Firewall og "stealth"
Fra : Claus

Dato : 27-04-04 22:03

Jeg har konto hos Cybercity og bruger en Zyxel 650-R-31 router og har
desuden installeret ZoneAlarm Pro 4.5. Mit problem er at alle tests (på
https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 , http://www.pcflank.com/scanner1s.htm
osv.) melder at mine porte "kun" er lukkede og ikke stealth. Jeg har også
haft trojanere på besøg, så hvad gør jeg ? Er det ZA der skal konfigureres
eller er det Zyxel ?

(Til de rigtig gode: Og hvordan gør jeg ?)

mvh
Claus

Fra : Peter Brodersen

Dato : 27-04-04 22:26

On Tue, 27 Apr 2004 23:02:34 +0200, "Claus" <ingen@mail.dk> wrote:

> [...]
>osv.) melder at mine porte "kun" er lukkede og ikke stealth. Jeg har også
>haft trojanere på besøg, så hvad gør jeg ?

Det korte svar: Der er ikke noget problem i den forbindelse. Portene
er jo lukket (hvilket tyder på at der ikke kører nogen service på
dem).

Du skjuler ikke meget i øvrigt. Information om din IP-adresse står fx
i det nyhedsgruppe-indlæg, du har postet, så der er ikke meget idé i
at lade din computer undlade at svare på pakker, og på den måde lade
som om, den ikke er på nettet.

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: "Der er et yndigt land" (og ikke "Det er et yndigt land")

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 27-04-04 23:34

In article <c6mhph$2jqs$1@news.cybercity.dk>, Claus wrote:
> Jeg har også haft trojanere på besøg, så hvad gør jeg ?

Hvis du har haft en trojan på besøg som du ikke ved hvad
har lavet på dit system, ville jeg reinstallere systemmet.

Derefter ville jeg fokusere på andre ting end firewalls,
hvordan er din lokale maskines sikkerhed?
Har du fx slået det fra du ikke bruger?
Kører du software du ikke stoler på?
Hvor lang tid tager det at reetablere systemmet.
Hvor lang tid tager det at reeaablere data.
Ectetera.

Jeg kan anbefalde dig at læse gruppens OSS,
desværrer bliver nogle af gruppens læsere sure
hvis man referere til URL'en, den må du
selv finde på google.com :)

--
Mvh.
Christian E. Lysel

Fra : Kasper Dupont

Dato : 28-04-04 05:07

Claus wrote:

> [...]
> https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 , http://www.pcflank.com/scanner1s.htm
> osv.) melder at mine porte "kun" er lukkede og ikke stealth.

Det lyder godt nok. Hvis portene er lukkede har du ikke
noget problem. Jeg ved ikke, hvem der har fundet på det
der stealth pjat, men det forbedrer ikke sikkerheden og
kan give forskellige problemer. Det er bedre at portene
meldes som lukkede.

> Jeg har også haft trojanere på besøg,

Det må du lige uddybe.

> så hvad gør jeg ? Er det ZA der skal konfigureres
> eller er det Zyxel ?

I dit setup er ZA sandsynligvis overflødig. En router
burde være nok (hvis den ellers er sat rigtigt op), men
udfra de oplysninger du har givet er der intet, der
tyder på fejl i router opsætningen.

For sending spam use abuse@mk.lir.dk and kasperd@mk.lir.dk
/* Would you like fries with that? */