Fejl ved installation af e-smith
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 24-04-04 16:23

Hejsa

Jeg har forsøgt at installere e-smith på en gammel IBM 930mhz. Jeg har
downloadet SME 6.0, og har brændt isoen på en cd. Men når jeg så
starter maskinen op på cd'en, så booter den i en uendelig løkke. Lige
inden boot får jeg dette skærmbillede:

http://www.bodudek.dk/linux.jpg

Nogen forslag?

Det skal i øvrigt nævnes, at jeg så prøvede med en gammel version af
SME, som jeg tidligere har haft installeret, og at samme fejl optræder
her.

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Michael Wojciechowsk~

Dato : 24-04-04 20:36

On Sat, 24 Apr 2004 17:23:19 +0200, Bo Kamp Dudek wrote:

> Jeg har forsøgt at installere e-smith på en gammel IBM 930mhz.

Har du ledt efter informationer om andre der oplevede sære ting med den
IBM maskine du ejer?

> http://www.bodudek.dk/linux.jpg
> Nogen forslag?

På dit screenshot kan jeg se, at APM bliver slået til. Derefter rebooter
maskinen. Du kunne slå det fra og se om det hjælper - "apm=off" som
kernel parameter burde gøre det. Du kunne også slå framebufferen fra,
hvis det bliver brugt.

--
Michael Wojciechowski

With every light is born a shadow.

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 24-04-04 20:42

>Har du ledt efter informationer om andre der oplevede sære ting med den
>IBM maskine du ejer?

yes.. ehm.. og har ikke umiddelbart fundet nogle..

>På dit screenshot kan jeg se, at APM bliver slået til. Derefter rebooter
>maskinen. Du kunne slå det fra og se om det hjælper - "apm=off" som
>kernel parameter burde gøre det.

hvordan dælen kan jeg stoppe en parameter på, når jeg booter direkte
fra cd?

iøvrigt har lige jeg forsøgt at installere win98 som en slags test, og
5-6 gange under installationen bootede maskinen uhæmmet.. så jeg tror
måske mere på, at maskinen har en sygdom fremfor min e-smith install..

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Michael Wojciechowsk~

Dato : 24-04-04 22:51

On Sat, 24 Apr 2004 21:41:55 +0200, Bo Kamp Dudek wrote:

> hvordan dælen kan jeg stoppe en parameter på, når jeg booter direkte
> fra cd?

Er der ingen prompt når du booter fra cd'en? Jeg er vant til Debian, hvor
man kan tilføje parametre når man installerer.

> iøvrigt har lige jeg forsøgt at installere win98 som en slags test, og
> 5-6 gange under installationen bootede maskinen uhæmmet.. så jeg tror
> måske mere på, at maskinen har en sygdom fremfor min e-smith install..

Aha ..

Held og lykke. :)

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 25-04-04 18:50

>Er der ingen prompt når du booter fra cd'en? Jeg er vant til Debian, hvor
>man kan tilføje parametre når man installerer.

nixen.. cd'en drøner bare derudaf..

[...]

>Held og lykke. :)

tak, det får jeg vist brug for.. ehm..

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Anders Larsson \(fje~

Dato : 26-04-04 07:26

"Bo Kamp Dudek" <bo@bodudek.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> downloadet SME 6.0, og har brændt isoen på en cd. Men når jeg så
> starter maskinen op på cd'en, så booter den i en uendelig løkke. Lige

Og du har checket MD5 summen ?

MVH Anders (8900)

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 27-04-04 06:08

>Og du har checket MD5 summen ?

jeg har prøvet med en gammel version, som jeg havde liggende, og den
har jeg tidligere haft installeret.. så den cd burde i hvert fald ikke
fejle noget..

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk