Scandisk slettede 140 GB... !
Fra : H.S.

Dato : 26-04-04 07:43

Hjælp, jeg håber nogen kan hjælpe her...

Jeg havde en fil på drev E som windows XP ikke kunne slette, så jeg ville
genstarte, og så se om jeg kunne slette filen.

Jeg genstartede systemet, og scandisk startede - Scandisk rettede fejl i
10-15 min på drev E, og så startede windows op som normalt. - Bortset fra at
der nu mangler 2 mapper på drev E, indeholdende omkring 140GB data.

Jeg har prøvet med et par recovery programmer som jeg kunne finde på nettet,
men ingen af dem har kunne finde alle 140GB, de kunne kun finde omkring 1GB.

Hvad kan jeg gøre ? (og IBAS er for dyrt ;.-) )

Henrik
Aloe Vera og produkter til personlig pleje:
http://www.hstrading.dk/

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 26-04-04 11:53

"H.S." <Henrik@hstradingNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad kan jeg gøre ? (og IBAS er for dyrt ;.-) )

> Henrik
> Aloe Vera og produkter til personlig pleje:
+++++++++++++++++++++++
Hej Henrik.

Jeg har næsten lige været ude for det samme, men bare ikke med så meget
data. Jeg skrev også rundt forskellige steder for at få hjælp, der var ikke
nogen der kunne hjælpe.
Du må nok se dine data som mistet, de er lavet om til *.CHK filer, det
eneste du kan prøve at gøre er at omdøbe dine *.CHK filer, og se om du får
noget ud af det, der er bare ikke så stor sandsynlighed, da *.CHK kan være
fragmenter fra flere forskellige filer.

Mvh. Jørgen Nielsen.

Fra : H.S.

Dato : 26-04-04 14:55

"Jørgen Nielsen" <jorgenbs@NOMORESPAMnielsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:408ce9a9$0$178$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> noget ud af det, der er bare ikke så stor sandsynlighed, da *.CHK kan være

Ak - det kan ikke passe

Jeg må lede videre....

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 26-04-04 15:17

"H.S." <Henrik@hstradingNOSPAM.dk> writes:

>Ak - det kan ikke passe

Det er nok ret usportsligt at sige, at du jo bare kan restore de
data fra din backup. Men en eller anden måske skal man jo lære
backuppens værdi på...

Mvh.
   Klaus, der har lært den lektie for mange år siden.

Fra : H.S.

Dato : 27-04-04 08:39

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> skrev i en meddelelse

> Det er nok ret usportsligt at sige, at du jo bare kan restore de
> data fra din backup. Men en eller anden måske skal man jo lære
> backuppens værdi på...

i know - men at tage backup af en 160GB disk koster jo knapper, især hvis
det ikke er den eneste disk man har.

Jeg havde da heldigvis en delvis backup på dvd skiver - men alt jeg har
lavet mellem de blev lavet, og til scandisk lavede numre er jo væk

Rigtig mænd tager ikke backup - de tuder bare højere de andre..

Fra : Hans Joergensen

Dato : 27-04-04 10:07

H.S. wrote:
> i know - men at tage backup af en 160GB disk koster jo knapper, især hvis
> det ikke er den eneste disk man har.

Sync vigtige data over på en anden disk periodisk ? evt. en ekstern
disk..

Det vil virke så længe computer og ekstern disk ikke går op i
røg/bliver stjålet..

// Hans, der sync'er $HOME og lidt andet over på en 160gig og gemmer
// backups af slettede filer et par måneder tilbage.
--
http://ph33r.dk - Vejen til et fjollet liv

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-04-04 11:08

H.S. skrev:

>Rigtig mænd tager ikke backup - de tuder bare højere de andre..

Og så slår de scandisk fra bagefter så den ikke atter engang kan
få lov at lave uhæmmet ravage.

--
Bertel

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 27-04-04 11:27

> Og så slår de scandisk fra bagefter så den ikke atter engang kan
> få lov at lave uhæmmet ravage.
>
> --
> Bertel
+++++++++++++++++++++++
Hej.

Hvor gør man det henne? Noget andet er, det er nok chkdsk han mener ikke
scandisk, som Jesper G. Poulsen også skriver "Du skriver at scandisk har
smadret din disk, men scandisk kan ikke læse NTFS"

Mvh. Jørgen Nielsen.

Fra : H.S.

