Linksys BEFW11S4 - er det tosset?
Fra : rasmus carlsen

Dato : 28-04-04 20:39

Hejsa,

Er sådan en her helt i skoven? Jeg er klar over, at det ikke er nyeste
standard, men nyeste standard bliver jo hurtig gammel standard ...

http://www.proconsult.dk/katalog/m_net/s_net-w/netwgw/netlsbefw11s4.html

ras

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 28-04-04 20:57

rasmus carlsen wrote:
> [...]
>
> Er sådan en her helt i skoven? Jeg er klar over, at det ikke er nyeste
> standard, men nyeste standard bliver jo hurtig gammel standard ...

Tjae, jeg kender ikke den udgave, men har selv
http://www.proconsult.dk/katalog/m_net/s_net-w/netwgwg/netlswrt54g.html
som jo godt nok koster lidt mere, men den kan jeg kun anbefale!

> ras

/Bjarke

Fra : Jakob Thusgaard

Dato : 28-04-04 21:04

Der er jo et nyt produkt, som faktisk også indeholder modem (need to have)
OG 802.11g (nice to have - i forhold til 802.11b). Der er tale om WAG54G,
som koster ca. 1100 DKK og kan ses her:
http://www.linksys.com/international/product.asp?coid=48&ipid=371

Overvejede faktisk selv at købe BEFW11S4 for et halvt års tid siden, og det
er jo også en god box.

Desuden er her:
Anmeldelse af BEFW11S4 for Mac: http://www.ibookzone.com/linksys.shtml
Anmeldelse af BEFW11S4 for PC:
http://www.circuitcity.com/display_review.jsp?b=b&c=2&catoid=-10265&OID=37889&com.broadvision.session.new=Yes&com.broadvision.session.new=Yes&ct=0&BV_SessionID=@@@@1992138178.1083182570@@@@&BV_EngineID=ccdeadclgehhkkdcfngcfkmdffhdffl.0

Mvh,

Jakob

Fra : rasmus carlsen

Dato : 28-04-04 21:15

- ok, den tør jeg godt købe ...

ras

Fra : Mads Bahrt

Dato : 28-04-04 23:58

Jakob Thusgaard wrote:
> [...]
> OG 802.11g (nice to have - i forhold til 802.11b). Der er tale om WAG54G,

Forudsætter denne ikke lidt at det er en ADSL-linje det skal bruges på -
står dette nogle steder jeg ikke har set?

MVH
Mads

Fra : Jens

Dato : 29-04-04 06:41

"Mads Bahrt" <mads_bahrt@hotmail.com> skrev i en meddelelse

WAG54G,

> Forudsætter denne ikke lidt at det er en ADSL-linje det skal bruges på -
> står dette nogle steder jeg ikke har set?

Det er nu mere bekymrende at der ikke er nævnt noget om wpakryptering, kun
wep 64 og 128bit er nævnt som mulige.

Mvh Jens

Fra : rasmus carlsen

Dato : 29-04-04 07:59

"Jens" <mkg@tuknet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

- det er det ...

> Det er nu mere bekymrende at der ikke er nævnt noget om wpakryptering, kun
> wep 64 og 128bit er nævnt som mulige.

- hvad vil det sige?

ras

Fra : Jens

Dato : 29-04-04 17:37

"rasmus carlsen" <rasmus[punktum]carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

bekymrende at der ikke er nævnt noget om wpakryptering, kun

> - hvad vil det sige?

At den ikke kan kryptere med den bedste kryptering.

Mvh Jens

Fra : rasmus carlsen

Dato : 29-04-04 19:27

> At den ikke kan kryptere med den bedste kryptering.

- men kan mindre ikke gøre det? Den bedste er vel også kun den bedste i en
relativ kort periode ...

ras

Fra : Jens

Dato : 29-04-04 19:48

> "Jens" <mkg@tuknet.dk> skrev i en meddelelse

> - men kan mindre ikke gøre det? Den bedste er vel også kun den bedste i en
> relativ kort periode ...

Muligvis, men jeg vil ikke undværre wpa når det nu findes......
wep krypterring er ikke godt nok.

Mvh Jens

Fra : Allan Ploug

Dato : 29-04-04 19:56

> Det er nu mere bekymrende at der ikke er nævnt noget om
> wpakryptering, kun wep 64 og 128bit er nævnt som mulige.

Har selv en Linksys BEFW11S4 og er ganske glad for den. Med seneste
firmware, understøtter den også WPA!

/ploug

Fra : Jens

Dato : 29-04-04 19:58

"Allan Ploug" <aploug@stofanet.fjernmig.dk> skrev i en meddelelse

> Har selv en Linksys BEFW11S4 og er ganske glad for den. Med seneste
> firmware, understøtter den også WPA!

Det hjælper, dog er det stadig kun 11Mbit

Mvh Jens

Fra : rasmus carlsen

Dato : 30-04-04 08:00

> Det hjælper, dog er det stadig kun 11Mbit

- pyt med det ... det er jo bare til netbrug og lidt småting til og fra de
øvrige maskiner. Skal jeg flytte meget sætter jeg jo bare et stik i maskinen

ras

Fra : Anders

Dato : 03-05-04 18:47

> [...]
>
> Er sådan en her helt i skoven? Jeg er klar over, at det ikke er nyeste
> standard, men nyeste standard bliver jo hurtig gammel standard ...

Vi er en størrere flok der aldrig her fået en BEFW11S4 til at køre
stabilt... se evt. denne tråd på nettet...

http://www.broadbandreports.com/forum/remark,8889242~mode=flat

Før jeg får flames vil jeg lige sige at jeg som en stor del af mit
arbejde dagligt sætter routere op, så det er altså ikke fordi jeg ikke
fatter hvad der foregår. Der er simpelthen ALT for mange mandags
modeller af denne router.

Jeg vil for alt i verden ikke anbefale denne linksys. Du må gerne købe
min for 300 kroner hvis du er interesseret...

Mvh Anders