Robotsøgning på sider med databaseindhold
Fra : Brian Emilius

Dato : 24-04-04 15:34

Hej NG

Kan fx Google eller Lycos indexere min side, når den er bygget op om en
MySQL-database, hvor indholdet bliver hentet sådan her:
index.php?sideid=12345 -> $sideid er den database, der skal hentes.

Venlig hilsen
Brian Emilius

Fra : Christian Joergensen

Dato : 24-04-04 22:34

On Sat, 24 Apr 2004 16:33:38 +0200, Brian Emilius wrote:

> Kan fx Google eller Lycos indexere min side, når den er bygget op om en
> MySQL-database, hvor indholdet bliver hentet sådan her:
> index.php?sideid=12345 -> $sideid er den database, der skal hentes.

Sålænge du linker til siden skal den nok komme derind. Det kan dog være
at crawleren ser bort fra GET-værdier - så du skal omstrukturere dit
opbygning til at hedde /side/12345/ fx

--
Christian Jørgensen
http://www.razor.dk

Fra : Kristian Thy

Dato : 24-04-04 22:38

Christian Joergensen uttered:
> Sålænge du linker til siden skal den nok komme derind. Det kan dog være
> at crawleren ser bort fra GET-værdier - så du skal omstrukturere dit
> opbygning til at hedde /side/12345/ fx

Google indekserer også sider der tilgås med GET-requests.

\\kristian
--
A beard is the ultimate symbol of a man's rebellion
against polite society and personal grooming. It's a