Dato : 27-04-04 12:53

> Og så slår de scandisk fra bagefter så den ikke atter engang kan
> få lov at lave uhæmmet ravage.

hørt !

Fra : petersen_michael

Dato : 26-04-04 16:13

> Hvad kan jeg gøre ? (og IBAS er for dyrt ;.-) )

Jeg har med held benyttet et program, som hedder
"PC Inspector file recovery"

http://www.pcinspector.de/file_recovery/NO/download.htm

Det genskabte 99% af en HD

eneste større minus, er at hvis du har fil navne med æøå
bliver de oversat lidt forkert..
et andet minus er at det tager satans lang tid..

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 26-04-04 17:05

"petersen_michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:408d26e5$0$169$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
>
> eneste større minus, er at hvis du har fil navne med æøå
> bliver de oversat lidt forkert..
> et andet minus er at det tager satans lang tid..

+++++++++++++++++++++++++
Hej.

Var det efter at scandisk havde haft fat i dem, at du kunne genskabe dem med
PC Inspector ? Eller var det bare fordi du havde mistet dem, på anden måde?

Mvh. Jørgen Nielsen.

Fra : petersen_michael

Dato : 26-04-04 17:10

"Jørgen Nielsen" <jorgenbs@NOMORESPAMnielsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:408d32d3$0$176$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]

dem med
> PC Inspector ? Eller var det bare fordi du havde mistet dem, på anden

Det havde ikke noget med Scandisk at gøre..

historien er som følger:

Jeg indkøbte en sprit ny HD, opdelte den i
4 partitioner, C, D, E, & F
det kørte fint i ca. en uge. en dag da jeg bootede
var D, E, & F helt og aldeles væk..

jeg fik halet filer og mapper ud vha. PC Inspector,
og over på en anden HD

HDen har i øvrigt kørt problemfrit lige siden..

Fra : Kasper Dupont

Dato : 26-04-04 18:19

petersen_michael wrote:

> [...]
>
> Jeg indkøbte en sprit ny HD, opdelte den i
> 4 partitioner, C, D, E, & F
> det kørte fint i ca. en uge. en dag da jeg bootede

Var de forsvundet fra partitionstabelen? Den slags
burde altså ikke bare sådan kunne ske.

> jeg fik halet filer og mapper ud vha. PC Inspector,
> og over på en anden HD

Det er svært at bruge den historie til ret meget
(udover at understrege værdien af backupkopier).
Der er ingen der ved, hvad der skette i dit
tilfælde. Og der er heller ingen, der ved, hvorfor
det lykkedes at genskabe data.

OK, det viser, at PC Inspector kan være et godt
værktøj i nogen situationer. Men det er ingen
garanti for, at det vil være i andre situationer.

For sending spam use abuse@mk.lir.dk and kasperd@mk.lir.dk
/* Would you like fries with that? */

Fra : petersen_michael

Dato : 26-04-04 19:04

"Kasper Dupont" <kasperd@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> Var de forsvundet fra partitionstabelen?

Ja, de var væk, kunne ikke ses, hverken fra DOS eller windows
på nogen måde

> Den slags
> burde altså ikke bare sådan kunne ske.

Enig.

> OK, det viser, at PC Inspector kan være et godt
> værktøj i nogen situationer. Men det er ingen
> garanti for, at det vil være i andre situationer.

Enig, jeg plejer heller ikke at udstede garantier her på
usenet, men jeg vil gerne sige "prøv det"

Hvis dataene ikke pt. er tilgængelige, mener jeg det er
et forsøg værd..

Min oplevelse var at PC Inspector, hurtigt fant mine
partitioner, men dte tog en krig, for den at hale
data fra den "døde" disk til en anden..

Der ud over, kostede det ikke noget at prøve..

Fra : Kasper Dupont

Dato : 26-04-04 19:13

petersen_michael wrote:

> Der ud over, kostede det ikke noget at prøve..

Det kommer an på, om der ved samme lejlighed bliver
ændret på den disk, du prøver at rede data fra.

Fra : John Vedsegaard

Dato : 29-04-04 09:59

> [...]
>
> jeg fik halet filer og mapper ud vha. PC Inspector,
> og over på en anden HD
>
> HDen har i øvrigt kørt problemfrit lige siden..

Kedeligt tilfælde, jeg har lige været ude for det samme, selv om det kun var
1 drev der forsvandt.
Drevet var stadig synligt i Partion Magiq, og kunne derfor ikke være rigtigt
slettet.
Jeg skrev simpelthen fra en dosprompt FDISK /MBR bingo nu var alt som før.

