MS Windows
briani 27239
Problemer med at skifte til 256 farver i x~
Fra : rkk

Dato : 07-04-04 22:17

hej

Min søn har nogle ældre pc-spil som kun kan køre i 256 farver. Jeg
højreklikker på spilikonet og vælger 256 farver i kompatibilitet... trykker
på anvend, men det hjælper ikke. Der kommer stadig en fejlmeddelelse... når
der skal spilles...hvad kan jeg mere gøre!? jeg har også prøvet at ændre
opløsning uden held.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 07-04-04 23:19

rkk skrev i sit indlæg på usenet:
> [...]
> fejlmeddelelse... når der skal spilles...hvad kan jeg mere gøre!? jeg
> har også prøvet at ændre opløsning uden held.

Du kan prøve at ændre i egenskaberne, så det bliver kørt i en tilstand, der
er kompatibel med Windows 95 - det hjælper i nogle tilfælde.

Men der er nogle spil, der ikke kan bringes til at køre under XP - mine
unger har også et par gamle spil, som vi ikke kan få til at køre i XP, så
jeg skal have fundet en gammel PC specielt til disse gamle spil, så vi kan
få genoprettet husfreden

--
Mvh Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Mail: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 08-04-04 00:09

Nogle spil kan ikke bringes til at virke i WIN XP fordi de forsøger at
skrive direkte til hardwaren.

Fra : Don

Dato : 08-04-04 10:41

"rkk" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse
> [...]
når
> der skal spilles...hvad kan jeg mere gøre!? jeg har også prøvet at ændre

Måske kan du finde hjælp her:
http://www.ntcompatible.com/index.php

Don

Fra : rkk