MS Windows
briani 27239
Fejlretning af XP-Home
Fra : Erik Aalund

Dato : 07-04-04 08:58

Hej,

Jeg forsøger at geninstallerer XP-home uden at mine instillinger går
tabt. Dvs. jeg booter med CD'en og vælger "F" for fejlretning. Derefter
skal jeg vælge det drev hvor Windows ligger, og maskinen kommer selv om
med denne valgmulighed.
Når jeg trykker tallet udfor denne valgmulighed for jeg besked på at
indtase "admin kodeord" for at komme videre. Hvordan kommer jeg lige
videre derfra. Jeg har jo ingen admin på min maskine og kender derfor
heller ikke kodeordet!
Er der et standard kodeord eller hvad skal jeg gøre?

Vh
Erik

Fra : hcma

Dato : 07-04-04 09:17

"Erik Aalund" <aalund@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> heller ikke kodeordet!
> Er der et standard kodeord eller hvad skal jeg gøre?

Hvorfor laver du ikke en Repair?
Vejledning her:
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#installering_repair
m v h
hcma

Fra : Erik Aalund

Dato : 07-04-04 09:36

> Hvorfor laver du ikke en Repair?
> Vejledning her:
> http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#installering_repair
> m v h
> hcma

Det var faktisk også det jeg mente. (ikke at det tydeligt fremgik af min
første mail)

Det er selvfølgelig "R" jeg trykker på i første omgang. Og så kommer jeg
frem til problemmet beskrevet ovenfor.

Det er faktisk udfra din fremragende side at jeg mente det måske var en
god idé at prøve en Repair.
Jeg får hele tiden nogle underlige baggrundslyde som om der er et eller
andet program eller andet der køre galt i baggrunden. Maskinen er også
blevet mærkbar langsommere.
Har kørt Adaware og norton antivirus - uden held.

Ville også have prøvet den anden metode du beskriver med winnt32.exe men
den kan jeg ikke finde i min XP-home edition!

Fra : hcma

Dato : 07-04-04 11:57

> [...]
>
> Ville også have prøvet den anden metode du beskriver med winnt32.exe men
> den kan jeg ikke finde i min XP-home edition!

Hvad så med at prøve en scanning som undersøger og reparerer for ødelagte
systemfiler.
Start -> Kør -> sfc /scannow (husk mellemrum efter sfc ).
Du skal have din cd klar.
m v h
hcma

Fra : Erik Aalund

Dato : 07-04-04 13:24

> [...]
> systemfiler.
> Start -> Kør -> sfc /scannow (husk mellemrum efter sfc ).

Det har jeg faktisk også gjort. Der kom ingen besked efterfølgende om
der var fejl eller andet.
Det ved jeg jo så heller ikke om den skal gøre, men maskinen kører blot
ikke anderledes efter scanningen.
Hilsen
Erik

Fra : Pico

Dato : 07-04-04 17:30

Erik Aalund wrote:

> Det var faktisk også det jeg mente. (ikke at det tydeligt fremgik af
> min første mail)
>
> Det er selvfølgelig "R" jeg trykker på i første omgang. Og så kommer
> jeg frem til problemmet beskrevet ovenfor.

Det er fordi du prøver at reperere for "tidligt", du skal først trykke
på Installerere og lidt længere inde får du valgmuligheden for at
reperere. Her kræves der ingen adgangskode.
Pico