lydløse luftpumper?
Fra : Thomas Schreiber

Dato : 06-04-04 20:04

Hej,

Er ved at "lave" et lille biotopakvarie med asiatiske fisk. Dertil skal jeg
bla. bruge en lille luftpumpe til at trække en lille filtersvamp. Tidligere
erfaringer har vist at luftpumper larmer. Ufattelig meget. Dog er det
efterhånden en del år siden jeg sidst har brugt en luftpumpe(foruden til min
skummer). Er her nogen der har positiv erfaring med (små) luftpumper? Prisen
er irreleveant, hvis pumpen er god og lydløs.

I øvrigt. De akvarister der har haft biotopakvarier med guramier og andre
asiatiske fisk tidligere, har i haft meget andet filter end en filtersvamp
trukket af en lille luftpumpe? Ofte er vandet tæt på stillestående i de
asiatiske biotoper, så jeg tror en lille powerhead, ville hvirvle vandet
uforholdsmæssigt meget rundt, eller tager jeg fejl? Akvariet er på ca. 120L
(6 kantet bowle fra Trope)

På forhånd tak
Thomas Schreiber

Fra : Lars Stigaard

Dato : 06-04-04 20:50

Hey
Hehe kender det alt for godt :)
men de nye luftpumper larmer ikke nær så meget som i de gode gamle dage ;)
har selv en stellar s-10 ( 45 l/t ) er praktisk talt lydløs den er ved at ha
kørt i 3½ md. nu og er ikke begyndt at larme mere ,
ellers er der Resun. har selv en ac-9603 ( 270 l/t ) og er godt tilfreds med
den

--
Mvh.
Lars Stigaard

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 06-04-04 21:06

> [...]
> kørt i 3½ md. nu og er ikke begyndt at larme mere ,
> ellers er der Resun. har selv en ac-9603 ( 270 l/t ) og er godt tilfreds

Tak for svaret.Ser efter de nævnte mærker imorgen, når der skal handles.

/Thomas

Fra : André Høstrup

Dato : 09-04-04 09:02

Hvad med de gode gamle Rena 101 pumper ? de larmer da ikke så meget igen,
den skal bare står på et blødt underlag, så er den så godt som lydløs, men
de er nok ikke til at opdrive i dag.

Er selv glade for de 2 som jeg har i drift.

--
Regards André Høstrup

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 09-04-04 10:14

> [...]
> den skal bare står på et blødt underlag, så er den så godt som lydløs, men

De fåes nu de steder. Syntes de larmer alt for meget, men tak for tippet.

--

På forhånd tak
Thomas Schreiber