MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Fastlåse stifinderens visning i XP
Fra : Henning

Dato : 10-04-04 22:07

Hej

Godt nok et mini-problem, men alligevel vil jeg gerne kunne klare
det:

Visse 'visninger' vil jeg gerne have med 'iconer', medens andre
skal være med 'visningen 'detaljer'.

Jeg ser, at jeg kan lave alle visninger ens - samme visning for
alle mapper', men det er netop det jeg IKKE ønsker. Og retter jeg
blot en mappe til 'detaljer, ja så er den tilbage som 'iconer'
næste gang jeg åbner den.

Er der mon et lille triks her, som jeg kan benytte mig af?

TIA

Henning

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 11-04-04 13:17

Henning skrev:

> Og retter jeg blot en mappe til 'detaljer, ja så er den
> tilbage som 'iconer' næste gang jeg åbner den.

Hvis du har flueben i feltet 'Remember each folder's view setting'
inde i Control Panel > Folder Options > View (oversæt selv til
dansk, hvis der er behov for det), så burde den huske hvordan du
sidst havde hver enkelt mappe stillet, da du forlod den.

> Er der mon et lille triks her, som jeg kan benytte mig af?

Jeg havde også problemet en overgang, men følgende ændring løste
det problem. En standardinstallation af WinXP kan ikke huske ret
mange mapper ad gangen. Følgende ændring tuner den lidt:

Windows Registry Editor Version 5.00

[-HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam\BagMRU]
[-HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam\Bags]

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\Shell]
"BagMRU Size"=dword:00001f40

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam]
"BagMRU Size"=dword:00001f40

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
"NoSaveSettings"=dword:00000000

Indsæt ovenstående i en txt-fil. Gem den, omdøb efternavnet til
reg og kør den så.
Alle dine mappevisninger vil sikkert blive nulstillet efter en
genstart, men hvis du så efterfølgende stiller dem som du gerne
vil have dem til at stå, så burde WinXP huske det fremover.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Henning

Dato : 11-04-04 20:02

Suverænt. Tak hr. Madsen!

Venblig hilsen

Henning

On Sun, 11 Apr 2004 14:16:30 +0200, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
-klip-

Fra : Kurt Hansen

Dato : 11-04-04 20:53

Den Sun, 11 Apr 2004 14:16:30 +0200, skrev Thomas G. Madsen:

Først undskyld at jeg ikke klipper og quoter, men jeg synes det var
svært at vælge noget ud der ville give mening for en som ikke havde
læst de foregående indlæg.

Det med Widows XP's svage hukommelse, gælder det også i andre forhold?
Når jeg f.eks. i Outlook Express vælger indholdsruden fra (Vis >
Layout... > Vis indholdsrude) virket det fint i den aktuelle session,
men næste gang jeg starter OE, er alt ved det gamle.

P.S. Skal overskriften "Windows Registry Editor Version 5.00" med i
den tekstfil du anbefaler nedenstånede?

Venlig hilsen
Kurt Hansen
kurt/snabel-a/towle/punktum/dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 11-04-04 23:28

Henning skrev:

> Suverænt. Tak hr. Madsen!

Velbekomme. Meld gerne tilbage om det bliver ved med at virke.
Hvis ikke, kan det muligvis hjælpe at hæve "BagMRU Size" fra
de 8000 (HEX:1f40) til f.eks. 10000 (HEX:2710), men det har
ikke været nødvendigt her, og jeg har ret mange mapper med
specielle visningsindstillinger.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Henning

Dato : 18-04-04 07:53

Kære hr. Madsen

On Mon, 12 Apr 2004 00:28:04 +0200, "Thomas G. Madsen"

Det tog lidt tid at få lov til at afprøve 'madsens-mapper.reg',
men - naturligvis - virker alt nu sådan som jeg gerne vil have
det. Tak skal du have.

Det var ikke nødvendigt at lave krumspring af nogen art, blot
klippe teksten fra dit indlæg, sætte det ind i Notebook, lagre
det som 'madsens-mapper.txt', ændre navnet til
'madsens-mapper.reg' og så køre denne nye fil!

