Drægtig hunkat med meget tynd mave??
Fra : Louise Viborg

Dato : 23-03-04 12:53

Jeg har lige renset kattebakker, og til min store forskrækkelse så jeg
at der er en af kattene som har meget tynd mave. Det var simpelthen
flydende!
Hvem det er ved jeg ikke, men jeg frygter jo at det er vores drægtig
hunkat, BlueBell. Kan det være farligt for hende? Hun er 7 uger henne.
Men nu isolere jeg kattene en efter en indtil jeg har fundet synderen
og jeg har selvfølgelig taget BlueBell først.

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Dejlig hunkilling til salg!
Nyt kuld ventes i uge 15!

Fra : Louise Viborg

Dato : 23-03-04 23:15

Kan det virkelig passe at der ikke er nogen der ved noget om tynd mave
herinde?
Nå, men jeg har fundet "synderen" og det er heldigvis ikke BlueBell

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Dejlig hunkilling til salg!
Nyt kuld ventes i uge 15!

Fra : Denise

Dato : 24-03-04 08:17

"Louise Viborg" <nospam@shunozahra.dk> wrote in message
> Kan det virkelig passe at der ikke er nogen der ved noget om tynd mave
> herinde?
> Nå, men jeg har fundet "synderen" og det er heldigvis ikke BlueBell

Hej
Jo, der er sikkert mange der ved noget om tynd mave
Også mig, dog ikke i forbindelse med drægtig hunkat. Men godt det ikke var
BlueBell.
De kan jo iøvrigt sagtens have en omgang tynd mave, uden de nødvendigvis er
syge - er min erfaring. Men hvis jeg ser lidt blod eller slim i det, så
plejer det at være en gang mave/tarmbetændelse der kan kræve penicillin, og
skånekost. Men hvis det bare er tyndt giver jeg engang Zoolac og så plejer
det at være en endags-forestilling, som vi kan have myldermave en enkelt
gang - gætter jeg.

--
Hilsen Denise

Fra : JK

Dato : 24-03-04 08:35

"Louise Viborg" <nospam@shunozahra.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men nu isolere jeg kattene en efter en indtil jeg har fundet synderen
> og jeg har selvfølgelig taget BlueBell først.

Man kan få noget specielt "Intestinal" mad - de laver de alle sammen - Royal
Canin, Hills osv., denne mad gør, at afføringen bliver lidt mere ææh
sammenhængende, og dertil kan man drysse noget specielt pulver over- eller
rettere pulver er det ikke - jeg TROR nok det hedder "loppefrø" - men det
er også med til at få tingene til at hænge bedre sammen og i mere fast form.

/JK

Fra : Louise Viborg

Dato : 24-03-04 08:41

Jeg blev også mest bekymret for hvis det var BlueBell. Men det kunne
da være emget rart at vide om det er farligt for en drægtig hunkat
eller ej. Det må det jo næsten være....

Jeg har også gang i Zoolacen og allerede igår aftes var der
forbedring, så det er dejligt

Fra : Camilla Baird

Dato : 23-03-04 15:55

> [...]
> Men nu isolere jeg kattene en efter en indtil jeg har fundet synderen
> og jeg har selvfølgelig taget BlueBell først.

Har du ændret deres kost for nylig?
Det tærer jo på en drægtig hunkat, hvis "systemet" ikke fungerer
optimalt - sørg for at hun ikke dehydrerer! Jeg ville nok ringe til
dyrlægen og spørge om råd - ellers er Zoolac altid godt og risikofrit.

Med venlig hilsen
Camilla Baird
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Louise Viborg

Dato : 24-03-04 11:23

On Tue, 23 Mar 2004 15:55:26 +0100, Camilla Baird
<mailKATTE@BAKKEkorat.dk> wrote:

> [...]
>optimalt - sørg for at hun ikke dehydrerer! Jeg ville nok ringe til
>dyrlægen og spørge om råd - ellers er Zoolac altid godt og risikofrit.

Hej Camilla!
Tak for det svar! Det var sådan set min egen tanke også
Men det var heldigvis ikke BlueBell
De fik brunet oksåkød i forgårs og der spiste Babe meget af. Det er
længe siden de har fået oksekød sidst så jeg tror det er det der har
gjort det. Hendes mave er heldigvis allerede blevet bedre nu efter
Zoolac