MS Windows
briani 27239
Hvor ligger baggrundsbilledet henne?
Fra : Monty

Dato : 04-04-04 16:00

Jeg har et baggrundsbillede på mit skrivebord som jeg gerne vil gemme da jeg
er nødt til at formatere min skive.

Nogen der kan sige hvor man kan finde det da jeg har prøvet at søge efter
det men kunne ikke finde det?

Monty

Fra : Christian

Dato : 04-04-04 16:33

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 04-04-04 16:40

"Monty" <diverse@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er nødt til at formatere min skive.
>
> Nogen der kan sige hvor man kan finde det da jeg har prøvet at søge efter

Højreklik på skrivebordet og vælg Egenskaber.
Tryk på fanen Skrivebord og derefter på knappen Gennemse. Så kan du se, hvor
filen ligger, idet den åbner den mappe, som filen ligger i.

Kurt

Fra : Kale Kop

Dato : 04-04-04 18:04

I win98 ligger baggrundsbilleder i mappen Windows
I winxp ligger billeder i windows\web\wallpaper
Hvis man på et eller andet tidspunkt har angivet en anden mappe må du
derhenne.
mvh
Kale

Fra : Simon H S

Dato : 04-04-04 18:54

"Monty" wrote...
> Nogen der kan sige hvor man kan finde det da jeg har prøvet at søge efter
> det men kunne ikke finde det?

Jeg kører win2k og der er der flere muligheder for hvor det kan ligge.
Når jeg skal vælge baggrundsbillede, kan jeg vælge mellem de billeder der
ligger i:

"C:\WINNT\Web\Wallpaper"

og i "My Pictures", dvs.:
"C:\Documents and Settings\Administrator\My Documents\My Pictures"

Hvis jeg sætte baggrundsbilledet med ACDSee kommer følgende fil: "ACD
Wallpaper.bmp" i
"C:\WINNT"

eller, som Christian skrev, hvis det er fra internet explorer, så hedder den
"Internet Explorer Wallpaper.bmp" og ligger i:
"C:\Documents and Settings\Administrator\Application Data\Microsoft\Internet
Explorer"

/Simon

Fra : Monty

Dato : 04-04-04 19:14

Ingen af de nævnte steder ligger mit billede. Hvor kan det så ligge?

Monty

Fra : Simon H S

Dato : 04-04-04 19:49

"Monty" wrote ...
> Ingen af de nævnte steder ligger mit billede. Hvor kan det så ligge?

Jah, jeg har ikke flere idéer. Jeg går ud fra du har søgt bredt efter *.bmp
*.jpg *.gif osv.
Hvis det ikke giver det ønskede resultat så ved jeg ikke.

/Simon

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-04-04 19:55

"Monty" <diverse@mail.tdcadsl.dk> skrev :

>Ingen af de nævnte steder ligger mit billede. Hvor kan det så ligge?

Og hvorfor fortæller du ikke, hvilken Windowsversion, du bruger?

Det ville gøre det noget nemmere at svare.
--
Knud

Fra : Kispus

Dato : 04-04-04 20:26

I min XP, ligger skrivebordsbilledet i mappen Windows, men eller
tryk > Start > Søg
I feltet skriver du: *.bmp (stjerne, punktum bmp)
så får du alle bmp filer, og her kan du højreklikke
på dit billed og sende/gemme el. flytte det.
Mvh. John

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 04-04-04 21:16

Ved du hvad billedet hedder? Hvad kan du se, når du trykker på Gennemse
knappen? Kan du se skjulte filer og kendte filnavne? Prøv i Stifinder at gå
under Funktioner-Mappeindstillinger - Vis
Fjern flueben ud for Skjul beskyttede operativsystemfiler
fjern flueben ud for Skjul filtypenavne for kendte filtyper
Sæt prik ud for Vis skjulte filer og mapper
Tryk på Anvend på alle mapper. Tryk på Anvend og derefter OK.
Kan du så se filen?
Prøv evt. følgende:
Start - kør - skriv regedit
Herefter skal du ind i følgende sti:
HKEY_CURRENT_USER/ Control Panel/Desktop
Ovre til højre skal du så finde Wallpaper i kolonnen under navn
I data kolonnen står så stien til filen, samt hvad filen hedder.
Hos mig ser det sådan ud:
C:\Documents and Settings\Kurt B. Andersen\Application
Data\Microsoft\Internet Explorer\Internet Explorer Wallpaper.bmp
Men jeg bruger et specielt tapet, så det ligger ikke i den mappe, som
anvendes som standard.

Kurt

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 05-04-04 14:01

Monty skrev i en meddelelse:
> Jeg har et baggrundsbillede på mit skrivebord som jeg gerne vil gemme
> da jeg er nødt til at formatere min skive.
>
> Nogen der kan sige hvor man kan finde det da jeg har prøvet at søge
> efter det men kunne ikke finde det?

Jeg fandt mit her:
C:\Documents and Settings\<brugernavn>\Application
Data\Microsoft\Internet Explorer\Internet Explorer Wallpaper.bmp

Kunne det ikke tænkes at dit også ligger der? Hvis vil bruge søge
funktionen skal du "vise skjulte mapper", da det vist nok er skjult.
--
Hilsen Torben Greve Otzen

Træt af Outlook Express' måde at citere på?
Hent OE-QuoteFix: url:http://flash.to/oe-quotefix/