Jeg havde instaleret en ny windows på en ny harddisk uden at fjerne den
gamle windows, så det er nok noget med windows installer der er fejlen, men
løsningen virkede.

John

Fra : H.S.

Dato : 27-04-04 08:44

> [...]
> "H.S." <Henrik@hstradingNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har med held benyttet et program, som hedder

Jeg vil prøve det engang - det kan jo ikke blive værre end det er nu

Fra : Kasper Dupont

Dato : 27-04-04 16:18

"H.S." wrote:

> det kan jo ikke blive værre end det er nu

Det kommer an på, hvordan man ser på det.

Du ved jo ikke præcis hvor slemt det er nu. Hvis der
stadig er noget på disken, som kan redes, så kan det jo
godt blive værre, ved at bruge et program, som ødelægger
din sidste chance for at rede data.

Fra : Kasper Dupont

Dato : 26-04-04 16:25

"H.S." wrote:

> [...]
> 10-15 min på drev E, og så startede windows op som normalt. - Bortset fra at
> der nu mangler 2 mapper på drev E, indeholdende omkring 140GB data.

Gav scandisk dig mulighed for at lave en undo fil?

Hvis du startede maskinen op med det knækkede filsystem,
så er der stor risiko for, at systemet har lavet ondt
værre ved at skrive til partitionen. Jeg tør ikke
udtale mig om dine chancer for at rede data.

Hvis det kan trøste dig, så kan man altså ikke nå at
overskrive 140GB på 15 minutter. Så det er ikke alt, der
er væk. Om du så kan få glæde af de brudstykker du måtte
finde, er ikke nemt at gætte.

> Jeg har prøvet med et par recovery programmer som jeg kunne finde på nettet,
> men ingen af dem har kunne finde alle 140GB, de kunne kun finde omkring 1GB.
>
> Hvad kan jeg gøre ? (og IBAS er for dyrt ;.-) )

For det første skal du købe en ny disk. Læg den du vil
rede data fra til side indtil du ved præcis, hvad du
vil gøre.

Det problem du står med kan jeg godt på forhånd opgive
at klare via usenet/email. Den disk skal i hænderne på
en person med den nødvendige ekspertise.

Hvis du ikke vil betale dig fra det bliver du nok nødt
til at finde en ekspert, som vil udføre opgaven gratis,
eller selv få den nødvendige ekspertise. Så må disken
ligge og vente så længe.

Du må hellere lige fortælle os, hvilket filsystem, du
bruger på disken.

Fra : H.S.

Dato : 27-04-04 08:44

> Gav scandisk dig mulighed for at lave en undo fil?

Ikke umiddelbart, da scandisk blot startede op da windows startede. - Jeg
har ihvertfald heller ikke (desværre) lavet en undo fil.

> Hvis du startede maskinen op med det knækkede filsystem,
> så er der stor risiko for, at systemet har lavet ondt
> værre ved at skrive til partitionen. Jeg tør ikke
> udtale mig om dine chancer for at rede data.

Der bliver vel ikke skrevet til disken, hvis man ikke selv skriver til den ?
(det er ikke en system disk).

> Hvis det kan trøste dig, så kan man altså ikke nå at
> overskrive 140GB på 15 minutter. Så det er ikke alt, der
> er væk. Om du så kan få glæde af de brudstykker du måtte
> finde, er ikke nemt at gætte.

Men jeg vil gerne prøve

> Det problem du står med kan jeg godt på forhånd opgive
> at klare via usenet/email. Den disk skal i hænderne på
> en person med den nødvendige ekspertise.

Hvorfor skal det det ? Jeg har før mistet data, som et program har kunne
finde igen. (dog ikke data som scandisk har smadret).

> Du må hellere lige fortælle os, hvilket filsystem, du
> bruger på disken.

NTFS

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-04-04 09:22

In article <c6l2pg$fne$1@sunsite.dk>, Henrik@hstradingNOSPAM.dk says...

> NTFS

Så er det ikke scandisk der har lavet rod i det. Scandisk er et
Win9x/DOS-fænomen.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-04-04 11:10

H.S. skrev:

>Der bliver vel ikke skrevet til disken, hvis man ikke selv skriver til den ?
>(det er ikke en system disk).

