MS Windows
briani 27239
XP og klassisk visning
Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-04-04 13:21

Greetings!

Skulle spørge fra en veninde om hvordan man får XP til at ligne noget
velkendt?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Peter Jensen

Dato : 22-04-04 13:24

Start, indstillinger, proces linie og menuen start, fanebladet menuen start

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-04-04 13:41

In article <hPOhc.2359$CI6.891@news.get2net.dk>, peter1969
@removemeofir.dk says...

> Start, indstillinger, proces linie og menuen start, fanebladet menuen start

Skal der klikkes på noget, eller?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-04-04 13:35

"Jesper G. Poulsen" wrote

Der er flere steder du skal indstille den

Start -> Settings -> Taskbar and Start menu
Begge faneblade

Desktop -> Right Click
Check Themes (Windows Classic)
Desktop -> Customize Desktop (Vælg ikoner der skal vises)

Apperance -> Windows Classic Style
Ret evt Color Scheme

Right Click Task Bar giver dig mig mulighed for at låse Task Bar (XP style)
Unlock svarer til Klassisk

- Peter

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-04-04 13:51

In article <GZOhc.2432$qJ6.1202@news.get2net.dk>, polonline@hotmail.com
says...

> Der er flere steder du skal indstille den

Også så jeg kan forklare det over telefonen (hun ved nada om PC'ere)?

Jeg har ikke XP, så jeg kan ikke følge med lokalt.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-04-04 14:31

"Jesper G. Poulsen" wrote

> Også så jeg kan forklare det over telefonen (hun ved nada om PC'ere)?

Tjohh, men jeg har US udgaven her

> Jeg har ikke XP, så jeg kan ikke følge med lokalt.

Det er vel en kop kaffe/the værd?
Men ok, hvis du skal fra fx Kbh til Hirtshals så kan jeg godt se problemet

Jeg får fat i en DK version senere i aften hvis der ikke er dukket andet op

- Peter

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-04-04 15:29

In article <oOPhc.2791$Dw1.2555@news.get2net.dk>, polonline@hotmail.com
says...

> Det er vel en kop kaffe/the værd?
> Men ok, hvis du skal fra fx Kbh til Hirtshals så kan jeg godt se problemet

Jeg er på Als og hun er på Sydsjælland

> Jeg får fat i en DK version senere i aften hvis der ikke er dukket andet op

Nu tænkte jeg mere på og det er pulldown-menu'er eller radio-buttons
eller hvad der skal trykkes på for at aktivere/deaktivere...

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-04-04 21:58

Jesper G. Poulsen wrote:

> Nu tænkte jeg mere på og det er pulldown-menu'er eller radio-buttons
> eller hvad der skal trykkes på for at aktivere/deaktivere...

Dette skulle give dig lidt preXP -> 2000 look'a'like
Jeg har spillet det igennem fra en "nyfødt" XP

Først
--------------------------------
Højreklik på Start knappen
Menu -> Vælg "Egenskaber"
Dialog
Faneblad -> "Menuen Start"
Radioknap -> "Klassisk version af menuen Start"

Evt ekstra
Knap (Button) -> "Tilpas" -> Forskellige indstillinger

Samme dialog:
Faneblad -> "Proceslinje"
Markering i "Grupper beslægtede knapper..." fjernes

Ekstra:
Markering i "Vis ur"
Fjern markering i "Lås proceslinje"

Luk dialog vha knappen "Ok"

Ny opgave:
--------------------------------
Højreklik på skriveborder (baggrunden)
Menu -> Vælg "Egenskaber"
Dialog:
Faneblad -> "Temaer"
Rulleboks -> "Tema" -> Vælg "Windows Klassisk"

Faneblad -> "Udseende"
Rulleboks -> "Vinduer og knapper" -> "Layouttypen Windows Klassisk"

Ekstra:
Knappen "Effekter"
Dialog
-> Fjern markering i "Vis skygger under menuer"
Luk dialog - "Ok"

Luk dialog "Ok"

- Peter

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 23-04-04 07:18

In article <4088327a$0$464$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
polonline@hotmail.dk says...

