Port 111
Fra : Jonas Damgaard Niels~

Dato : 29-04-01 11:44

Hejsa,

Jeg har nu ca. 10 gange på en dag oplevet at nogle har prøvet at få adgang
til port 111 på min computer. Nogle idéer / forslag til hvorfor???

Hvis man laver en trace på de IP addresser som prøver at få adgang til den
port, er de næsten alle sammen registreret i Singapore / Taiwan til ISP'er
og universiter.

Mvh

Jonas

Fra : Kent Friis

Dato : 29-04-01 12:23

Den Sun, 29 Apr 2001 12:43:50 +0200 skrev Jonas Damgaard Nielsen:
> [...]
>port, er de næsten alle sammen registreret i Singapore / Taiwan til ISP'er

SunRPC - nogen leder efter maskiner med en offentlig tilgængelig
NFS-server. Der har været et par ret alvorlige sikkerhedshuller i
sunrpc systemet.

Hvis du ikke kører NFS, eller din firewall afviser pakkerne, er der ikke
noget at være bekymret om.

Mvh
Kent
--