Hjælp til NorthQ 9100 router o
Fra : Pjerrot Luna

Dato : 11-04-04 13:28

Hej,

Jeg er kørt fast i en opsætning af NorthQ 9100 router og firewall.

Jeg har en velfungerende linuxmaskine kørende som firewall med NAT.
Den vil jeg gerne erstatte med NorthQ 9100 routeren. Det gik ikke helt
så nemt.

Dens opsætning er:

Timezone: GMT+01, Copenhagen ..., Server: 192.43.244.18
WAN: Dynamic IP, Hostname: otto, MAC adress 00047612G6FF (klonet fra
Linuxmakinen).

LAN: IP adress: 10.0.0.1, IPSubnet: 255.255.255.0, 802.1d: Disable
DHCP: Enabled , Lease time: Forever, IP Adress pool: 10.0.0.2 - 200,
Domain name: my-domain.dk

NAT: Enable, Øvrige opsætninger i undermenu er ikke ændret: Ingen port
forwarding, ingen virtual server, ingen trigger port, UPnP disable,
ALG alle sat.

Firewall: disable

Resultatet er at routeren ikke får den samme IP-adresse fra DHCP
serveren på Kabel TV nettet, som linuxmaskinen. Den kan ikke route fra
det indre net til det ydre, internettet.

Min Linuxmaskine får forbindelse og sættes rigtigt op af DHCP serven
på kabel-tv nettet. Den får også samme adresse og man kan surfe.

Kan nogen hjælpe?

Med venlig hilsen
Pjerrot

Fra : Sander

Dato : 11-04-04 16:22

"Pjerrot Luna" <pjerrotluna@yahoo.dk> skrev i en meddelelse >
> Jeg er kørt fast i en opsætning af NorthQ 9100 router og firewall.

Du burde kunne gøre det nemmere for dig selv ved
blot at slukke for modem - router - og pc, så starter
du med at tænde for modem og router, og når modem
er online starter du din computer, åbner explorer - og
så skulle du automatisk blive sendt til Tdc's registrerings-
side, her sletter du blot din eksisterende profil og opretter
herefter en ny.
Det er fremgangsmåden ved Webspeed, men jeg kan ikke
se om det er det produkt du har hos dig.

Sander.

Fra : Pjerrot Luna

Dato : 12-04-04 06:02

Hej Sander,

> [...]
> herefter en ny.
> Det er fremgangsmåden ved Webspeed, men jeg kan ikke
> se om det er det produkt du har hos dig.

Tak for tippet!

Det lyder interessant. Jeg vil prøve det her til morgen. Min idé har
været at etablere samme MAC-adresse, og få samme IP-adresse som
linuxmaskinen. Så ville alt være i skønneste orden. Det er lidt mere
bøvlet, hvis jeg får tildelt en ny IP-adresse. Jeg udnytter den meget
faste IP-adresse til at have en web-server på internettet.

Med venlig hilsen
Pjerrot

Fra : Sander

Dato : 14-04-04 18:58

Har du egentlig ikke mulighed for at bestille en fast ip
hos Tdc, så du har en ip der er tilknyttet dit abonnement.

Sander.