Jo, det kan godt ske. Scandisk skriver nogle opsamlingsfiler som
garanterer at den får kvadret det meste af det som ellers ville
kunne samles op af specialprogrammer.

Opsamlingsfilerne kan naturligvis ikke bruges til et klap.

--
Bertel

Fra : Kasper Dupont

Dato : 27-04-04 16:20

"H.S." wrote:

> NTFS

Jeg ved desværre intet om NTFS. Og officielle oplysning
om NTFS kan man kun få, hvis man vil sælge sin sjæl til
Microsoft.

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 27-04-04 18:13

Kasper Dupont skrev:

> Jeg ved desværre intet om NTFS. Og officielle oplysning om NTFS kan
> man kun få, hvis man vil sælge sin sjæl til Microsoft.

Shit, der må være en disclaimer jeg har overset på MSs website:

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/fileio/base/ntfs.asp

Jeg ved ikke hvilken slags information du mangler, men denne artikel
tror jeg ikke helt tosset (hvis din browser ellers kan hitte ud af
MSDN):

"A Programmer's Perspective on NTFS 2000"

http://msdn.microsoft.com/library/en-us/dnfiles/html/ntfs5.asp

Fra : Kasper Dupont

Dato : 27-04-04 20:19

Peder Vendelbo Mikkelsen wrote:

> Shit, der må være en disclaimer jeg har overset på MSs website:
>
> http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/fileio/base/ntfs.asp

En liste af features. Det eneste den kan bruges til i den
her sammenhæng er, at konstatere, at den er lang, og
dermed bliver det mere besværligt at forsøge at rede data.

> [...]
> tror jeg ikke helt tosset (hvis din browser ellers kan hitte ud af
> MSDN):
>
> "A Programmer's Perspective on NTFS 2000"

Lidt sparsom dokumentation af APIen. Men ikke et ord om
formattet på disken, hvilket er det eneste relevante,
når du vil prøve at rede data.

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 28-04-04 22:24

Kasper Dupont skrev:

> Lidt sparsom dokumentation af APIen.

Jeg beklager at jeg ikke var i stand til at finde det du åbenbart mang-
lede.

> Men ikke et ord om formattet på disken, hvilket er det eneste relevan-
> te, når du vil prøve at rede data.

Jeg er overbevist om at hvis du punker Chris Sells lidt, så kan han
sparke rette vedkommende bagi (selvom Chris har med fremtidige produkter
(Longhorn) at gøre):

http://www.sellsbrothers.com/

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 27-04-04 20:56

On Tue, 27 Apr 2004 19:12:48 +0200, "Peder Vendelbo Mikkelsen"
<pedervm@myrealbox.com> wrote:

> [...]
>tror jeg ikke helt tosset (hvis din browser ellers kan hitte ud af
>MSDN):
>
>"A Programmer's Perspective on NTFS 2000"

Måden er at sætte et par uger af, og så kigge på

http://linux-ntfs.sourceforge.net/ntfs/

--
Svend Olaf

Fra : Kasper Dupont

Dato : 28-04-04 05:23

Svend Olaf Mikkelsen wrote:

> Måden er at sætte et par uger af, og så kigge på
>
> http://linux-ntfs.sourceforge.net/ntfs/

Ja, den dokumentation er nok bedre end hvad MS har
frigivet. Der er ingen officielle oplysninger om
NTFS på den side, det er altsammen fundet ved
reverse engineering.

Men for at få noget ud af oplysningerne skal man
nok samtidig have både driver sourcen og et konkret
filsystem at kigge på.

Men jeg synes da Henrik skal tage at kigge alle
siderne igennem og se om han bliver klogere af det.
(Det vil nok være en fordel, hvis man på forhånd
har noget viden om teorien bagved de datastrukturer,
som filsystemer bruger).

Fra : Kasper Dupont

Dato : 27-04-04 18:02

"H.S." wrote:

> "Kasper Dupont" <kasperd@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor skal det det ? Jeg har før mistet data, som et program har kunne
> finde igen. (dog ikke data som scandisk har smadret).

Man kan være heldig. Man kan også være uheldig, at det
program man vælger at forsøge med gøre mere skade end
gavn. Jeg ville i hvert fald under ingen omstændigheder
gøre nogen forsøg uden først at tage en kopi af hele
disken. Og jeg mener virkelig *hele* disken, ikke blot
en enkelt partition.

