MS Windows
briani 27239
2 stk WinXp på samme maskine
Fra : Søren Christensen

Dato : 06-04-04 15:33

Hejsa!

Jeg har 2 harddiske i min Pc.
Er det muligt at få 2 stk WinXp til at køre på samme maskine men
på hver sin harddisk. Sådan så hvis jeg vælger bootdisk i bios at den så
starter op på en version på den ene harddisk eller på den anden harddisk
hvis jeg vælger den. Grunden er mit counterstrike kører temmelig ringe på
min nuværende installation men jeg ønsker ikke at ominstallere. Så tænkte
jeg måske jeg kunne lave en WinXp installation på min anden harddisk og
bruge den til counterstrike uden alle mulige andre programmer.
Hvordan gør jeg lettest hvis jeg kan?

Venligst

Fra : Sander

Dato : 06-04-04 18:05

Det letteste er bare at installere xp på den anden disk, så laver den
automatisk multiboot.
Sander.

"Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:4072bfab$0$526$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

Fra : Søren Christensen

Dato : 06-04-04 18:23

"Sander" <REMOVENoller@webspeed.dkREMOVE> skrev i en meddelelse
> Det letteste er bare at installere xp på den anden disk, så laver den
> automatisk multiboot.
> Sander.

Thx det vil jeg prøve!!

Venligst

Fra : Søren Christensen

Dato : 06-04-04 19:36

"Sander" <REMOVENoller@webspeed.dkREMOVE> skrev i en meddelelse
> Det letteste er bare at installere xp på den anden disk, så laver den
> automatisk multiboot.
> Sander.

Hmm det har jeg lige forsøgt. Den laver ikke multiboot og når jeg prøver at
starte op på den anden disk kommer der meddelsen "NTLDR mangler" eller noget
i den stil.
Den går ellers fint igang med at installere efter jeg har valgt drev. Efter
en masse kopieren genstarter den og så har jeg problemet...

Venligst

Fra : Claus Tersgov

Dato : 06-04-04 21:15

Uheldigvis faldt Søren Christensen over tastaturet og skrev derved
følgende:

> [...]
drev.
> Efter en masse kopieren genstarter den og så har jeg problemet...

Slå den første disk fra, og installer igen. Vælg så det aktuelle drev
bogstav.

Claus