Wysiwyg editor til eget CMS
Fra : HLH

Dato : 27-04-04 21:20

Hej!
Jeg er ved at lave mit eget lille CMS i php/mysql, da jeg skal ændre for
meget i de færdige CMS'er for at få dem til at passe til mit behov.

Jeg savner imidlertid en komponent, nemlig en Wysiwyg editor. Nogle af
posterne i databasen skal nemlig indeholde en del HTML (tabeller, links,
formattering etc) og det ville være rart, hvis man ikke skulle skrive alle
koderne "i hånden".

Jeg ved at flere færdige CMS'er m.v. har dette, men hvordan laver man det?
Alternativt er der nogen der ved hvor man finder en sådan komponent til at
sætte ind i sin egen kode?

/HLH

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 27-04-04 23:40

HLH wrote:

> [...]
> Alternativt er der nogen der ved hvor man finder en sådan komponent til at

Du kan kigge nærmere på htmlarea og spaw - begge kan findes via google.

Mvh Tommy

Fra : Bee

Dato : 28-04-04 09:54

"Tommy Ipsen" <tipsen@imada.sdu.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan kigge nærmere på htmlarea og spaw - begge kan findes via google.
>
> Mvh Tommy

Hejsa

jeg har haft stor fornøjelse af følgende sted

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/browser/editing/
mshtmleditor.asp

osse selvom det er microsoft ;)

Fra : Aggeboe

Dato : 29-04-04 08:51

HLH wrote:
> [...]
> Alternativt er der nogen der ved hvor man finder en sådan komponent til at

Her er nogen af dem jeg har set lidt på...

htmlArea
http://www.interactivetools.com/products/htmlarea/

Other versions of htmlArea
http://dynarch.com/mishoo/htmlarea.epl

htmlArea + Image Manager + Image Editor
http://www.zhuo.org/htmlarea/

WEBstationONE
http://securehosts.com/test/htmlarea/

FCKeditor
http://www.fredck.com/fckeditor/

Cross-Browser Rich Text Editor
http://www.kevinroth.com/rte/demo.htm

/Aggeboe

Fra : HLH

Dato : 30-04-04 19:12

Mange tak for det - lige hvad jeg skulle bruge!

/HLH