Simpelt CMS ?
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-04-04 22:13

Findes der virkelig ikke et simpelt, gratis CMS med en god template
understøttelse ?

Jeg synes jeg har surfet nettet tyndt og endnu ikke et fundet et
virker og samtidig opfylder de forholdsvist få krav jeg stiller.

--
..: Henrik Stidsen - http://hs235.dk/blog/ ::...
'Veni, Vidi, Velcro' - I came, I saw, I stuck around.

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 20-04-04 22:17

Henrik Stidsen <nospamforme@hs235.dk> wrote in

> Findes der virkelig ikke et simpelt, gratis CMS med en god template
> understøttelse ?

Moveable Type?

> Jeg synes jeg har surfet nettet tyndt og endnu ikke et fundet et
> virker og samtidig opfylder de forholdsvist få krav jeg stiller.

Det er unægteligt lidt svært at svare på uden at kende dine krav

--
Personal: <http://www.solitude.dk>
File Thingie - PHP File Manager <http://www.solitude.dk/filethingie/>

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-04-04 23:31

Andreas Haugstrup Pedersen <usenet@solitude.dk> wrote in

> Moveable Type?

Er en weblog, ikke et CMS - jeg skal ikke poste artikler i
kronologisk rækkefølge...

> Det er unægteligt lidt svært at svare på uden at kende dine krav

Som skrevet, "simpelt, gratis CMS med en god template
understøttelse".

Det er faktisk stort set alt hvad det skal kunne. Hvis det så har
mulighed for flere forskellige brugere, plugins osv. vil det bare
gøre det hele bedre :)

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 21-04-04 07:28

Henrik Stidsen <nospamforme@hs235.dk> wrote in news:Xns94D25592455AHS235dk@
130.225.247.90:

> Er en weblog, ikke et CMS - jeg skal ikke poste artikler i
> kronologisk rækkefølge...

Et weblog system er da også en form for CMS. Du kan sagtens bruge Moveable
Type som simpelt CMS.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 21-04-04 23:50

> Et weblog system er da også en form for CMS. Du kan sagtens
> bruge Moveable Type som simpelt CMS.

Ja og nej.
Det er ikke særlig optimalt til at vedligeholde en side med
undersider osv. Det er mildest talt alt for besværligt.

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-04 23:08

Henrik Stidsen wrote:
> Findes der virkelig ikke et simpelt, gratis CMS med en god template
> understøttelse ?

Der er et meget simpelt CMS, der hedder CMSimple - www.cmsimple.dk.
Det er simpelt og meget let at bruge og tilpasse. Til gengæld kan du
heller ikke lave noget avanceret. Bruger det ikke selv, men har ganske
kort prøvet det.

> Jeg synes jeg har surfet nettet tyndt og endnu ikke et fundet et
> virker og samtidig opfylder de forholdsvist få krav jeg stiller.

--
Mvh.
Martin Møller Bæk

Fra : Lars Brink [2650]

Dato : 20-04-04 23:12

> Findes der virkelig ikke et simpelt, gratis CMS med en god template
> understøttelse ?

Der er sikkert mange. Jeg brugte meget langt tid på at finde noget jeg kunne
bruge og som var simpelt men alligevel avanceret.

Valgte www.mamboserver.com (www.mamboportal.com)

Eller er der en side som hedder noget med opensourcecms hvor der er 20-40
forskellige systemer som jeg har prøvet en del af.

> Jeg synes jeg har surfet nettet tyndt og endnu ikke et fundet et
> virker og samtidig opfylder de forholdsvist få krav jeg stiller.

Hvad er kravene?

Mvh,
Lars

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-04-04 23:34

"Lars Brink [2650]" <usenet@papayaREMOVEconTHISsulting.com> wrote in

> Hvad er kravene?

Som skrevet, simpelt, gratis og med god template understøttelse - det
er de overordnede krav som skal være opfyldte.

Ting med flerbruger, plugins osv. vil være lækkert men ikke absolut
nødvendige.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-04-04 23:37

> [...]

> Eller er der en side som hedder noget med opensourcecms hvor der
> er 20-40 forskellige systemer som jeg har prøvet en del af.

Det må jeg lige kigge på - er iøvrigt www.opensourcecms.com :) (.org
er noget helt andet - et JSP baseret system)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 21-04-04 01:08

"Lars Brink [2650]" <usenet@papayaREMOVEconTHISsulting.com> wrote in

> Valgte www.mamboserver.com (www.mamboportal.com)

Vi tager lige et tredje svar til denne post :)

Mambo ser ud til at være svaret på mit CMS behov, det er jo et
fantastisk system!

Fra : Lars Brink [2650]

Dato : 22-04-04 07:31

> Mambo ser ud til at være svaret på mit CMS behov, det er jo et
> fantastisk system!

Det mener jeg også det er. Desværre skulle jeg bruge ca. 2 år på at finde
det

--
Mvh Lars Brink Christensen
* Hjemmeside om Colombia? Se www.colombia.dk *

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-04-04 11:48

"Lars Brink [2650]" <usenet@papayaREMOVEconTHISsulting.com> wrote
in news:4087665b$0$492$edfadb0f@dread14.news.tele.dk

> Det mener jeg også det er. Desværre skulle jeg bruge ca. 2 år på
> at finde det

Jeg har ikke ledt helt så længe men længe nok.

Fra : Christian Joergensen

Dato : 22-04-04 18:30

http://www.fundanemt.com - Mon ikke du kan bruge det?

--
Christian Jørgensen
http://www.razor.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-04-04 21:50

Christian Joergensen <mail@razor.dk> wrote in

> http://www.fundanemt.com - Mon ikke du kan bruge det?

Det ser umidelbart rimeligt ud - men jeg har valgt Mambo allerede.

Jeg vil dog ligge et link til Fundanemt.com i min bookmarks.