Hjælp til forsendelse i mellem private i D~
Fra : Jan Højsgaard Poulse~

Dato : 13-04-04 09:09

Hej!

Hvordan gøres det nemmes og billigst at sende store pakker - 4 stk
alufælge/dæk, i mellem private, mellem 2 danske postadresser?

Jeg har prøvet Pakketrans, De danske fragtmænd, men de gør det kun hvis det
er 'erhverv'?

Postvæsnet siger de kan, men som enkelte pakker og man slæber da ikke bare
lige 4 fælge med på posthuset *G*

Det må da være muligt at der kan komme et fragtfirma til ens adresse og
bringer dem videre til en anden adresse?

Takker for svar!

...Jan

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 13-04-04 10:38

I news:407ba003$0$181$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk <Jan Højsgaard
Poulsen> <FJERNDETTEjanhpoulsen@mail.dk> skrev:

> Hej!
>
> Hvordan gøres det nemmes og billigst at sende store pakker - 4 stk
> alufælge/dæk, i mellem private, mellem 2 danske postadresser?

Tidligere kunne man hos postdanmark bestille et postbur. Omkostning ca.
kr. 250.- til alle adresser i danmark. Om det stadig er tilfældet ved
jeg ikke.

mødes med en gunstig lejlighed....

Fra : Brian Jensen

Dato : 13-04-04 10:43

Jan Højsgaard Poulsen wrote:

> [...]
> alufælge/dæk, i mellem private, mellem 2 danske postadresser?
>
> Jeg har prøvet Pakketrans, De danske fragtmænd, men de gør det kun

Jeg kan til dels forstå at De danske fragtmænd kun tilbyder den slags
til erhvervskunder, men ellers ville jeg da mene at det netop var sådan
noget man skulle kunne forvente at Pakketrans kunne påtage sig.

> Postvæsnet siger de kan, men som enkelte pakker og man slæber da ikke
> bare lige 4 fælge med på posthuset *G*

Kan du ikke bare trille dem om til posthuset?

> Det må da være muligt at der kan komme et fragtfirma til ens adresse
> og bringer dem videre til en anden adresse?

Det vil jeg da også mene.
Prøv at kigge på denne søgning jeg lavede via Google:
http://directory.google.com/Top/World/Dansk/Erhverv/Transport_og_logistik/Kurer-_og_budk%C3%B8rsel/

Jeg kunne forestille mig at f.eks. Budstikken, Quick Trans,
A-post Euro Express eller tilsvarende kan hjælpe dig.

--
Mvh.: Brian Jensen - www.briannospam.dk
Der nu forsøger sig med Xnews

Fra : Jan Højsgaard Poulse~

Dato : 14-04-04 08:52

"Brian Jensen" <brian.nospam@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til erhvervskunder, men ellers ville jeg da mene at det netop var sådan
> noget man skulle kunne forvente at Pakketrans kunne påtage sig.
<klip>
De dnske fragt vil ikke påtage sig opaven i mellem private.
forsikringsspørgsmål. Ligeså Pakketrans.

> Kan du ikke bare trille dem om til posthuset?

Jo.. det er nok ikke andet for

Fra : søren poulsen

Dato : 13-04-04 11:53

"Jan Højsgaard Poulsen" <FJERNDETTEjanhpoulsen@mail.dk> skrev i en
meddelelse news:407ba003$0$181$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
>
> Det må da være muligt at der kan komme et fragtfirma til ens adresse og
> bringer dem videre til en anden adresse?

du kan da tage dem med ned på din nærmeste fragtcentral og sende dem derfra
det plejer jeg at gøre
men husk at pakke dem godt ind da de godt kan få nogen stød undervejs
og du kan oz sende dem på efterkrav med DF
det eneste problem der kan være er at modtageren ikke er hjemme når
fragtmanden kommer men hvis de er betalt
kan han jo bare stille dem ved døren

--
Mvh.
søren poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-04 13:04

> Jeg har prøvet Pakketrans, De danske fragtmænd, men de gør det kun hvis
det
> er 'erhverv'?

Jeg er ikke klar over om du har taget telefonen og ringet til dem ?

Men jeg har selv sendt privat med pakketrans / GLS ( som de hedder nu )

Jeg også indtil for nylig arbejdet hos Danske fragtmænd, hvor vi havde en
del daglige kunder der sendte fra privat og til privat

Så det burde kunne lade sig gøre !

Mvh
Jan Rysz

Fra : Jan Højsgaard Poulse~

Dato : 14-04-04 08:50

"Jan" <nyheder(at)rysz(dot)net> skrev i en meddelelse
> det
>
> Jeg er ikke klar over om du har taget telefonen og ringet til dem ?

Jo da. Har snakket med dem og de ville kun udfører opgaven såfremt det var
'erhverv'. Det er noget med forsikring.

...hygge!
...Jan

Fra : Henning Lund

Dato : 13-04-04 18:33

Jan Højsgaard Poulsen skrev:

> Det må da være muligt at der kan komme et fragtfirma til ens adresse
> og bringer dem videre til en anden adresse?

http://www.transportgruppen.dk/ bruger jeg altid, de kan handles med,
f.eks sidst jeg købte en scooter i Brøndby kostede det 330 kr at få den
bragt her til vestjylland. Det skal så siges at jeg efter at have
snakket med deres afdeling i Brøndby, og ikke kunne handle mig til en
ordentlig pris, ringede til afdelingen i Struer, de var da menneskelige
i forhold til "Kjøwenhavnerne"
Er det ikke altid sådan?

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk

Fra : Thomas Strandvig

Dato : 13-04-04 21:15

Hvorfra og hvortil?
Mvh Thomas Strandvig

Fra : Jan Højsgaard Poulse~

Dato : 14-04-04 08:54

Tak til alle for svar.

Fælgene sendes via min kones job. De kunne De danske vognmænd godt acceptere

Tilbage står så problemet hvis jeg igen en anden gang skal afsende 'noget
stort og tungt'

Jeg har dog lært en del via jeres svar - takker!

...hygge!
...Jan

Fra : Brian A.

Dato : 14-04-04 14:30

"Jan Højsgaard Poulsen" <FJERNDETTEjanhpoulsen@mail.dk> skrev i en
meddelelse news:407cee2f$0$183$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Fælgene sendes via min kones job. De kunne De danske vognmænd godt
acceptere

Man har vel lov at være heldig :)

> Tilbage står så problemet hvis jeg igen en anden gang skal afsende 'noget
> stort og tungt'

Hvad med DHL?

Fra : Brian A.

Dato : 14-04-04 14:31

"Brian A." <Ask-for-it@This-is-invalid.com> skrev i en meddelelse

> Hvad med DHL?

Glemte lige halvdelen af hvad jeg ville skrive :)

De tilbyder nemlig afhentning.