MySql
Fra : Torben Frøberg

Dato : 28-04-01 22:48

Er der nogen kender et simpelt program, der kan benyttes til design af
en database.
Jeg tænker på noget i retning af Dezign fra datanomic (Som kun virker
under windows).

Jeg har kigget lidt på pgacces, men det ser ud som om, det kun virker på
en allerede defineret
db.

Mvh. Torben

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 29-04-01 02:33

"Torben Frøberg" <torben.froberg@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen kender et simpelt program, der kan benyttes til design af
> en database.
> Jeg tænker på noget i retning af Dezign fra datanomic (Som kun virker
> under windows).

Hvis du vil administrere din mySQL-server fra windows, kan du prøve MASCON,
som du kan finde her:
http://www.scibit.com/
De har en "gratis-udgave" som jeg er ved at prøve af og uden at have prøvet
det hele, virker det som om, man kan styre stort set alt.

Mvh
Tonni Aagesen

Fra : Torben Frøberg

Dato : 29-04-01 09:01

Tonni Aagesen wrote:

> [...]
> De har en "gratis-udgave" som jeg er ved at prøve af og uden at have prøvet
> det hele, virker det som om, man kan styre stort set alt.

Jeg udtrykte mig ikke klart nok. Jeg leder ikke efter et windows værktøj. Jeg
leder efter noget, der kan køre på Linux.

Jeg leder efter et værktøj, hvor jeg kan designe en datamodel. Det jeg leder
efter er noget i retning af
pgaccess. Ulempen ved pgaccess er, at man først er nødt til at definere
tabellerne inden man kan sætte et skema op. Jeg vil gerne være i stand til at
starte med et tomt skema, og herindefra være i stand til at definere entiter
og relationer. Dezign er i stand til at gøre det, men det virker som sagt kun
under windows.

/Torben

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 29-04-01 09:55

Fra : Leif Neland

Dato : 29-04-01 14:46

> [...]
> under windows).
>
> Jeg har kigget lidt på pgacces, men det ser ud som om, det kun virker på

webmin kan lave databaser og tabeller.

Hvis det er det, du har brug for.

Leif