Problemer med Pear
Fra : Lobais

Dato : 15-04-04 12:01

Jeg har fået hjælp til at finde et script til at lave tar filer med.
Problemet er bare at det åbent bart bruger Pear.php fra /usr/lib/Pear som
filerne på mit webhotel åbent bart ikke har adgang til.

Vil det virke bare at kopiere filen fra min egen computer, uploade den
og ændre scriptet til kun at henvise til den?

--
Thomas
- "Videnskab uden religion er lam,

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 15-04-04 12:26

Lobais wrote:

> Vil det virke bare at kopiere filen fra min egen computer, uploade den
> og ændre scriptet til kun at henvise til den?

Ja, hvis du uploader de dependencies(og deres..) dit program har, så vil
det virke.

Iøvrigt er always-ultra metoden altid god: prøv det.

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk

Fra : Lobais

Dato : 15-04-04 12:46

Thu, 15 Apr 2004 13:25:55 +0200. skrev Nezar Nielsen:
> Ja, hvis du uploader de dependencies(og deres..) dit program har, så vil
> det virke.

Men er Pear http://pear.php.net/ ikke et helt program? Bare fordi jeg
uploader Pear.php filen, har den så ingen dependencies?

> Iøvrigt er always-ultra metoden altid god: prøv det.
Hvad er always-ultra metoden?

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 15-04-04 12:58

Lobais wrote:

> Men er Pear http://pear.php.net/ ikke et helt program? Bare fordi jeg
> uploader Pear.php filen, har den så ingen dependencies?

Pear er i virkeligheden to ting, navnet på klasse-repositoryet hos
php-folkene og den base-klasse som de fleste(hvis ikke alle?) klasserne
nedarver fra.. men der er ikke noget hemmeligt voodoo over det i brug
fra dine php-sider, bare upload filen og inkluder den og du er kørende.

Og mht. dependencies, jeg ved det ikke, men igen kan jeg kun sige: prøv
det. hvis den brokker sig, så havde den.

> Hvad er always-ultra metoden?

"prøv det".

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk

Fra : Lobais

Dato : 15-04-04 13:03

Thu, 15 Apr 2004 13:58:00 +0200. skrev Nezar Nielsen:

> [...]
> nedarver fra.. men der er ikke noget hemmeligt voodoo over det i brug
> fra dine php-sider, bare upload filen og inkluder den og du er kørende.

Hm, men i filen siger den bare "require_once 'PEAR.php';". Man skulle jo
så tro at den så skulle ligge i samme mappe, men det er ikke der den vil
have den. Hvordan kan jeg så vide hvor jeg skal ligge den?

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 15-04-04 15:19

Lobais wrote:
> Hm, men i filen siger den bare "require_once 'PEAR.php';". Man skulle jo
> så tro at den så skulle ligge i samme mappe, men det er ikke der den vil
> have den. Hvordan kan jeg så vide hvor jeg skal ligge den?

require_once (og venner) går allesammen ud fra din include_path, hvad
den er kan du læse med f.eks.
print ini_get('include_path');
- du kan ændre i den med f.eks.
ini_set('include_path' , '/min/sti:'.ini_get('include_path'));

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk

Fra : Lobais

Dato : 16-04-04 13:46

Thu, 15 Apr 2004 16:18:52 +0200. skrev Nezar Nielsen:

> require_once (og venner) går allesammen ud fra din include_path,
hvad hvis der er en absolut sti, som "/min/sti"?