
jeg selv havde bikset sammen!
Og det ville også være yderst fornuftigt af dem,
for den med kattens ni liv tror vi ikke rigtigt på!!

mvh Eva

PS. Dejlige katte, du har!

Fra : Kari Eiffert

Dato : 30-03-04 17:10

[...]

*gg* du ser da i det mindste realistisk på det Jeg kommer jo fra et
gør-det-selv-hjem. Og da var det altså lige meget at jeg var pige. Jeg fik
bare en skruetrækker eller hammer i hånden alligevel. Og det har jeg da
kunne bruge til noget, nu hvor jeg har fået kat

Mange tak. Jeg synes også vi har nogen vidunderlige katte. Men dine er nu
også dejlige

Fra : Kate

Dato : 30-03-04 20:40

> [...]
> fra et gør-det-selv-hjem. Og da var det altså lige meget at jeg
> var pige. Jeg fik bare en skruetrækker eller hammer i hånden

Det tror jeg faktisk er en god gave at gi' sine børn
Jeg lærte at holde på en skruetrækker af nød. Da jeg flyttede hjemmefra
gad jeg ikke være afhængig af at skulle finde en handyman og vente på
han gad komme forbi, derfor måtte jeg jo selv lære det, men god til det
er jeg ikke.

Fra : Kate

Dato : 30-03-04 20:42

> http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_show.php?album=
> 145&folder=190&limit_start=0&limit_user=15

Det er vel ikke dig der byggede klatretræ af en gammel seng, vel?

Fra : Kari Eiffert

Dato : 31-03-04 17:01

> Det er vel ikke dig der byggede klatretræ af en gammel seng, vel?
>
> --
> Kate

Nej det var det ikke

Kari

Fra : Elwarth

Dato : 29-03-04 20:46

> [...]
r=190&limit_start=0&limit_user=15

> Så med andre ord: du kan jo også "bare" bygge selv

Hej Kari.
Wow, hvor er det flot! *taber både næse og mund*

Venligst
Dorthe

Fra : Kari Eiffert

Dato : 30-03-04 17:06

> Hej Kari.
> Wow, hvor er det flot! *taber både næse og mund*
>
> Venligst
> Dorthe

Mange tak

Vi er altså også meget stolte af det. Specielt fordi vi biksede det sammen i
en lillebitte stue. Jeg må altså indrømme at det satte forholdet på prøve,
men nu er både vi og ikke mindst kattene meget glad for det Selv vores
gumpetunge maine coon kan komme op i toppen, fordi de kan kravle hele vejen
op igennem.

MVH Kari

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 30-03-04 10:20

http://www.zooplus.de/app/WebObjects/ZooShop.woa%3FPG%3D2061%26PID%3D9475

> Sjovt nok er det det samme vi har købt
>
> MVH Kari

Det træ er da total lækkert, og BILLIGT ! ....
Hvilke farver har i det i?
Kan se at man kan få det i rød, grå og beige.
Nogle der har det i beige? ...... ville gerne vide om det er hvid-beige
eller brun-beige?

Hilsen Nina - der bare MÅ eje sådan et :)
www.tendertribes.dk

Fra : Kari Eiffert

Dato : 30-03-04 19:44

> [...]
> eller brun-beige?
>
> Hilsen Nina - der bare MÅ eje sådan et :)

Hejsa.
Vi har den.
Men jeg vil nærmere kalde den sandfarvet. Jeg synes ikke rigtigt beige
beskriver den ordentligt. Håber det kunne hjælpe

MVH Kari

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 31-03-04 07:51

> [...]
> Men jeg vil nærmere kalde den sandfarvet. Jeg synes ikke rigtigt beige
> beskriver den ordentligt. Håber det kunne hjælpe

altså næsten hvidt?

Har du ikke et billede?

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 31-03-04 12:32

> altså næsten hvidt?
>
> Har du ikke et billede?
>
> Hilsen Nina
> www.tendertribes.dk

Ja du må undskylde at jeg bliver ved at vade i det.... men på billedet
virker det nærmest fersken-gult...
Da jeg har råhvide sofaer, så vil det komme til at virke noget røg-gult
eller sådan noget... men hvis det er en næsten hvid, så er det det jeg helst
vil have ... ellers må det blive det grå....

Fra : Kari Eiffert

Dato : 31-03-04 17:04

> [...]
helst
> vil have ... ellers må det blive det grå....

Det er slet ikke hvidt. Det er nok nærmere en lys fersken, men lidt mere
brunlig. Svært at forklare, men jeg ville nok ikke stille dem ved siden af
en hvid sofa, hvis det kan hjælpe

Kari

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 31-03-04 21:56

> [...]
> >
> Det er slet ikke hvidt. Det er nok nærmere en lys fersken, men lidt mere
> brunlig. Svært at forklare, men jeg ville nok ikke stille dem ved siden

Det hjalp meget med den forklaring.... jeg tror faktisk at det er flot i
den beige-fersken-creme farve, men træet og mine hvide sofaer kommer nok
ikke til at klæ hinanden .... ergo: det bliver så et gråt.... det går jo
også til alt.

