mål på hjørneakvarium
Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 18-04-04 10:28

Hej.

Jeg har set på nogle hjørneakvarier, men der står aldrig nogle mål på dem.
Jeg har på juwels hjemmeside set de opgør størrelsen på f.eks. denne måde:

Size: 123x73x87

Men hvad er de 123? Er det længden af det buede/kantede stykke der er
frontrude? Og i så fald, hvad er højden?

--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 18-04-04 11:14

> Size: 123x73x87

123 = forruden (nogle gang også "diagonalen" fra de to hjørner der er længst
væk fra hinanden)

73 = højden (husk det er inkl armatur, stråhat og alt det løse, hehe)

87 = siderne (fra selve hjørnet og ud til hvor siderne slutter)

På forhånd tak
Thomas Schreiber

Fra : Per W.

Dato : 18-04-04 11:16

"Christian M. Nielsen" <look.for.it@my.webpage> skrev i melding
> [...]
>
> Men hvad er de 123? Er det længden af det buede/kantede stykke der er
> frontrude? Og i så fald, hvad er højden?

73 er høyden, 123 er lengden på frontglasset i rett linje, 87 er dybden.

Dette fant jeg ut hvis jeg gikk ut fra at dybden er lik på begge sider. Da
kan man finne ut dette ved kvadratroten av ((123*123) / 2) som da blir
tilnærmet 87

/Per W.

Fra : Morten Olsen

Dato : 18-04-04 11:17

hej jeg har selv lige anskaffet mig et 350L hjørne-akvarium. De 87 cm er
sidelængden på de rette sider, altså de sider der går ind i hjørnet. mens de
123 cm er korde-længden, dvs. fra hjørne til hjørne af den buede frontrude.
Højden er de 73 cm, men det er vist bordet der er de 73cm og ikke
akvariet...

se evt. http://www.pearsonspets.com/juwel-aquarium/trigon.htm

mvh.
Morten