Indretning af akvarie hjælp
Fra : Per Dronninggaard

Dato : 06-04-04 14:10

Hej

Jeg vil prøve at starte et lille sneglehuscichlide akvarie op. Det er på 54
L og det skal være med arten Lamprologus ocellatus.

Der skal selvfølgelig fint sand og sneglehuse i. havde også tænkt mig nogle
sten.

JMin ide er at fa 2 hanner og 4 hunner. Derfor nogle sten så man kan "dele"
akvariet op. Men hvilke sten skal jeg bruge og hvordan sætter man dem bedst.

- Hvor meget sand skal der i bunde (cm ?)
- Hvor mange sneglehuse ?
- Kan man sætte andre fisk sammen med disse eller skal jeg holde mig til de
seks
- Kan man uden at genere fiskene evt. sætte en kunstig plante op for at give
lidt mere at se på ??

Det var en del spørgsmål, nogle måske "dummere" end andre, men man får jo
ikke noget at vide hvis man ikke spørger

Jeg vil da også gerne høre fra andre som har erfaringer med denne type fisk
med hensyn til dekoration o.s.v.

på forhånd tak

Per

---