> Dette skulle give dig lidt preXP -> 2000 look'a'like
> Jeg har spillet det igennem fra en "nyfødt" XP

Okay, tak... Så meget havde du nu ikke behøvet

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-04-04 14:25

"Jesper G. Poulsen" wrote
> polonline@hotmail.dk says...

> Okay, tak... Så meget havde du nu ikke behøvet

Achh et lille kvarter, jeg skulle bare have fat i en DK XP
Jeg vidste jeg havde en bruger der kørte med XP desktop derhjemme

De viste sig jo også at jeg selv og flere angav stier til settings der
faktisk forudsætter at man allerede kører med klassisk visning - og så er
man lidt ude i skoven

- Peter

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 23-04-04 14:47

In article <sO8ic.430$hq7.226@news.get2net.dk>, polonline@hotmail.com
says...

> De viste sig jo også at jeg selv og flere angav stier til settings der
> faktisk forudsætter at man allerede kører med klassisk visning - og så er
> man lidt ude i skoven

Okay, så vil jeg give de nye oplysninger videre istedet...

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 22-04-04 14:48

Jesper G. Poulsen skrev i et indlæg på usenet:
> Skulle spørge fra en veninde om hvordan man får XP til at ligne noget
> velkendt?

De steder jeg lige kan komme på er:

Højreklik på baggrunden - vælg klassisk visning
Skift evt farver og evt baggrundsbillede samme sted
Højreklik på start-knappen - vælg klassisk visning
Gå ind i kontrolpanel - skift til klassisk visning

Så liger det næsten en rigtig Windows igen....

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-04-04 16:13

In article <4087ccf9$0$155$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
jan@jve.invalid says...

> De steder jeg lige kan komme på er:

Dem giver jeg videre.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-04-04 16:16

"Jesper G. Poulsen" skriver:

> Dem giver jeg videre.

Husk lige at der skal klikkes på "egenskaber" når man har højreklikket
på noget.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 22-04-04 16:35

Klaus D. Mikkelsen skrev i et indlæg på usenet:
> Husk lige at der skal klikkes på "egenskaber" når man har højreklikket
> på noget.
> Klaus

Åh ja - tak - det havde jeg ikke lige fået med

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-04-04 18:51

In article <4087E1A0.52933AEA@du.kan.finde.den>,
Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den says...

> Husk lige at der skal klikkes på "egenskaber" når man har højreklikket
> på noget.

Hmmm... Jeg håber da at hun kan finde ud af det, så... Ellers ringer
hun vel.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 22-04-04 22:07

Jesper G. Poulsen skrev i et indlæg på usenet:
> Hmmm... Jeg håber da at hun kan finde ud af det, så... Ellers ringer
> hun vel.

Det er ikke så slemt:

Skriverbord -> højreklik -> egenskaber:
Der er en rulle-menu, hvor hun kan vælge bl.a. klassisk visning

Start - højreklik -> egenskaber:
Der er der to felter, der kan hakkes af - det ene er klassisk visning

Kontrolpanel - der et link yderst tv der hedder noget med skift til
klassisk visning

Fra : Ole Helms

Dato : 22-04-04 22:12

On Thu, 22 Apr 2004 15:47:33 +0200, "Jan Vestergaard"
<jan@jve.invalid> wrote:

> [...]
>Gå ind i kontrolpanel - skift til klassisk visning
>
>Så liger det næsten en rigtig Windows igen....

Prøv også:
Højreklik på Denne computer -> Egenskaber -> fanen Avanceret ->
Ydeevne Visuelle effekter -> Indstillinger -> fanen Visuelle effekter
-> marker Juster til den bedste ydelse.

--
Venligst
Ole Helms