HJÆLP mine fisk dør
Fra : Sune Hesselgaard-A.

Dato : 06-04-04 21:04

Hej

Jeg har et 250 l som jeg lige har fyldt nogle flere fisk i - dels arter som
allerede var der i forvejen og dels lidt nye alt i alt er der omkring 35
mindre og små fisk. Efter jeg fyldte de nye fisk i er 3 fisk døde for mig
(en af de nye og to af de gamle) - to maller og en neon. Jeg har i dag målt
vandets sammensætning og resultaterne var følgende:

NO3: 10
NO2: 0
GH: Over 16
KH: 10
PH: 7,5

Den eneste jeg kan se der skal reguleres lidt er GH-værdien.

Er der nogen der kan give mig nogle hints om hvilken retningen jeg skal lede
efter årsagen til disse pludselige dødsfald? og hvorledes regulerer jeg
GH-værdien?

Venligst

Sune

Fra : mikkel paulsen

Dato : 07-04-04 13:59

"Sune Hesselgaard-A." <suneha@FJERNDETTEmail.dk> wrote in message news:<40730d19$0$171$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...
> [...]
> efter årsagen til disse pludselige dødsfald? og hvorledes regulerer jeg

hvad med metal? jeg havde et gammelt rør liggende under gruset som
mine planter var bundet til, det skulle være rustfrit men rustede af h
til. det resulterede i at samtlige af mine skaller døde inden for 7-14
dage. hvad med ilten?