STØJ fra TopCom USB Wireless Stick
Fra : John Frandsen

Dato : 19-04-04 21:07

Hej Gruppe.

Jeg har en TopCom USB Wireless Stick i en af mine maskiner, og den fungerer
egentlig upåklageligt - men den larmer som bare pokker når den
transmitterer... Det lyder nærmest som en geigertæller... Jo mere trafik, jo
mere intense kliklyde.

Jeg har ikke kunnet finde noget sted at slå det fra, og håber at nogen her i
gruppen kan hjælpe!

På forhånd tak.

--
Mvh John

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-04-04 21:14

On Mon, 19 Apr 2004 22:07:13 +0200, "John Frandsen" <oplyses@ikke.her>
wrote:

> [...]
>mere intense kliklyde.
>
>Jeg har ikke kunnet finde noget sted at slå det fra, og håber at nogen her i

Sker det fysisk fra kortet, eller kommer støjen fra lydkortet, eller
computeren?

Hvis det er fra computeren, mangler du nok at installere nogle system
drivere, eller du har et alvorligt konfligt med dit USB og lydkort.

hvis det er fra stick´en så ved jeg sku ikke, få et nyt.

Fra : Jens

Dato : 19-04-04 23:23

"John Frandsen" <oplyses@ikke.her> skrev i en meddelelse
> [...]
jo
> mere intense kliklyde.
>
> Jeg har ikke kunnet finde noget sted at slå det fra, og håber at nogen

Jeg vil tro at det er din computer der ikke er afskærmet ordentligt, så der
er nok ikke så meget at gøre end at skifte computer eller netkort, hvis du
vil af med støjen.
Hvis lyden også er der ved USB-stick af andre fabrikater, så er det din
computer. Har du mulighed for at låne en USB-stick af andet fabrikat at
prøve med ?

Jens

Fra : @rsten

Dato : 20-04-04 13:59

Jens wrote:
> [...]
> Hvis lyden også er der ved USB-stick af andre fabrikater, så er det
> din computer. Har du mulighed for at låne en USB-stick af andet

Eller prøv med et usb-forlængerkabel - det kan gøre det nemmere at
lokalisere hvorfra lyden kommer

--
/carsten