DNS servere ip numre ?
Fra : Maybe

Dato : 19-04-04 21:40

Der sidder vel ikke lige en online der kender et link til DNS servere
liste.

Har redeligeret en side og ville gerne lige se om jeg kan finde en
server der har opdateret så jeg kan smide siden op på nettet inden
brugerne opdager at der holdes flyttedag.

Hilsen

Brian

Fra : Maybe

Dato : 19-04-04 21:55

Doooooooooooooooo

man tager jo bare nogle domainer og slår op i dk hostmaster og så
tracer dem

Men tak hvis der er nogle der når at svare

Brian

Fra : Peter Larsen

Dato : 20-04-04 14:22

Maybe wrote:

> Har redeligeret en side og ville gerne lige se om jeg kan finde en
> server der har opdateret så jeg kan smide siden op på nettet inden
> brugerne opdager at der holdes flyttedag.

hvis siden er redelegeret hos dk-hsotmaster, så er de oppe..

.... hvis du snakker om diverse udbyderes dns, så kan du sikkert ikke
tilgå dem alle, så det er nyttesløst..

--
regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk

Fra : Maybe

Dato : 21-04-04 17:28

>hvis siden er redelegeret hos dk-hsotmaster, så er de oppe..

Nej det er ikke korrekt det tager jo tid indtil DNS serverne rundt
omkring er opdateret I skrivende stund har nogle "kunder" 36 timer
efter redeligeringen stadig pegning mod den gamle server.

>... hvis du snakker om diverse udbyderes dns, så kan du sikkert ikke
>tilgå dem alle, så det er nyttesløst..

Ved ikke om det er gennerelt men kunne bruge via min TELE2 forbindelse
navne DNS servere på Tiscalis Teledanmark cybercity og Gratis DNS.

Så ved at vælge DNS server kunne jeg henholvis veligeholde ny og
gammel wenhotel. Så var overgangen for kunderne så god som usynelig.

Fra : FreeAgent

Dato : 02-07-04 21:33

TDC
194.239.134.82 (ns2.tele.dk)
194.239.134.83 (ns3.tele.dk)
195.41.46.78 (ns4.tele.dk)

CyberCity
212.242.40.3 (dns1.cybercity.dk)
212.242.40.51 (dns2.cybercity.dk)

Tiscali DNS
212.54.64.170 (ns000.worldonline.dk)
212.54.64.171 (ns010.worldonline.dk)

Get2net
195.82.195.101 (ns.get2net.dk)
129.142.7.101 (ns2.get2net.dk)

RaZoR :)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-07-04 00:43

FreeAgent <mail.test.dk@> wrote in

> Tiscali DNS
> 212.54.64.170 (ns000.worldonline.dk)
> 212.54.64.171 (ns010.worldonline.dk)

212.54.64.172 (ns200.worldonline.dk)

Ganske vist ikke en officiel kunde-ting men den findes og kan bruges.

--
Henrik Stidsen - http://hs235.dk/ - http://såkadulæredet.dk/
"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"

Fra : Jesper Skriver

Dato : 04-07-04 16:29

On Fri, 02 Jul 2004 22:33:01 +0200, FreeAgent wrote:

> TDC
> 194.239.134.82 (ns2.tele.dk)
> 194.239.134.83 (ns3.tele.dk)
> 195.41.46.78 (ns4.tele.dk)

Af disse er kune ns3.tele.dk en rekursiv nameserver, de ander vil
kun svarer paa requests for de domaener de er autoritative for.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Fra : Morten Skriver

Dato : 06-07-04 14:54

On 04 Jul 2004 15:28:41 GMT, Jesper Skriver wrote:

> Af disse er kune ns3.tele.dk en rekursiv nameserver, de ander vil
> kun svarer paa requests for de domaener de er autoritative for.

Og med mindre der er ændret politik siden jeg havde noget med
ovenstående servere at gøre, så svare ns3.tele.dk ikke på rekursive
requests fra non-TDC ip.

/Morten

--
Morten Skriver
Email: morten@skriver.dk

Fra : Sonny T. Larsen

Dato : 06-07-04 18:16

On 06 Jul 2004 13:54:15 GMT, Morten Skriver wrote:

> Og med mindre der er ændret politik siden jeg havde noget med
> ovenstående servere at gøre, så svare ns3.tele.dk ikke på rekursive
> requests fra non-TDC ip.

Det er der ikke.

--
/Sonny - #include <std.disclaimer.h>

"I don't have an attitude problem, you have a perception problem."

Fra : Morten Skriver

Dato : 06-07-04 21:11

On 06 Jul 2004 17:15:48 GMT, Sonny T. Larsen wrote:

> Det er der ikke.

Det havde jeg nu heller ikke forventet :)

/Morten

--
Morten Skriver
Email: morten@skriver.dk