Autocompletion?
Fra : Thomas Jansson

Dato : 27-04-04 17:59

Hej alle

Jeg installeret mandrake 10.0 på en maskine og jeg har lagt mærke til at
auto completion eller "tab" ikke virker som jeg gerne ville have det til.
Når jeg skriver "urpmi --a" vil jeg f.eks. gerne have auto completion til
at skrive "urpmi --auto" når jeg tabber - Hvordan får jeg den til det?

Thomas Jansson

Fra : FePe

Dato : 27-04-04 18:26

Thomas Jansson wrote:

> [...]
> Når jeg skriver "urpmi --a" vil jeg f.eks. gerne have auto completion til
> at skrive "urpmi --auto" når jeg tabber - Hvordan får jeg den til det?

Så vidt jeg ved, så er det ikke standard i nogen shell, for det er urpmi, som
står for det og ikke shellen. Den behandler kun kommandolinjen generelt og
ved altså ikke, om urpmi har en indstilling, der hedder "--auto".

Ved ikke om der findes et program eller noget til at gøre det.

Mvh. FePe.

Fra : FePe

Dato : 27-04-04 18:27

FePe wrote:

> [...]
> ved altså ikke, om urpmi har en indstilling, der hedder "--auto".
>
> Ved ikke om der findes et program eller noget til at gøre det.

Jeg fandt lige ud af, at spørgsmålet var stillet før, og at det åbenbart er
delvist muligt.

Mvh. FePe.

Fra : Thomas Jansson

Dato : 27-04-04 21:51

> Jeg fandt lige ud af, at spørgsmålet var stillet før, og at det åbenbart
> er delvist muligt.
I denne gruppe? Jeg ved det er muligt - det virkede før jeg geninstallerede
mandrake 10.0 (lang historie). Det er ikke bare urpmi, men før kunne jeg
også skrive "ssh fys" tabbe og så stod der "ssh fys.ku.dk" som der
skullle.

Thomas Jansson

Fra : Sune Vuorela

Dato : 27-04-04 23:20

On 2004-04-27, Thomas Jansson <tjansson@nejtak.email.dk> wrote:
> [...]
> Når jeg skriver "urpmi --a" vil jeg f.eks. gerne have auto completion til
> at skrive "urpmi --auto" når jeg tabber - Hvordan får jeg den til det?

Tjek din .bashrc - der er noget med .bash_completion der skal slås til.

Det er superrart ;)

--
Sune - nu med hurtig vejledning i linux på HP pavillion ze4455ea på
laptop.pusling.com

Fra : Thomas Jansson

Dato : 28-04-04 10:41

Mange tak for svarene. Jeg fik løst det ved at skrive "urpmi bash-com" og
efter at have logget ud og ind igen var den hjemme!

Thomas Jansson