MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Virtuel Hukommelse
Fra : Erik Aalund

Dato : 21-04-04 06:52

Via indstillinger for ydelsen kan man gå ind og ændre Virtuel Hukommelse.
Kan nogle forklare hvad denne hukommelse gør for computeren?

Og hvordan bør den være indstillet når ens computer har 512MB Ram?

--
Venlig Hilsen

Erik Aalund
www.aalund.esenet.dk

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 21-04-04 12:24

"Erik Aalund" <aalund@FJERNesenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kan nogle forklare hvad denne hukommelse gør for computeren?
>
> Og hvordan bør den være indstillet når ens computer har 512MB Ram?

++++++++++++++++++++++++
Hej Erik.

Man siger at den virtuel hukomelse skal være 1.5 gange det RAM du har i
pc'en.

Mvh. Jørgen Nielsen.

Fra : hcma

Dato : 21-04-04 14:28

> [...]
> Kan nogle forklare hvad denne hukommelse gør for computeren?
>
> Og hvordan bør den være indstillet når ens computer har 512MB Ram?

Midlertidigt lager, der bruges af en computer til at køre programmer, der
kræver mere hukommelse, end der er til rådighed. Programmer kan f.eks. have
adgang til 4 GB (gigabyte) virtuel hukommelse på en computers harddisk,
selvom computeren kun har 32 MB (megabyte) RAM. De programdata, der ikke får
plads i computerens hukommelse, gemmes i såkaldte sidefiler.

Størrelse: 1,5 - 2 gange antal RAM

m v h

hcma

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-04-04 08:12

In article <40860bf8$0$261$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
aalund@FJERNesenet.dk says...

> Og hvordan bør den være indstillet når ens computer har 512MB Ram?

Hvad bruger du din maskine til?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Erik Aalund

Dato : 22-04-04 15:58

> In article <40860bf8$0$261$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
> aalund@FJERNesenet.dk says...

> Hvad bruger du din maskine til?

Primært billedebehandling i C1 Rebel og Photoshop og Websider i Frontpage.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-04-04 18:53

In article <4087dd60$0$209$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
aalund@FJERNesenet.dk says...

> Primært billedebehandling i C1 Rebel og Photoshop og Websider i Frontpage.

Sæt den til 1GB. Photoshop er kendt for at svine med RAM.

Sørg for at filen ligger på din hurtigste disk.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 22-04-04 19:05

> Sæt den til 1GB. Photoshop er kendt for at svine med RAM.
>
> Sørg for at filen ligger på din hurtigste disk.

> [...]

Hej Jesper.

Er der ikke noget med at photoshop har sin egen sidefil? Eller har det ikke
noget med det at gøre?

Mvh. Jørgen Nielsen.

Fra : Erik Aalund

Dato : 23-04-04 06:50

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote in message

> In article <4087dd60$0$209$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
> aalund@FJERNesenet.dk says...

> Sæt den til 1GB. Photoshop er kendt for at svine med RAM.
>
> Sørg for at filen ligger på din hurtigste disk.

Jeg har delt min disk i 2 partioner, med styresystemet og programmer på
den ene og alt andet på den anden.
Hvilken skal jeg så bruge?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 23-04-04 07:20

In article <d9cd736ff8cf090191fd426d9e5ba14d.128035
@mygate.mailgate.org>, aalund@esenet.dk says...

> Hvilken skal jeg så bruge?

Den med styresystemet.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 22-04-04 21:58

Jørgen Nielsen skrev:

> Er der ikke noget med at photoshop har sin egen sidefil? Eller
> har det ikke noget med det at gøre?

Photoshop har en scratch disk og den er altid aktiv. Lige så
snart du starter Photoshop bliver scratch-filen oprettet og den
vil vokse og falde i størrelse afhængig af, hvor store billeder
eller grafik du sidder og arbejder med. At der er rigelig med
fri harddiskplads på den disk hvor Photoshops scratch-fil ligger,
er mindst lige så vigtigt, som at der er rigelig med fri RAM.

Det er værd at bemærke at scratch-disken udelukkende bliver
brugt til at indeholde de dokumenter, som du sidder og arbejder
med i Photoshop. Den bruges ikke som midlertidig lagerplads for
de dele af Photoshop, som ikke er i brug, hvilket mange
fejlagtigt går og tror.

Det bliver Windows' sidefil derimod brugt til, hvilket er
årsagen til, at Photoshop vil brokke sig, hvis du kører uden en
sidefil defineret i Windows, for det vil resultere i mindre fri
RAM fordi hele Photoshops programkode i så fald bliver nødt til
at befinde sig i RAM, selvom den ikke er i brug.

Læs evt.: <http://www.adobe.com/support/techdocs/c1c6.htm>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Henrik Dissing

Dato : 22-04-04 21:21

http://aumha.org/win5/a/xpvm.php?
--
Venlig hilsen
Henrik Dissing

(e-mail: hendis AT post DOT tele DOT dk)

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 23-04-04 07:23

In article <s8ag80hoa5fngnjak5sbhtb4vrulmcsgcr@4ax.com>,
sorry@drowned.in.spam.invalid says...

> http://aumha.org/win5/a/xpvm.php?

Et godt link. Det fortæller bla. at jo mere RAM i maskinen, desto
mindre pagefile er der behov for.

Fra : Henrik Dissing

Dato : 24-04-04 23:31

On Fri, 23 Apr 2004 08:23:13 +0200, Jesper G. Poulsen wrote:

>Et godt link. Det fortæller bla. at jo mere RAM i maskinen, desto
>mindre pagefile er der behov for.

Hvilket faktisk er så indlysende at det er uforståeligt at man ustandseligt
støder på dén med 1,5 x RAM.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-04-04 14:29

In article <vfql80pnmitpditm76m1vs97007dskh1ta@4ax.com>,
sorry@drowned.in.spam.invalid says...

> Hvilket faktisk er så indlysende at det er uforståeligt at man ustandseligt
> støder på dén med 1,5 x RAM.

Det er det eneste der kan automatiseres i Windows og fordi Windows
anbefaler det, så må det jo være korrekt...?!

At opsætte pagefile kræver intelligens og derfor kan det ikke
automatiseres. Det kræver menneskelig intervention.

Fra : Kim Hansen

Dato : 23-04-04 11:05

<aalund@FJERNesenet.dk> wrote:

>Via indstillinger for ydelsen kan man gå ind og ændre Virtuel Hukommelse.
>Kan nogle forklare hvad denne hukommelse gør for computeren?
>
>Og hvordan bør den være indstillet når ens computer har 512MB Ram?

Og er det en fordel at flytte den til et andet drev end c-drevet?

M.V.H

Kim Hansen

Suzuki XF 650 Freewind
Suzuki DR 250 S

Ved reply slet "fjern" i Mailadressen.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 23-04-04 12:07

In article <bhqh80tj3ruh9hm5hkbifuknroalar7fif@4ax.com>,
kshfjern@postzone.dk says...

> Og er det en fordel at flytte den til et andet drev end c-drevet?

Nej. Det er en fordel at flytte den til en anden _fysisk_ disk end den
OS'et ligger på. Har man ikke en anden fysisk disk, så bør filen ligge
på samme partition som OS'et ligger på.