MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
downgrade fra xp til 2000
Fra : Martin Møller

Dato : 05-04-04 16:04

Hvordan downgrader jeg fra win xp til win 2000? Xp er jo drilsk angående at
formatere HD.

--
/Martin Møller

- Ved svar via email - fjern SPAMFILTER i emailadressen.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-04-04 16:32

Martin Møller wrote:
> Hvordan downgrader jeg fra win xp til win 2000?
> Xp er jo drilsk angående at formatere HD.

Boot på CDen og slet partitionen med XP derfra,
opret ny, formatér og installér.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Martin Møller

Dato : 05-04-04 18:17

"Mikael Nørrelund Andersen" <nospam@mikael-noerrelund.dk> skrev i en
meddelelse news:40717bcb$0$28868$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

> Boot på CDen og slet partitionen med XP derfra,
> opret ny, formatér og installér.

HD er blevet formateret ved hjælp af en win 98 diskette. Der er oprettet nye
partitioner. Kan han boote fra win 2000 cd rommen? Når han prøver siger den
at setup.exe ikke kan køres i dos mode.

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 05-04-04 19:37

Martin Møller wrote:
> [...]
>
> HD er blevet formateret ved hjælp af en win 98 diskette. Der er
> oprettet nye partitioner. Kan han boote fra win 2000 cd rommen? Når

Han skal ind i mappen i386 (er det ikke navnet?) og starte filen
winnt.exe.
For en hurtig installation anbefales det at have filen smrtdrv.exe på
sin win98 bootdisk.

så han skal skrive:
smrtdrv <return> (på floppy)
d: <return> (forudsat d er cdrom)
cd i386 <return>
winnt <return>

Så er han igang.

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk

Fra : Niels

Dato : 05-04-04 16:32

Hej,

Nej det er den nu ikke. Når du er bootet fra windows 2000 cd'en så slet
partitionen med xp, og opret en ny som du naturligvis efterfølgende skal
formatere..

mvh Niels

Fra : Hans Peter Jensen

Dato : 05-04-04 19:34

Martin Møller wrote:

> Hvordan downgrader jeg fra win xp til win 2000? Xp er jo drilsk angående
> at formatere HD.

Du skal bruge 4 stk. disketter for at kunne indstallere win 2000.
Disketterne kan du hente på dette links http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm

M:V:H
Hans Peter

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 05-04-04 19:53

Hans Peter Jensen wrote:

> Du skal bruge 4 stk. disketter for at kunne indstallere win 2000.
> Disketterne kan du hente på dette links
> http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm

Man kan nu godt nøjes med en Win98 bootdisk.

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk

Fra : Jens Jensen

Dato : 05-04-04 20:14

Ja, eller slet ingen.

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 05-04-04 20:33

Jens Jensen wrote:
> Ja, eller slet ingen.

jeg har ret, men du har mere ret

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 06-04-04 01:24

Hans Peter Jensen skrev:

> Du skal bruge 4 stk. disketter for at kunne indstallere win 2000.

Jeg kan nu da snildt boote på min Win2000 cd.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-04-04 09:08

Hans Peter Jensen <hans-peter@jensen.tdcadsl.dk> skrev :

>Du skal bruge 4 stk. disketter for at kunne indstallere win 2000.
>Disketterne kan du hente på dette links http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm

De ligger på Win 2000 cd'en, hvis sbsolut vil boote med
disketter.
--
Knud