Og jeg aner ikke, om det kan lade sig gøre at kopiere
en harddisk under Windows. Jeg ved kun, hvordan man gør
det under Linux.

Inden du gør mere skal du selvfølgelig først vurdere,
hvor meget dine data er værd. Hvor meget tid, og hvor
mange penge, vil du ofre i et forsøg på at rede noget
(uden på forhånd at have nogen garanti for success)?

Fra : H.S.

Dato : 28-04-04 11:43

> [...]
> mange penge, vil du ofre i et forsøg på at rede noget
> (uden på forhånd at have nogen garanti for success)?

Jeg tror efterhånden at jeg har vænnet mig til tabet...
Der ligger umiddelbart intet på disken som kan bruges til noget, og data'en
er ikke værdifulde nok til, at jeg vil betale flere tusinde kr. for at få
dem 'genfundet'.

Så det ender nok med at jeg bare formatterer disken, og kommer videre...

Fra : Thomas

Dato : 26-04-04 17:04

Har du *.chk filer på disken ?
Hvor meget fylder de tilsammen ?

Fra : H.S.

Dato : 27-04-04 08:46

"Thomas" <frasier@oekINVALID.dk> skrev i en meddelelse
> Har du *.chk filer på disken ?
> Hvor meget fylder de tilsammen ?

det er oprettet nogle bibliotekter der hedder chk0001, chk0002 osv. (eller i
den stil ihvertfald) Bibliotekerne er skjulte (ikke aktive) så de recoveres
først, før man reelt kan bruge dem. - Så umiddelbart så er det nogle
biblioteker som er blevet slettet - og det er ikke noget jeg har slettet.

Men jeg har ikke umiddelbart kunne finde nogen filer med endelsen .chk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-04-04 09:24

In article <c6l2tm$jir$1@sunsite.dk>, Henrik@hstradingNOSPAM.dk says...

> Men jeg har ikke umiddelbart kunne finde nogen filer med endelsen .chk

Du skriver at scandisk har smadret din disk, men scandisk kan ikke læse
NTFS. Vi rådgiver ud fra de oplysninger du giver os og ligenu er de
meget modstridende.

Fra : H.S.

Dato : 27-04-04 12:52

> [...]
>
> Du skriver at scandisk har smadret din disk, men scandisk kan ikke læse
> NTFS. Vi rådgiver ud fra de oplysninger du giver os og ligenu er de

Muligt at jeg husker forkert mht. Scandisk - men det er det disk program som
starter op, lige før Windows xp, hvis 'den tror' der er noget galt med én
disk ?

Var ellers ret sikker på det hedder scandisk, viser det sig ikke at være
korrekt, beklager jeg.

Fra : Kasper Dupont

Dato : 27-04-04 16:21

"Jesper G. Poulsen" wrote:

> Du skriver at scandisk har smadret din disk, men scandisk kan ikke læse
> NTFS.

Kunne det tænkes, at der er blevet lavet en udgave af
scandisk med NTFS support?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 28-04-04 00:20

In article <408E7A48.5D332A84@daimi.au.dk>, kasperd@daimi.au.dk says...

> Kunne det tænkes, at der er blevet lavet en udgave af
> scandisk med NTFS support?

Nej.

NT-baserede Windows'er benytter chkdsk. Scandisk var en forbigående
løsning der aldrig bed sig rigtigt fast (idet den ikke er implementeret
efter ME).

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-04-04 06:44

Jesper G. Poulsen skrev:

>NT-baserede Windows'er benytter chkdsk. Scandisk var en forbigående
>løsning der aldrig bed sig rigtigt fast (idet den ikke er implementeret
>efter ME).

Forbigående? Hvis jeg husker ret var den implementeret i DOS 3,
men jeg har ikke længere de gamle systemdisketter..

--
Bertel

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 28-04-04 08:27

In article <tugu805p3ars47t3gkn8tadnqh3fp4r4di@news.stofanet.dk>,
nospamius@lundhansen.dk says...

> Forbigående? Hvis jeg husker ret var den implementeret i DOS 3,

Scandisk kom med MS-DOS 6.x

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-04-04 08:36

Jesper G. Poulsen skrev:

>Scandisk kom med MS-DOS 6.x

Åh, var det så *chkdisk* der var den gamle?

--
Bertel

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 28-04-04 14:51

In article <8mnu80h7vjbvli9jt0d10luj500mi4d9g3@news.stofanet.dk>,
nospamius@lundhansen.dk says...

