PARKENSS 926
Fra : Lillian

Dato : 25-04-04 12:21

Hej er der mon nogen der kan fortælle os hvordan man slipper af med
trådalger?
Hilsen

--
OZ1KLX og OZ9C.
Lillian og H:C:Hansen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 25-04-04 14:10

Lillian skrev i et indlæg på usenet:
> Hej er der mon nogen der kan fortælle os hvordan man slipper af med
> trådalger?
> Hilsen

For mange alger er normalt noget med for mange nærinstoffer i vandet -
og eller for lidt/for meget/for dårligt lys........

Hvis dine lystofrør er over et år gamle - så skift dem - selvom de
stadig lyser......

Hvis du fodrer for meget - så spar på foderet.....

Skift vand noget oftere.....

Hvis du gøder - så spar lidt på gødningen.....

Hvis du tilsætter nogle af de "vidundermidler" som butikkerne sælger til
vandforbedring - så drop dem.....

Siamesisk Algeæder - og enkelte andre fisk spiser trådalger....

Der er sikkert mange andre forslag - det var bare dem, jeg lige kunne
komme på.....

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 25-04-04 19:47

Jan Vestergaard skrev i et indlæg på usenet:

> Der er sikkert mange andre forslag - det var bare dem, jeg lige kunne
> komme på.....

F.x. hvis du har lyset tændt mere end 12 timer i døgnet - så sæt tiden
ned til 10-12 timer.....

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : asbjoern

Dato : 25-04-04 20:39

min erfaring med trådalger er at de kommer når man skifter meget vand.

Fra : RikkeVK

Dato : 09-05-04 18:48

"Lillian" <oz1klx@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej er der mon nogen der kan fortælle os hvordan man slipper af med
> trådalger?
> Hilsen
>
> --
> OZ1KLX og OZ9C.