MS Windows
briani 27239
Afbryde CHKDSK
Fra : Jacob Larsen

Dato : 28-04-04 13:40

Fra : H.S.

Dato : 29-04-04 12:35

"Jacob Larsen" <jlar01@kom.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:Pine.GSO.4.33.0404281423290.12824-100000@skoda.kom.auc.dk...
> Eller risikerer jeg at ende i samme uheldige situation som Henrik i en
> anden aktuel tråd her i gruppen?

Suk.... føler med dig...

Regner med at formattere disken i weekenden....

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 29-04-04 13:51

Jacob Larsen skrev:

> (er det evt. en eller anden form for journal entry nr den
> skriver?),

Der vil som standard blive tilføjet en log til logbogen i
Win2000 og XP, hvis chkdsk finder fejl på disken og det tyder
det på at den har i dette tilfælde, men den log bliver først
tilføjet når den er færdig.

> og det ser ud til at hver fil tager længere og længere tid at
> behandle (mem leak?).

Det er nok nærmere pga. dårlige sektorer at det tager så lang
tid. Jeg har selv en ekstern harddisk, som jeg bliver nødt til
at overfladescanne et par gange om ugen, fordi den får flere
og flere dårlige sektorer. Før eller siden står den nok helt
af, så jeg køber snart en ny.
Hvor meget fri plads har du på disken og hvilket filsystem kører
du med?

> Kan jeg slukke computeren, flytte harddisken til en anden
> conputer, gentage chkdsk i en kommando prompt og så forvente
> at den fortsætter hvor den slap (evt. starter forfra, men ikke
> sletter noget).

Man kan ikke forvente, at den ikke vil slette noget og da slet
ikke hvis disken har dårlige sektorer. Normalt vil chkdsk forsøge
at hive indholdet ud af den dårlige sektore og flytte indholdet
et andet sted hen på disken, men det kan slå fejl og det gør det
ikke nemmere, hvis disken er fyldt op til randen.

--
Hilsen
Madsen