Ændring i MySQL-lagring
Fra : DrOnE

Dato : 24-04-04 09:37

Hejsa.

Jeg er lige igang med at lave min hjemmeside, som funktionelt, snart er
færdig. Jeg har et nyhedsscript (vil jeg ikke så meget ind på) - Et
nyhedsscript med kommentarer og billed-indætning. Så har jeg et script der
kan slette nyhederne igen. Men jeg har ikke noget der kan ændre dem for
f.eks. stavefejl, eller hvad jeg nu vil ændre.

Hvordan kunne det tænkes man kunne lave et?

Fra : Jacob Atzen

Dato : 24-04-04 09:44

"DrOnE" <dronerax@hotmail.com> writes:

> [...]
> f.eks. stavefejl, eller hvad jeg nu vil ændre.
>
> Hvordan kunne det tænkes man kunne lave et?

Hent data ud af databasen. Rediger gem. Opdater den aktuelle raekke i
din tabel med de redigerede data.

- Jacob Atzen

Fra : Tobias Nielsen

Dato : 24-04-04 10:17

"DrOnE" <dronerax@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> f.eks. stavefejl, eller hvad jeg nu vil ændre.
>
> Hvordan kunne det tænkes man kunne lave et?

Hejsa

Hvad med at hente nyhederne fra databasen ind i nogle formfelter (navn,
dato, indhold etc) og opdaterer dem den vej:

lav dit query og brug mysql_fetch_array()

I formen kan du nu hente data ind således (alt efter hvad dine værdier
hedder naturligvis)

<input name="nyheds_overskrift" type='text'
value="".$array_navn['nyheds_overskrift']."">

Lav så et sql query der opdaterer databasen med det der står i formen.

Hilsen Tobias

Fra : DrOnE

Dato : 24-04-04 13:44

Hvordan skal jeg få den til at slette den gamle version af texten og sætte
den nye ind??

Fra : Jacob Atzen

Dato : 24-04-04 14:05

"DrOnE" <dronerax@hotmail.com> writes:

> Hvordan skal jeg få den til at slette den gamle version af texten og sætte
> den nye ind??

http://www.mysql.com/update

- Jacob Atzen

Fra : Tobias Nielsen

Dato : 24-04-04 14:17

> Hvordan skal jeg få den til at slette den gamle version af texten og sætte
> den nye ind??

Prøv at kigge på UPDATE i SQL

http://www.webcafe.dk/artikler/sql/opdatertabel/

Hilsen Tobias

Fra : DrOnE

Dato : 25-04-04 10:21

Mange tak :) - det var dejligt at der er nogen der kan finde ud af det