Debian på Dell Poweredge 600SC
Fra : Lars P. Magnussen

Dato : 26-04-04 19:38

Jeg er ved at skifte RedHat ud med Debian stable på en Dell Poweredge 600SC,
og forsøger med en netinstall.
Ved lidt Googling har jeg set at der mangler support for raid og netkort i
woody, og fandt en boot CD på:
http://oregonstate.edu/~kveton/debian/
debian-dell-2.4.25.iso

Er der nogen, som har erfaringer med den distro ?
Og i givet fald hvordan er den i forhold til stable og security updates mv.
?

Mvh
Lars P. Magnussen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 26-04-04 22:40

Lars P. Magnussen wrote:
> debian-dell-2.4.25.iso
> Er der nogen, som har erfaringer med den distro ?
> Og i givet fald hvordan er den i forhold til stable og security updates mv.

Jeg har brugt den flere gange, det er blot en stable med en anden
kernel.

// Hans
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris!

Fra : Lars P. Magnussen

Dato : 27-04-04 14:40

> Jeg har brugt den flere gange, det er blot en stable med en anden
> kernel.

Vil det sige at det med denne anden kerne stadig betragtes som en stable
version, og dermed omfattet af security og andre updates ?
Jeg er ny i Linux boldgaden og har lidt svært ved at finde ud af hvad man
kan køre med hvad i Debian distributionen og stadig have en stable version.

Mvh
Lars P. Magnussen

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 28-04-04 00:33

"Lars P. Magnussen" <nix_spam_lpm@magnatek.nejtak> writes:

> [...]
> kan køre med hvad i Debian distributionen og stadig have en stable version.

Nej. Den kerne, der ligger på disketterne, er *ikke* omfattet af
pakkesystemet. Kernen på installationsdisketterne er hovedsageligt
beregnet til at komme gennem installationen med understøttelse for
væsentlige boot-medier mv.

Jeg vil anbefale installation af en passende kerne med apt-get efter
selve installationsproceduren er overstået; evt. - hvis du har mod på
det - at oversætte en kerne selv.

/Rasmus

"Nothing would please me more than being able to hire ten programmers
and deluge the hobby market with good software."
-- Bill Gates 1976
We are still waiting ....

Fra : Lars P. Magnussen

Dato : 28-04-04 11:24

> Jeg vil anbefale installation af en passende kerne med apt-get efter
> selve installationsproceduren er overstået; evt. - hvis du har mod på
> det - at oversætte en kerne selv.

Jeg tror lige jeg klapper hesten inden jeg starter C-compileren.

Hvad kunne en "passende kerne" være til sådan en Dell-dåse, med scroll mus
på USB, ATI Rage XL skærmkort, samt fladskærm (har ikke lige nummeret her på
arb.)

Mvh
Lars P. Magnussen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 28-04-04 15:25

On Wed, 28 Apr 2004 12:23:58 +0200, Lars P. Magnussen wrote:

> [...]
> på USB, ATI Rage XL skærmkort, samt fladskærm (har ikke lige nummeret her på

Må jeg foreslå dig først at prøve den back-portede 2.4.25 fra
backports.org

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Lars P. Magnussen

Dato : 28-04-04 23:35

> Må jeg foreslå dig først at prøve den back-portede 2.4.25 fra
> backports.org

Kan man ikke få apt til at installere den ?
Jeg har prøvet at tilføje i /etc/apt/sources.list efter anvisningen på
backports, men får en fejlmelding hvis jeg fx. prøver en apt-cache search
2.4.25
W: Couldnt stat source package http://mirror ....... - stat (2 No such file
or directory)

Jeg har prøvet forskelligt og set hvad der kom i fejlmeddelelsen, fx. flg.:
deb http://mirror.uni-c.dk/backports.org/debian stable
kernel-image-2.4.25-i386

Jeg kan se at apt systemet selv indsætter "_binary-i386_Packages" til slut,
men filen på spejlet hedder Packages.gz.
Er jeg helt galt afmarcheret ?

Mvh
Lars P. Magnussen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 29-04-04 18:49

On Thu, 29 Apr 2004 00:34:36 +0200, Lars P. Magnussen wrote:

> [...]
>
> Jeg kan se at apt systemet selv indsætter "_binary-i386_Packages" til slut,
> men filen på spejlet hedder Packages.gz.

Jeg kan heller ikke få det til at virke på en bestemt pakke, så derfor
indsætter jeg parameteren all, kører apt-get update, apt-get install
kernel-xxx. Efter installation fjerner jeg referencen igen, og kører
atp-get update. Forøvrigt har de backportet kerne 2.4.26.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Lars P. Magnussen

Dato : 30-04-04 07:36

> [...]
> kernel-xxx. Efter installation fjerner jeg referencen igen, og kører
> atp-get update. Forøvrigt har de backportet kerne 2.4.26.

Tak, det virkede med 2.4.26.
Så var der lige kernel panic under boot og efterfølgende manuel
konfiguration af lilo.
Det virkede også (til sidst).
Nu mangler der bare at jeg en dag får det forkromede overblik over Linux, og
hvad det i virkeligheden er der foregår !

Mvh
Lars P. Magnussen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 30-04-04 17:16

On Fri, 30 Apr 2004 08:36:15 +0200, Lars P. Magnussen wrote:

> Tak, det virkede med 2.4.26.
> Så var der lige kernel panic under boot og efterfølgende manuel
> konfiguration af lilo.
> Det virkede også (til sidst).
Skønt når nået virker

Må jeg anbefale dette sted: www.debianguiden.dk

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 12-05-04 18:42

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> writes:

> Jeg har brugt den flere gange, det er blot en stable med en anden
> kernel.

Jeg har lige prøvet den på en PowerEdge 6600 i dag. Det virkede
glimrende til installationen. Lige nu kører boksen på en hjemmeoversat
2.4.26 kerne.

Er der nogen der ved om de backportede kerne fra backports.org virker
på sådan en boks? Jeg er ikke så vild med at boote den hele tiden for
at finde ud af det.

En 2.6.3 fra unstable som jeg prøvede for et stykke tid siden
understøttede ikke en af mine SCSI-controllere, så hvis det bare er
pakkerne fra unstable eller testing tror jeg det desværre ikke. Jeg
vil dog gerne høre fra nogen der har erfaringer i den retning.

--
Jacob - www.bunk.cc
In space, no one can hear you fart.