getDate til PalmOS?
Fra : Morten Schmidt

Dato : 09-04-04 14:07

Jeg er ved at lave et program til PalmOS, men jeg kan ikke komme videre.

Jeg programmerer i C, men i den specielle del med PalmOS SDK.

Jeg skal bruge dah, dato og måned som integers,men jeg kan simpelthen
ikke finde ud af hvordan? Der må da være en funktion til det.... Det kan
ikke passe man selv skal lave den...

Håber nogen kan hjælpe...

Er der evt. en anden nyhedsgruppe der passer bere til PalmOS udvikling?

/morten

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 09-04-04 23:36

"Morten" == Morten Schmidt <smet@smet.dk> writes:

> Jeg er ved at lave et program til PalmOS, men jeg kan ikke komme videre.
> Jeg programmerer i C, men i den specielle del med PalmOS SDK.

Ikke at det betyder så meget for dit spørgsmål, men hvilket
udviklingsmiljø bruger du egentlig?

> Jeg skal bruge dah, dato og måned som integers,men jeg kan simpelthen
> ikke finde ud af hvordan? Der må da være en funktion til det.... Det
> kan ikke passe man selv skal lave den...

Du finder antal sekunder siden 1/1 1904 med

UInt32 TimGetSeconds(void);

Og den kan du så konvertere til en DateTimeType struct med

void TimSecondsToDateTime (UInt32 seconds, DateTimeType *dateTimeP);

> Håber nogen kan hjælpe...

Det burde række, men jeg vil anbefale dig at hende
referencemanualerne fra PalmSource, hvis du ikke allerede har gjort det.

> Er der evt. en anden nyhedsgruppe der passer bere til PalmOS udvikling?

Gruppen dk.edb.programmering være et bedre valg, hvis det ikke drejer
sig meget specifikt om C. Der er en gruppe der hedder
pilot.programmer, men den er der ikke meget gang i. Jeg mener der er
et par maillister, du kan sikkert finde noget mere information på
<http://www.palmsource.com>.

--
/Wegge <http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/>
echo mail: !#^."<>"|tr "<> mail:" dk@wegge

Fra : Troels Thomsen

Dato : 13-04-04 15:48

> Er der evt. en anden nyhedsgruppe der passer bere til PalmOS udvikling?

Du kan registrere dig på
http://pluggedin.palmone.com/

Derefter får du adgang til 15-20 grupper på news.palmos.com og/eller en
listserver

mvh Troels

Fra : Byrial Jensen

Dato : 14-04-04 22:09

Morten Schmidt wrote:
> [...]
>
> Jeg programmerer i C, men i den specielle del med PalmOS SDK.
>
> Jeg skal bruge dah, dato og måned som integers,men jeg kan simpelthen

Det burde ikke være nødvendigt at lave noget PalmOS-specifikt til det da
C's standardbibliotek har funktioner til beregning af tid. Nedenstående
program bør virke i alle C-implementationer:

#include <time.h>
#include <stdio.h>
int main ()
{
time_t now = time (0);
if (now == (time_t)(-1))
{
printf ("Calendar time is not available on this platform.\n");
}
else
{
struct tm *tmp = localtime (&now);
if (tmp == 0)
{
printf ("Cannot convert time value to local time.\n");
}
else
{
int day = tmp->tm_mday;
int month = tmp->tm_mon + 1;
int year = tmp->tm_year + 1900;
printf ("Today is %04d-%02d-%02d.\n", year, month, day);
}
}
return 0;
}