Hvordan holder vi email-kontakt med indlag~
Fra : Kenneth - CRAZYNIGHT

Dato : 29-04-01 06:10

Min søn, Magnus på 2 år, fik desværre konstateret leukæmi den anden dag. Da
det er AML-udgaven, skal han indlægges på tirsdag i Skejby/Århus i et halvt
år. Derfor går jeg og overvejer hvordan jeg, som far, kan holde elektronisk
kontakt med min kone, som skal indlægges med ham.

Vi bruger meget SMS i dagligdagen, men vil hellere bruge email i dette
tilfælde, da vi ofte vil skrive meget til hinanden, men også da hun vil
kommunikere meget med andre.

Er der nogen her der ved, om man må have bærbar pc med internetadgang med,
og om man må logge sig på via sygehusets netværk eller om man eks. må gøre
det via sin mobiltelefon?

--

:] Have a smiley day!

Kenneth Lund Petersen

75 85 33 93 | www.CRAZYNIGHT.dk | Polterabends & firmaarrangementer
75 85 33 39 | www.SPEAK2SPEAK.dk | Speakerarkiv & lydproduktion

Fra : R. Ilsøe

Dato : 29-04-01 10:25

> [...]
elektronisk
> kontakt med min kone, som skal indlægges med ham.

Puha, hvor skrækkeligt!!!

Mht. kontakt, så er internet-café en mulighed. Den med en bær'bar kunne
også være en idé, men hun skal nok sidde udenfor med den, da mobil telefoner
jo ikke er tilladt inde på et sygehus. Prøv ellers evt. at spørg personalet
på sygehuset. Min erfaring er at de er meget behjælpelige.

Det kunne også være, at selvom det ikke giver pote for jer, så kommer det
til, på lang sigt at betale sig at spørge for man kan håbe på de på
sygehusene får øjnene op for den nye teknologi og de muligheder der er for
kommunikation for patienter / pårørende igennem det? Hvis bare nok folk gør
dem opmærksomme på det og efterlyser det...

Pøj-pøj med Magnus og hold os endelig opdateret hvis du vil... hvordan
opdagede i det forresten?? Håber i hvert fald det kommer til at gå godt med
ham!!

Rinnie Ilsøe

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 29-04-01 15:38

"R. Ilsøe" <gimze@ofir.dk> skrev i en meddelelse news:r4RG6.8
> Puha, hvor skrækkeligt!!!
>
> Mht. kontakt, så er internet-café en mulighed

Uhada, for noget skidt.

Men her er lidt hjælp.
Vi holder en tæt kontakt med vore to døtre i USA
gennem "MSN", et lille program, der kan downloades
fra www.msn.com
Så kan I snakke direkte, hvis I begge er online - og så er det
til lokaltakst. Vi får selv ordnet en masse på denne måde.

Held og lykke med sønnen.

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Kenneth - CRAZYNIGHT

Dato : 29-04-01 15:57

Jo, MSN kender jeg godt (bruger det selv)......men det kræver jo adgang til
nettet ........ og hvordan får vi det fra stuen?

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 29-04-01 17:05

hej....

jeg ville lige give mit besyv med.......
jeg tror ikke i får lov til at medbringe en laptop...... men det koster
jo ikke noget at spørge.... en anden mulighed er at blive gode venner
med sygeplejesken.....
jeg var selv indlagt på vejle sygehus for over et år siden og blev
dengang rimeligt gode venner med sygeplejesken..... ( jeg var inde to
gange af en uge i løbet af 3 uger*G*)
jeg var heldig og fik lov at benytte computeren ( naturligvis med
internet adgang hvilket jeg faktisk tror de fleste sygehus computere
har) til at tjekke op på min mail.....
det var ikke noget jeg benyttede mig af andet end en gang men muligheden
var der og sygeplejesken var sød

prøv da at spørge... sig at det er den mest optimale løsning i har for
at holde familien up to date...
i kan jo aller højst få nej og det gør jo ikke ondt.....

--
knus sabina

behind every good woman, lies
a trail of men.....*SF*

Fra : Br@ndt

Dato : 01-05-01 16:45

Sabina Hertzum wrote:

> jeg ville lige give mit besyv med.......
> jeg tror ikke i får lov til at medbringe en laptop......

Det er næppe noget problem at få en laptop med, hvorimod der kunne være
modstand mod den mobile forbindelse over mobiltlf. el.lign.

Det burde ikke være det store problem at få en aftale med
sygeplejerskerne når man skal gå op og ned af hinanden i et halvt år.

Fra : R. Ilsøe

Dato : 29-04-01 17:29

> Uhada, for noget skidt.

Hvorfor det, hvis det er eneste mulighed for kontakt over nettet??

> [...]
> Så kan I snakke direkte, hvis I begge er online - og så er det
> til lokaltakst. Vi får selv ordnet en masse på denne måde.

Men mandens problem er jo ikke programmer... Der er massere af sådanne, bla-
også ICQ... Problemet er jo at konen ikke har en internet-forbindelse på
sygehuset...

Rinnie Ilsøe