Knoppix beder om langt kodeord ved home-sc~
Fra : Britt Malka

Dato : 28-04-04 16:42

Goddag

Bageren her i byen, som jeg underviser, vil gerne prøve Linux, og jeg
agter at vise ham Knoppix.

Imidlertid har han også brug for at kunne gemme de dokumenter, han
laver.

Jeg har derfor gemt Knoppix-indstillingerne og oprettet en home mappe
(et image), men når jeg starter op med:

knoppix lang=fr myconfig=scan home=scan

beder den om et kodeord på mindst 20 tegn. Herefter kan jeg ikke komme
videre i boot.

Hvis jeg nøjes med de første to kommandoer går det fint, men så er de
tidligere gemte dokumenter til gengæld ikke tilgængelige.

Hvad har jeg gjort galt? (Jeg er selv Linux-begynder)
--
Britt Malka
Tilmeld dig nyhedsbrev og få gratis ebog om html - http://www.tips-og-tricks.com/ebog.html

Fra : Hans Schou

Dato : 28-04-04 18:54

Britt Malka wrote:

> Bageren her i byen, som jeg underviser, vil gerne prøve Linux, og jeg
> agter at vise ham Knoppix.

Fint

> Imidlertid har han også brug for at kunne gemme de dokumenter, han
> laver.

Fair nok.

> [...]
>
> knoppix lang=fr myconfig=scan home=scan
>
> beder den om et kodeord på mindst 20 tegn. Herefter kan jeg ikke komme

Det ser ud til at du selv har bedt om at der skal oprettes et home-image
med AES password. Hvad password skrev du?

Har du glemt password, så må du nok oprette et nyt home-image. Denne
gang skal du måske sige nej til AES-password.

saunté/hans
Schou Industries ApS http://schou.dk/ CVR: 26 13 44 39
If you are explaining, you're losing.
            -- JC Watts

Fra : Britt Malka

Dato : 28-04-04 19:43

On Wed, 28 Apr 2004 19:54:26 +0200, Hans Schou <chlor@schou.dk> wrote:

>Det ser ud til at du selv har bedt om at der skal oprettes et home-image
>med AES password. Hvad password skrev du?

Nej, jeg bad ikke om noget password, og jeg fik heller ikke mulighed
for at skrive et password.

Jeg valgte i øvrigt image, fordi den spurgte, om den måtte bruge hele
partitionen, og jeg ville ikke risikere, at den slettede alt.

>Har du glemt password, så må du nok oprette et nyt home-image. Denne
>gang skal du måske sige nej til AES-password.

Hvordan får jeg den til at bede om password?