forbinde 2 pc til spil
Fra : Gerner

Dato : 22-04-04 21:42

Har jeg ret i at man ikke kan forbinde 2 pc'er med hvert sit 10/100 mb netkort
med rj45 stik med et kabel som har et rj45 stik i hver ende ?

rj45 kabel
<>----------------------------------------------------<>
pc 1 pc 2

?

--
Gerner
1097WU/5152hrs

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 22-04-04 21:45

Gerner <nospamadresse@postkasse.org> crashed Echelon writing

> Har jeg ret i at man ikke kan forbinde 2 pc'er med hvert sit 10/100 mb
> netkort med rj45 stik med et kabel som har et rj45 stik i hver ende ?

Jow men hvis der ikke indgår en switch eller hub som mellem led skal du
huske at det skal være et krydset kabel.

http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=twistedpair

--
Bjarke Andersen

Fra : Mikkel

Dato : 22-04-04 21:57

On Thu, 22 Apr 2004 20:44:47 +0000 (UTC), Bjarke Andersen
<usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote:

>Jow men hvis der ikke indgår en switch eller hub som mellem led skal du
>huske at det skal være et krydset kabel.

sandt nok, med mindre kortene har nway

--
Mikkel Rømer Jespersen
Mikkel**privaten.mine.nu -- Ændre ** til @

Fra : Kim

Dato : 22-04-04 22:27

"Gerner" <nospamadresse@postkasse.org> skrev i en meddelelse
> [...]
netkort
> med rj45 stik med et kabel som har et rj45 stik i hver ende ?

Nej, det har du ikke ret i, for det kan man godt.

Kim B. Steffensen.

Fra : Gerner

Dato : 23-04-04 10:20

On Thu, 22 Apr 2004 23:26:36 +0200, "Kim" <vildsi@hotmail.com> wrote in
dk.edb.netvaerk:

>"Gerner" <nospamadresse@postkasse.org> skrev i en meddelelse
>netkort

>Nej, det har du ikke ret i, for det kan man godt.

ok, hvad skal der så til for at spille sammen ?
Samme workgroup naturligvis, men hvad med tcp/ip, skal de ikke indsættes i lan
settings ? Altså sættes manuelt, f.eks. som lokalhost 127.0.0.1 og 127.0.0.2 med
undermaske 255.255.255.0 ?
Er det alt ?

--
Gerner
1097WU/5152hrs

Fra : Kim

Dato : 23-04-04 12:07

> [...]
lan
> settings ? Altså sættes manuelt, f.eks. som lokalhost 127.0.0.1 og
Ja, det rigtigt nok ud, men husk som Bjarke skriver, at I højst sandsynligt
skal bruge krydsetkabel.

Kim B. Steffensen.

Fra : Gerner

Dato : 23-04-04 16:10

On Fri, 23 Apr 2004 13:07:16 +0200, "Kim" <vildsi@hotmail.com> wrote in
dk.edb.netvaerk:

>Ja, det rigtigt nok ud, men husk som Bjarke skriver, at I højst sandsynligt
>skal bruge krydsetkabel.

Ja, jeg har udskrevet linket, så de kan se hvilke ben der ska "twistes".

--
Gerner
1100WU/5166hrs

Fra : Niels Baggesen

Dato : 23-04-04 16:28

Gerner <nospamadresse@postkasse.org> wrote:
> Samme workgroup naturligvis, men hvad med tcp/ip, skal de ikke indsættes i lan
> settings ? Altså sættes manuelt, f.eks. som lokalhost 127.0.0.1 og 127.0.0.2 med
> undermaske 255.255.255.0 ?

Nej, du skal ikke bruge de adresser - de falder indenfor loopback
interfacet. Jeg kan ikke afvise at det vil virke, fordi de har en mere
specifik rute, men det er et unødvendigt forvirrende sats (127.0.0.1 vil
under ingen omstændigheder virke, det er altid computeren selv)

Brug 192.168.0.1 og 192.168.0.2 med netmaske 255.255.255.0

/Niels

--
Niels Baggesen -- @home -- Århus -- Denmark -- niels@baggesen.net
The purpose of computing is insight, not numbers -- R W Hamming

Fra : Gerner

Dato : 23-04-04 16:56

On Fri, 23 Apr 2004 15:28:27 +0000 (UTC), nba@users.sourceforge.net (Niels
Baggesen) wrote in dk.edb.netvaerk:

>Nej, du skal ikke bruge de adresser - de falder indenfor loopback
>interfacet. Jeg kan ikke afvise at det vil virke, fordi de har en mere

Jeg har brugt de adresser før i tiden (pre xp) til spil mellem 2 computere, så
jeg ved de virkede (os-win98se).
Jeg kunne også spille online med den adresse
..
>specifik rute, men det er et unødvendigt forvirrende sats (127.0.0.1 vil
>under ingen omstændigheder virke, det er altid computeren selv)
>
>Brug 192.168.0.1 og 192.168.0.2 med netmaske 255.255.255.0

Dem havde jeg derimod problemer med, at så virkede det og så virkede det ikke.

--
Gerner
1100WU/5166hrs