Nybegynder... hjælp
Fra : Jim

Dato : 27-04-04 13:25

Hej Gruppe...

Jeg Overvejer at skifte til linux men kender intet til det..
kan i hjælp mig.?

Hvilke "versioner" kan anbefales?

Hvor kan man hente linux?

Kan det fås på dansk?

Håber i kan hjælpe mig...
Mvh Jim

Fra : Hans Houmøller

Dato : 27-04-04 14:08

Hej Jim!
Jeg er selv forholdvis nybegynder og kan anbefale Mandrake som fås på dansk.
Prøv at kigge på www.linuxpusher.dk, hvor der er flere oplysninger. det
koster omkring 85 kroner for 3 cd'ere.
Hentning på nettet skal du spørge andre om. God fornøjelse.
) Hans

Fra : Stig Mogensen

Dato : 27-04-04 14:10

Jim wrote:

> Hej Gruppe...
>
> Jeg Overvejer at skifte til linux men kender intet til det..
> kan i hjælp mig.?
>
> Hvilke "versioner" kan anbefales?
>
> Hvor kan man hente linux?
>
> Kan det fås på dansk?
>
> Håber i kan hjælpe mig...
> Mvh Jim

Hey du,

Der er nok en del at sætte sig ind i.....jeg skiftede selv fra XP til Linux
for 2 år siden, og har ikke fortrudt det. Af gode nybegynder distributioner
nævnes Fedora(www.redhat.com), eller SuSE(www.suse.dk), eller Mandrake.
SuSE koster penge, er meget god, kommer med online support, og en stak
manualer....og så støtter man jo et godt formål Jeg har selv kørt SuSE
i 2 år, og planlægger ikke at skifte......

Prøv at kigge på www.linuxbog.dk, og www.linuxin.dk. Bøgerne på førstnævnte
er gode, og er en god hjælp til at gøre dig fortolig med installationen
allerede inden du booter på din første linux CD-rom.

Af direkte dvar på dine spørgsmål, kan jeg give følgende; Du kan hente linux
www.linuxiso.org, eller på firmaernes hjemmesider. Du kan selvfølgelig
vælge dansk, på den grafiske brugerflade.

Mvh

Stig

Fra : Esben Laursen

Dato : 27-04-04 16:49

"Stig Mogensen" <norman_bates@linuxmail.org> skrev i en meddelelse

> [...]
> er gode, og er en god hjælp til at gøre dig fortolig med installationen
> allerede inden du booter på din første linux CD-rom.

eller www.gnuskole.dk

og www.tldp.org (dog på engelsk)

Hygge

Esben

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 27-04-04 14:30

On 2004-04-27, Jim <migselv_6@spammail.hotmail.com> wrote:
> Hvilke "versioner" kan anbefales?

Jeg vil anbefale at snuse lidt til knoppix (en live cdrom, hvor din harddisk
ikke røres). Startup tiden er misvisende da det hele sker fra en langsom
cdrom, men ellers giver det et fint billede af hvad der kommer ud i den
anden ende.

Ellers er feodora og mandrake gode bud på en begynder distribution.

> Hvor kan man hente linux?

http://www.linuxpusher.dk/

Du slipper for at bruge tid, kræfter og båndbredde på at hente dem. Og så
koster det ikke alverden.

> Kan det fås på dansk?

Jeps (omend nogle ting lyder frygteligt på dansk, f.eks.: "røret knækkede"

> Håber i kan hjælpe mig...

Vi prøver.

Mvh Thomas

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-04-04 15:23

On Tue, 27 Apr 2004 13:30:14 +0000, Thomas S. Iversen wrote:

> Jeps (omend nogle ting lyder frygteligt på dansk, f.eks.: "røret
> knækkede"

Jep - et svagt øjeblik ville jeg prøve Mandrake på dansk... allerede
under de indledende installationsfaser blev jeg afskrækket og rebootede
op med engelsk installation/slutsprog.

Man skal tænke lidt på at MEGET hjælp ude på nettet er engelsk og det
derfor kan være forvirrende når ens styresystem er på et andet sprog.

Jeg kan _kun_ anbefale et engelsk system med den sidegevinst, at dine
engelskkundskaber forbedres

Jeg var god til engelsk før jeg begyndte med Linux - nu er jeg et
omvandrende leksikon for omgangskredsen

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Jim

Dato : 27-04-04 15:02

Jeg Takker For hjælpen....
Det er nok ikke sidste gang jeg får brug for jeres hjælp..

Fra : Claus Larsen

Dato : 27-04-04 15:34

Jim wrote:
> Jeg Takker For hjælpen....
> Det er nok ikke sidste gang jeg får brug for jeres hjælp..

Lidt ekstra inspiration:

www.xandros.com

www.linspire.com

hilsen claus