Fotografere akvarium?
Fra : Jasper Norman

Dato : 07-04-04 23:40

Hejsa.

Er der nogle "gyldne" regler man skal prøve at overholde hvis jeg gerne vil
tage et billede gennem akavriet? Jeg har forsøgt med et ganske alm. digital
med blitz, men jeg synes ikke rigtigt at det lykkedes for godt.

Men at da jeg sidst forsøgte mig for 10 år siden, var det noget med alm +
blitz ovenfra. Men det er lidt svært med et alm. digital kamera.

Mvh

Jasper

Fra : Lars Stigaard

Dato : 08-04-04 13:39

ta et billede med blitz og et uden fra samme sted/afstand, smid de to
billeder i pc´en og overlab dem der. kan give nogle rimelige nice fotos :)

--
Mvh.
Lars Stigaard

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 08-04-04 15:33

Hvis det er nærbilleder vi taler om, så drop helt blitzen. Jeg har haft stor
succes med at slukke alt lyset i rummet, og så kun bruge lyset fra akvariet.
Bruger et Powershot A10, og det tager fremragende billeder,

/Thomas

Fra : Jan F.

Dato : 12-04-04 13:26

"Jasper Norman" <Ahrensbach@FJERNEStele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
>
> Er der nogle "gyldne" regler man skal prøve at overholde hvis jeg gerne
vil
> tage et billede gennem akavriet?

- Ren rude (ind- og udvendig)
- Billedet skal tages vinkelret i forhold til ruden
- Ingen blitz forfra (brug ekstern blitz)
- Mørklæg akvarierummet

> [...]
> Men at da jeg sidst forsøgte mig for 10 år siden, var det noget med alm +
> blitz ovenfra. Men det er lidt svært med et alm. digital kamera.

Et alm. digicam er ikke velegnet til formålet, brug kamera med ekstern blitz
hvis du vil have kvalitetsbilleder.

Jan F.