ATA66 vs ATA100
Fra : PH123

Dato : 29-04-01 09:26

Kan man installere en ATA100 Harddisk på et ATA66 bundkort. Bundkortet er af
mærket Gigabyte GA-7ZX?

Fra : Hans Pedersen

Dato : 29-04-01 09:54

On Sun, 29 Apr 2001 10:26:25 +0200, "PH123" <peterhoukjaer@it.dk>
wrote:

>Kan man installere en ATA100 Harddisk på et ATA66 bundkort. Bundkortet er af
>mærket Gigabyte GA-7ZX?

Ja, det skulle der ikke været noget i vejen for, men du udnytter den
f.eks. først fuldt ud, hvis du har en ATA100 controller.

Hans Pedersen, Esbjerg
ICQ#: 9178476
http://h2ns.dk

Fra : Uffe Callesen

Dato : 29-04-01 11:04

> Ja, det skulle der ikke været noget i vejen for, men du udnytter den
> f.eks. først fuldt ud, hvis du har en ATA100 controller.

Ata66 understøtter mig bekedt overførsler op til 66 MB/s hvilket er rigeligt
til de ATA100 diske der er på markedet idag !!

Fra : Lars Bjørn

Dato : 29-04-01 10:25

Uden problemer. ATA100 standarden er bagudkompatibel, så du kan også
installere ATA33, PIO mode 4 osv. diske. BIOS'en finder selv ud af at
tilpasse enhederne.

Mvh.
Lars Jensen