Tak
Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Kari Eiffert

Dato : 01-04-04 14:04

> [...]
> den beige-fersken-creme farve, men træet og mine hvide sofaer kommer nok
> ikke til at klæ hinanden .... ergo: det bliver så et gråt.... det går

Det var så lidt. Og det er en rigtig dejlig varm farve. Men jeg tror du gør
det rigtige ved at vælge grå
Håber misserne bliver glade for det

MVH Kari

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 01-04-04 17:32

> Det var så lidt. Og det er en rigtig dejlig varm farve. Men jeg tror du
gør
> det rigtige ved at vælge grå
> Håber misserne bliver glade for det

Det er jeg sikker på at de gør. Min erfaring med træerne er, at det er
ikke så meget træet der er afgørende om de bliver glade for det, det er
placeringen.
Jeg købte et af de stooooooooore flotte fra Holland med blade og det hele
sidste år. Ingen gad bruge det (men flot så det jo ud)... jeg ærgede mig
meget over det køb. Ved en tilfældighed flyttede jeg det midlertidigt, da
jeg manglede noget plads til en lampe i det hjørne hvor det stod.
Den nye lokation er elendig ... (hvis man ser det med menneske øjne), da
jeg har skrå vægge så det må stå langt ude fra væggen og på skrå for at være
der og forøvrigt halvvejs foran min havedør ... men med misseøjne er det
genialt. Træet er nu ALTID optaget af X antal legende eller sovende misser.
Det er åbenbart blevet den ultimative udkigspost.... så hvis jeg kan finde
et lige så godt sted til det nye træ, skal det nok blive en succes også

Bruger de det der legetøj der sidder på? eller er det bare sjovt i
starten?

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Kari Eiffert

Dato : 01-04-04 19:02

> Bruger de det der legetøj der sidder på? eller er det bare sjovt i
> starten?
>
> Hilsen Nina
> www.tendertribes.dk

De bruger det ikke så meget. Men i toppen af hver af de overste pæle er der
e lille hul(med låg) hvor man kan dryppe baldrian o.l. ned. Og så bruger de
legetøjet rigtigt meget. Den ene bold er i hvert fald død

MVH Kari

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 01-04-04 21:13

">

> [...]
de
> legetøjet rigtigt meget. Den ene bold er i hvert fald død

Thi hi, god ide. Så må den stakkels bold jo afsted til de evige boldmarker

Hilsen Nina

Fra : Trine Piltoft

Dato : 02-04-04 08:07

Hej Nina m.fl.

> Da jeg har råhvide sofaer, <snip>

Jeg var lige inde og "lure" på din hjemmeside for at se om jeg
skulle kunne finde et billede af dine sofaer - det kunne
jeg.....og det er lige akkurat sådan nogle jeg selv drømmer om at
få, men ikke tør købe fordi:
- jeg tror de i løbet af en uge vil være forvandlet til et
kradsebræt
- jeg er bange for at kattene brækker sig i dem og at det er
umuligt at rengøre
- jeg ser for mig at de på nul komma fem er fyldt med kattehår

Er jeg helt urealistisk "bange" Kan man godt holde sådan nogle
sofaer når man har mange katte?

Mvh. Trine - der iøvrigt også gerne vil have sådan et
klatrearrangement, men som desværre ikke har et Visa kort

Fra : zasha

Dato : 27-03-04 11:56

<klip>
> Vi er på jagt efter et nyt kradsebræt,...
> Er der nogen som kan anbefale nogen som ikke er helt vild dyre men
samtidigt
> i god kvalitet.
</klip>

Hej :)
¨
Jeg købte et kradsetræ i MaxiZoo, og det er simpelthen alletiders :)
Samtidig fik jeg en super betjening, så jeg kan kun anbefale at handle dér.

Du kan se kradsetræet her:
http://hei.homepage.dk/kattegaard.html (det kostede kun 400kr. men det var
altså også på tilbud)

Venlig hilsen Miver og Mulles mor Heidi

http://chocolade.dk

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 27-03-04 17:26

> Du kan se kradsetræet her:
> http://hei.homepage.dk/kattegaard.html (det kostede kun 400kr. men
> det var altså også på tilbud)

Hejsa

Ja vi har et magen til og til 3 voksne NFO drenge som ville hygge sig en
enkelt aften, det holdt det ikke til, den pæl som går længst op brækkede
simpelthen da de er for tynde til katte emd solid vægt på 6 + kg.

Så ellers i Maxizoo et lækket et gulv/loft til 499 kr men det nytter ikke da
det ikke holder til mine katte, de er ellers flotte og emd mange funktioner.
har et kattens no.1 og det har nu holdt i 5 år og det er stadig helt okay

MVH
Gitte
www.sacala.dk Norsk Skovkatte killinger ventes uge 17

Fra : zasha

Dato : 27-03-04 18:00

<klip>
> [...]
> enkelt aften, det holdt det ikke til, den pæl som går længst op brækkede
> simpelthen da de er for tynde til katte emd solid vægt på 6 + kg.

Hmm...Miver vejer 5.2 kg og Mulle 6.8 og det er ham der bruger det mest...
Det er dog vores første kradsetræ, så den helt store erfaring med andre har
jeg jo ikke, men det er altså ikke gået istykker og det var meget nemt at
samle :)

--
Hilsen Miver og Mulle's mor Heidi
http://chocolade.dk