> Åh, var det så *chkdisk* der var den gamle?

Den hed "chkdsk" og det gør den iøvrigt stadig. Chkdsk fandt vej gennem
den profesionelle Windows-verden, scandisk var forbeholdt
hjemmebrugerne. Nu om dage er en moderne hjemme-Windows baseret på en
professionel Windows, så diverse system-utils er arvet fra den
profesionelle gren, istedet for "hjemme"-grenen af Windows'er.

Win9x/ME var aldrig tiltænkt profesionelt brug (hvilket også klart
skinner igennem, når man kigger systemerne efter under "huden").

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-04-04 21:35

In article <c6ias6$jo3$1@sunsite.dk>, Henrik@hstradingNOSPAM.dk says...

> Hvad kan jeg gøre ? (og IBAS er for dyrt ;.-) )

Prøv med programmet DFSee.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 26-04-04 21:54

Prøv evt.
http://www.partitionsupport.com/utilities.htm
Hvis det er noget med ødelagte partitioner og lign. er han fabelagtig god
til at finde data frem igen.
Jeg kan se, at han nu tager 250 kr. for at hjælpe hvis privat og 400 kr.
hvis det er et firma.
Beløbet betales i tilfælde af succes og tilfredshed. Det er da en fair
behandling.
Det er billigt for så mange og vigtige data.

Kurt

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-04-04 22:20

In article <408d76ec$0$202$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
kurtnospam@portalen.no says...

> Prøv evt.

Hvilket indlæg svarer du på?

XFUT:dk.admin.netikette

Fra : H.S.

Dato : 27-04-04 08:47

"Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> skrev i en meddelelse
> Prøv evt.
> http://www.partitionsupport.com/utilities.htm
> Hvis det er noget med ødelagte partitioner og lign. er han fabelagtig god
> til at finde data frem igen.

Et ok forslag, selvom jeg ikke tror det har noget med partitioner at gøre,
da jeg kan læse nogle af andre data som ligger på disken ?

Fra : H.S.

Dato : 27-04-04 08:47

> In article <c6ias6$jo3$1@sunsite.dk>, Henrik@hstradingNOSPAM.dk says...

> Prøv med programmet DFSee.

Jeg giver det en chance...

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-04-04 11:05

On Mon, 26 Apr 2004 08:43:07 +0200, "H.S." <Henrik@hstradingNOSPAM.dk>
wrote:

>Hjælp, jeg håber nogen kan hjælpe her...

Har du fundet dine data?

Hvis ikke, så prøv med Active File Recovery. Den har lige fundet en
masse data for mig, som chkdsk var så "flink" at hjælpe mig af med

Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Fra : H.S.

Dato : 30-04-04 12:03

"Jesper G. Poulsen" <Has@none> skrev i en meddelelse

> Har du fundet dine data?
>
> Hvis ikke, så prøv med Active File Recovery. Den har lige fundet en
> masse data for mig, som chkdsk var så "flink" at hjælpe mig af med

Det vil jeg prøve, som sidste mulighed før formatering....

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 30-04-04 15:17

> [...]
>
> Hvis ikke, så prøv med Active File Recovery. Den har lige fundet en
> masse data for mig, som chkdsk var så "flink" at hjælpe mig af med

+++++++++++++++++++++++
Hej Jesper.

Så har du måske fået løst dit problem, som du skrev om i en anden gruppe ?
Fordi så er der jo ikke nogen grund til at vi leder videre og prøver at
finde et svar til dig. Ret mig hvis jeg tager fejl.

Mvh. Jørgen Nielsen.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-04-04 15:51

On Fri, 30 Apr 2004 16:17:14 +0200, "Jørgen Nielsen"
<jorgenbs@NOMORESPAMnielsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Så har du måske fået løst dit problem, som du skrev om i en anden gruppe ?

Ja, det har jeg. Jeg brugte nævnte stykke software og den fandt alt
hvad jeg manglede...

Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Fra : H.S.

Dato : 03-05-04 08:30

> Ja, det har jeg. Jeg brugte nævnte stykke software og den fandt alt
> hvad jeg manglede...

desværre kunne programmet ikke hjælpe mig, jeg aner ikke hvad
Scandisk/DSKCHK fik lavet, men der var ihvertfald ingen af de mange
programmer jeg prøvede, som kunne finde bare lidt af de data der lå på
disken.

Nu er disken formatteret...