MS Windows
briani 27239
Min guide til overførsel af billeder er...~
Fra : NIL

Dato : 18-04-04 20:53

Hej alle...

Håber jeg ikke er havnet i en forkert gruppe..?

Jeg har 'fået' et problem:

Jeg bruger XP Professional...
Det plejer at være sådan, at når jeg vil overføre data fra mit CF-kort (via
kortlæser) så plejer der at dukke en boks op,
som hedder "Guiden scannere og kameraer". Og dér kan jeg f.eks vælge at
kopiere billederne til en mappe.
Men den boks kommer ikke længere frem! I stedet åbner der et vindue kaldet
"Flytbar disk [E:]". Indholdet er en mappe kaldet:
DCIM - og når jeg klikker på den så kommer der en mappe med kameraet navn.
Når jeg klikker på den bliver billederne loadet.

Sådan kan man naturligvis gøre, men jeg ville nu meget gerne ha' "Guiden
scannere og kameraer" frem igen!

Hvad kan jeg gøre?

Hilsen
NIL

Fra : Pico

Dato : 18-04-04 21:18

NIL wrote:
> [...]
>
> Sådan kan man naturligvis gøre, men jeg ville nu meget gerne ha'
> "Guiden scannere og kameraer" frem igen!

Dit program trænger vel til at installeres igen ? Prøv i Start/Hjælp & Support
at søge på Guiden scannere og kameraer, der står noget om det.
Pico

Fra : Jens Jensen

Dato : 18-04-04 22:21

Guiden skal IKKE starte, når du tømmer kortet vha. en kortlæser. Kortet kan
jo anvendes til alt muligt andet. Guiden dukker op, når du tilslutter
kameraet direkte med et USB-kabel.

Fra : NIL

Dato : 18-04-04 23:28

"Jens Jensen" <hansemannæluchter@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kan
> jo anvendes til alt muligt andet. Guiden dukker op, når du tilslutter

Hej

Guiden kommer frem står jeg stikker mit Compact Flash-kort i kortlæseren -
som er med USB-stik.
Efter et kort øjeblik komme guiden frem og spørger hvad jeg vil. Jeg plejer
at vælge, at pc'en skal kopiere billedfilerne til en mappe.
Derefter starter guiden med at komme med et forslag til den 'sædvanlige'
mappe. Klikker OK. Og så bliver filerne kopieret til den
valgte mappe. (Jeg kan så senere manuelt slette billederne på CF-kortet -
når jeg har set at kopieringen er i orden.

Men sagen er altså, at guiden til billedoverførsel slet ikke kommer frem
automatisk. Ja, faktisk kan jeg overhovedet ikke få denne guide frem!

Jeg syntes ellers at denne fremgangsmåde med guiden var rigtig god - og
ganske fiks når man lige har et CF-kort der skal tømmes. Men
altså...suk...den er væk!

Hilsen
NIL

Fra : Pico

Dato : 19-04-04 22:28

NIL wrote:
> "Jens Jensen" <hansemannæluchter@mail.dk> skrev i en meddelelse
KLIP

> [...]
>
> Jeg syntes ellers at denne fremgangsmåde med guiden var rigtig god -
> og ganske fiks når man lige har et CF-kort der skal tømmes. Men

Tilslut dit kort, dobbeltklik på Denne Computer, højreklik på kortlæseren og vælg
egenskaber. Fanebladet Automatisk afspilning, vælg billeder, prik ved En handling
der skal udføres, marker det øverste punkt Kopiere billederne til en mappe på
computeren, tryk OK så skulle den være i orden.
Pico

Fra : NIL

Dato : 20-04-04 01:54

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> der skal udføres, marker det øverste punkt Kopiere billederne til en mappe

> computeren, tryk OK så skulle den være i orden.

Hej Pico...

Det du beskriver...HAR jeg prøvet. Det virker ikke!
Det er som om, at indstillingen ikke bliver gemt. (Og jeg har altså husket
at klikke på OK).

Men det BURDE være måden at gøre det på...

Hilsen
NIL

Fra : Pico

Dato : 20-04-04 23:09

NIL wrote:
> "Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i en meddelelse
Klip

> Hej Pico...
>
> Det du beskriver...HAR jeg prøvet. Det virker ikke!
> Det er som om, at indstillingen ikke bliver gemt. (Og jeg har altså
> husket at klikke på OK).

Jeg har før prøvet/hørt om at det er nødvendigt at klikke på Andvend før
OK, har du prøvet det ?
Pico

Fra : Jan Telling

Dato : 22-04-04 21:16

Hej

Jeg har samme problem - har ligeledes forsøgt det foreslåede uden resultat.
Jeg kan høre at der kort arbejdes på HD - men No Joy ;-(

Jeg bruger Home Ed.

Hilsen Jan

Fra : N I E L S

Dato : 23-04-04 02:37

"NIL" <nilau4@yahoo.dk> skrev

> [...]
>
> Jeg syntes ellers at denne fremgangsmåde med guiden var rigtig god - og
> ganske fiks når man lige har et CF-kort der skal tømmes. Men

Har samme problem.
N I E L S