Blåt lys.
Fra : Jasper Norman

Dato : 27-04-04 23:54

Hej.

Jeg er ude efter et blåt skær til mit akv (eller et som fremhævet de blå
farver i malawier). De fleste akv. forretninger mener at det er et planterør
jeg skal have fat i. Men efter min bedste overbevisning giver planterør et
rødligt skær? Jeg har kigget på div. on-line forretninger, og håber at der
er nogen af de store alm. producenter der laver disse rør, da jeg synes at
220,- for et rør på 150cm er en pæn slat. Men det eneste jeg kan finde på
osram.dk er de rødlige plantelamper. (hvis det da ikke skal være alm. koldt
hvidt lys)

Hvad gør I andre med "blåt" lys? betaler den "ublu" pris for et spec. akv.
rør eller hvad?

/Jasper

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-04-04 00:44

Jasper Norman skrev:

> Hvad gør I andre med "blåt" lys? betaler den "ublu" pris for
> et spec. akv. rør eller hvad?

Jeg er godt tilfreds med Aquarelle fra Philips, som min lokale
elektriker har liggende. De har også et svagt blåligt skær, men
langt fra så blåligt som de rene planterør, som jo nærmest er
ovre i det violette. Jeg kan dog ikke lige huske hvad jeg giver
for dem (58W i mit tilfælde), men det er langt fra 200 kr./stk.
Det er nærmere 100 kr./stk.

Akvariet på følgende side har tilsyneladende Aquarelle-rør:
<http://akva-net.hjem.orangenet.dk/mbuna.htm>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : RuneR

Dato : 28-04-04 09:39

Thomas G. Madsen wrote:

> [...]
> Det er nærmere 100 kr./stk.
>
> Akvariet på følgende side har tilsyneladende Aquarelle-rør:

Jeg bruger også aquarelle rør, og er godt tilfreds med dem. Har dog købt dem
hos Flyvefisken i kbh.

--

MVH Rune Rohleder
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Rune_Rohleder

Fra : Plesner

Dato : 28-04-04 11:30

> Jeg bruger også aquarelle rør, og er godt tilfreds med dem. Har dog
> købt dem hos Flyvefisken i kbh.

Der er penge at spare, hvis man kender en, der kan købe rørene hos en
grossist - f.eks. hos Solar A/S. Jeg fik en af mine venner, der er
elektriker til at købe Aquarelle rør hos dem for 50-55 kr. pr. stk.

plesner

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 28-04-04 13:59

> Hvad gør I andre med "blåt" lys? betaler den "ublu" pris for et spec. akv.
> rør eller hvad?
>
> /Jasper

Du skal have et rør med farve 83. Spørg din lokale elektriker om han har et
du kan se i funktion. Stort set alle saltvandsakvarister bruger et rør eller
2 i farve 83, for at fremhæve de blå farver.

--

På forhånd tak
Thomas Schreiber

Fra : Mikkel Stepién Munk

Dato : 28-04-04 15:04

Solar Marine Day er et super rør - ved ikke om det kan fås alle steder i
landet, men Carstens Dyrehandel i Aalborg forhandler det i hvert fald. Det
giver et utroligt flot blåt lys...

M.