browser og netbank
Fra : Hans Houmøller

Dato : 27-04-04 20:58

Kan nogen her hjælpe mig med et problem:
jeg ha Mandrake 10.0 og kan ikke komme på min netbank med de browsere der er
til rådighed. Da jeg kørte Mandrake 9.1 brugte jeg Netscape.
Hjælp!
) Hans

Fra : Martin Schultz

Dato : 27-04-04 21:01

On Tue, 27 Apr 2004 21:58:21 +0200, Hans Houmøller wrote:

> Kan nogen her hjælpe mig med et problem:
> jeg ha Mandrake 10.0 og kan ikke komme på min netbank med de browsere der er
> til rådighed. Da jeg kørte Mandrake 9.1 brugte jeg Netscape.

Hvilken bank?

Martin
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.

Fra : Hans Houmøller

Dato : 27-04-04 21:39

Jeg bruger Nordea!
) Hans

Fra : Peter Jensen

Dato : 27-04-04 22:20

Hans Houmøller wrote:

> Jeg bruger Nordea!

Nordea's netbank virker glimrende med den nyeste Mozilla. Du skal dog
bruge SUN's Java, og ikke f.eks. Blackdown's. Hvilket specifikt problem
har du med den?

--
PeKaJe

Microsoft software doesn't get released - it escapes, leaving
a trail of destruction behind it.

Fra : Jesper Mouridsen

Dato : 27-04-04 21:10

http://linux.dk/support/bank/

Fra : Hans Houmøller

Dato : 27-04-04 21:40

Hej Jesper!
Der er noget at kigge på, hva'? .. det vil jeg gøre, kigge!
) Hans

Fra : Ib Larsen

Dato : 27-04-04 21:35

Hej.

Nu ved jeg ikke hvilken bank du bruger; men jeg har også problemer med min
webbank fra Lollands bank.
Den har de sidste par år virket med både mozilla og opera, både med mandrake
og også med fedora; men for en måned siden virkede det bare ikke mere, så
jeg kontaktede banken; men det var ikke deres problem, da det var BEC
(bankernes edb center) der styrede dette.
Jeg kontaktede så dem, og fik så fat i en supporter der var microsoft
certificeret, jeg fik så her forklaret at de lige havde opdateret deres
system, så det var nok derfor at det ikke virkede, og da de kun supporterer
windows, var det bare ærgerligt at jeg ikke mere kunne bruge linux, han
sagde bare at jeg måske kunne prøve at installere en ældre udgave af java,
det fatte jeg ikke en brik af for jeg bruger samme udgave som jeg bruger med
windows og i internet explorer virker det fint; men han vidste så ikke
rigtigt hvad han skulle sige da jeg fortalte at hverken mozilla eller opera
under windows heller ikke virkede, det eneste han sagde var at ifølge deres
hjemmeside skulle man ikke forvente at det virkede med andet end windows og
internet explorer, så jeg har haft flaget på halv et stykke tid

Mvh
Ib Larsen

Fra : Peter Volsted

Dato : 27-04-04 23:34

hi

----- snip

> jeg kontaktede banken; men det var ikke deres problem, da det var BEC
> (bankernes edb center) der styrede dette.

Fedora + mozilla 1.1 + Sun Java 1.4.2_04 virker problemløst med BEC (LPB)

--
good luck

peter

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 27-04-04 22:10

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> writes:

> Jeg bruger Nordea!

Den bruger jeg sammen med Mozilla Firefox i nyeste version fra Debian
Unstable, og jeg ved at den også virker fint med Mozilla 1.6.

--
Jacob - www.bunk.cc
It's the thought, if any, that counts!

Fra : Hans Houmøller

Dato : 27-04-04 22:18

Hvad gør jeg så mon forkert, for når jeg bruger Mozilla og logger på Nordea,
sbliver jeg bedt om at hente et plugin?
) hans

Fra : Mikael Hansen

Dato : 27-04-04 22:37

Hans Houmøller wrote:
> Hvad gør jeg så mon forkert, for når jeg bruger Mozilla og logger på Nordea,
> sbliver jeg bedt om at hente et plugin?
> ) hans

Du mangler nok at instalere Java i Mozilla.

m.v.h. Mikael

Fra : Hans Houmøller

Dato : 27-04-04 23:23

Indtil videre tusind tak for interesse i at hjælpe! Jeg er meget glad for
det, da jeg som den gamle dreng jeg er, ikke BARE LIGE kan det der!
) Hans

Fra : Hans Houmøller

Dato : 28-04-04 00:30

Jeg vover lige at skifte 'tråd' her, da i har været gode hjælpere!

1) Min Mandrake 10.0 kan godt spille en 'test-lyd', men jeg kan ikke få mit
lydkort til at virke, når jeg vil spille en musik-cd.
I gamle dage, da jeg kørte Mandrake 9.0 kunne jeg godt gøre det.

2) Jeg kan ikke få Mandrake 10.0 til at starte op med 'numluck' - jeg skal
aktivere den manuelt efter opstart i modsætning til tidligere!

Er der hjælp at hente her?

) Hans

Fra : Hans Houmøller

Dato : 27-04-04 23:30

Jubiiiiiiiiii!!! DET LYKKEDES - tak til jer alle der gad hjælpe en gammel
gut på vej!!!
I kender sikkert selv fornemmelsen, når DET LYKKES! Jeg nød den i hvert
fald!
Kærlig hilsen,
Hans
PS! Jeg vender trygt tilbage med 'ye problemer' ))

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 27-04-04 22:48

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> writes:

> Hvad gør jeg så mon forkert, for når jeg bruger Mozilla og logger på Nordea,
> sbliver jeg bedt om at hente et plugin?

Du mangler at hente et plugin, vel...

Mere præcist: Installer Java Runtime Environment og lav link i
/usr/lib/mozilla. Instrukser under http://plugindoc.mozdev.org/

--
O__ ---- Peter Dalgaard Blegdamsvej 3
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics 2200 Cph. N

Fra : Claus Larsen

Dato : 27-04-04 22:54

http://klid.dk/sw/mdk100/