Jeg kører med Win XP Pro DK, så hvis Kurt læser dette, har han
svaret på sit spørgsmål.

Venlig hilsen

Henning

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 11-04-04 23:28

Kurt Hansen skrev:

> [...]
> fra (Vis > Layout... > Vis indholdsrude) virket det fint i den
> aktuelle session, men næste gang jeg starter OE, er alt ved

Det har mig bekendt ikke noget med den lille hukommelse i
mappevisningen at gøre. Faktisk har jeg aldrig hørt om problemet
i OE før og har heller ikke selv oplevet det og heller ikke
dengang, hvor jeg kørte med standardindstillingerne mht. mappe-
visningshukommelsen.

Har du administratorrettigheder når du ændrer visningen i OE?
Jeg har før oplevet, at ens indstillingerne ikke altid bliver
husket, hvis man ikke har administratorretigheder eller i det
mindste superbrugerrettigheder.

> P.S. Skal overskriften "Windows Registry Editor Version 5.00"
> med i den tekstfil du anbefaler nedenstånede?

Ja, den skal med, for ellers vil Windows ikke godkende det som
et registry script.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 12-04-04 07:54

Den Mon, 12 Apr 2004 00:28:03 +0200, skrev Thomas G. Madsen:

> [...]
[klip]

> [...]
>Jeg har før oplevet, at ens indstillingerne ikke altid bliver
>husket, hvis man ikke har administratorretigheder eller i det

Hvordan kan jeg se det? Og hvis ikke jeg har, hvordan får jeg det så
(Win XP DK)?

Fra : Kurt Hansen

Dato : 13-04-04 09:55

> [...]
>i OE før og har heller ikke selv oplevet det og heller ikke
>dengang, hvor jeg kørte med standardindstillingerne mht. mappe-

Jeg kan meddele at fejlen er fundet. Jeg bruger SpamFighter og det er
den der laver balladen. Hvis jeg afinstallerer SpamFighter, husker OE
igen sine indstillinger.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-04-04 10:54

In article <c5bjvv.1vo.1@tgm.dyndns.dk>, nospam@madsen.tdcadsl.dk
says...

> Jeg havde også problemet en overgang, men følgende ændring løste
> det problem. En standardinstallation af WinXP kan ikke huske ret
> mange mapper ad gangen. Følgende ændring tuner den lidt:

Virker det også med Win2000?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 12-04-04 11:59

Jesper G. Poulsen skrev:

> Virker det også med Win2000?

Muligvis, men jeg ved det ikke.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-04-04 14:01

In article <c5e3r5.2mk.1@tgm.dyndns.dk>, nospam@madsen.tdcadsl.dk
says...

> Muligvis, men jeg ved det ikke.

Så vil jeg være forsøgskanin en af dagene - som du kan se i en anden
tråd, så har jeg store problemer med mine vinduer

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 12-04-04 14:06

Jesper G. Poulsen skrev:

> Så vil jeg være forsøgskanin en af dagene

Gider du at melde tilbage om det virker eller ej?

> - som du kan se i en anden tråd, så har jeg store problemer
> med mine vinduer

Ja, det er noget sært noget.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-04-04 07:05

In article <c5eb8f.3us.1@tgm.dyndns.dk>, nospam@madsen.tdcadsl.dk
says...

> Gider du at melde tilbage om det virker eller ej?

Selvfølgelig.

> Ja, det er noget sært noget.

Ja.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 13-04-04 11:12

Kurt Hansen skrev:

> Jeg kan meddele at fejlen er fundet. Jeg bruger SpamFighter og
> det er den der laver balladen. Hvis jeg afinstallerer
> SpamFighter, husker OE igen sine indstillinger.

Tak for tilbagemeldingen. Det program skal man åbenbart passe på så.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 18-04-04 12:37

Henning skrev:

> Det tog lidt tid at få lov til at afprøve 'madsens-mapper.reg',
> men - naturligvis - virker alt nu sådan som jeg gerne vil have
> det. Tak skal du have.

Velbekomme og selv tak. :)

--
Hilsen