Metoder til at undgå "Advarsel! Siden er u~
Fra : Kasper Garnæs

Dato : 15-04-04 07:03

Hej gruppe,

Jeg kæmper i øjeblikket med at undgå "Advarsel! Siden er udløbet"-siden,
når man bruger Internet Explorer og trykker tilbage. Jeg ville derfor høre
hvilke metoder, I kender/bruger for at undgå dette?

Jeg kender selv til følgende:
· Brug af GET i stedet for POST i forms
· Brug af side mellem side1 og side3: side1.php submitter til side2.php, der
så vha. en header redirecter til side3.php. Dette ser også ud til at virke,
hvis side1.php skal submitte til sig selv. I så fald redirecter side2.php
tilbage til side1.php

Det er måske ikke direkte et PHP-specifikt problem, men når nu jeg koder i
PHP, kunne jeg godt tænkte mig en løsning, der evt. gør brug af PHP.

Min standard testopsætning er:
side1.php: Simpel side med form, der submitter til side3.php
side3.php: Side med link til side4.php
side4.php: Side med ligegyldig tekst.

Testscenariet er:
· Submit formen på side1.php
· Følg linket til side4.php
· Tryk tilbage

Ifølge mine afprøvninger vil resulterer i at "Advarsel! Siden er
udløbet"-siden vises. Målet er at vise den side, der blev submittet til:
side3.php.

Internet Explorer virker lidt for ivrig mht. at bruge cache, så alle sider
sætter følgende headers:
header('Expires: Mon, 26 Jul 1997 05:00:00 GMT');
header('Last-Modified: ' . gmdate("D, d M Y H:i:s") . ' GMT');
header('Cache-Control: no-store, no-cache, must-revalidate');
header('Cache-Control: post-check=0, pre-check=0', false);
header('Pragma: no-cache');

--
Med venlig hilsen / Regards
Kasper Garnæs

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 15-04-04 07:36

"Kasper Garnæs" <demos@mailme.dk> wrote in

> [...]
> udløbet"-siden, når man bruger Internet Explorer og trykker tilbage.
> Jeg ville derfor høre hvilke metoder, I kender/bruger for at undgå

Brug en browser der opfører sig korrekt (eks. Opera)? Sådan som jeg har
forstået er problemet at IE insisterer på at kontakte webserveren påny når
man klikker på "Tilbage" - istedet for at hente siden direkte fra cache.

Dette er iøvrigt en af hovedårsagerne til at jeg bruger Opera. At bruge
"Tilbage" og "Frem" i IE tager alt for lang tid fordi man skal vente på at
serveren svarer. I Opera hopper man frem og tilbage i sin cache, og *det* går
stærkt.

--
Personal: <http://www.solitude.dk>
File Thingie - PHP File Manager <http://www.solitude.dk/filethingie/>

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 15-04-04 08:26

Andreas Haugstrup Pedersen wrote:

> [...]
^^^

> Brug en browser der opfører sig korrekt (eks. Opera)?

Jeg tror ikke Kasper, kan få alle, der kigger på hans sider, til at
bruge Opera.

Mvh
Tonni

Fra : Kasper Garnæs

Dato : 15-04-04 10:27

Tonni Aagesen <use.my@signature.please> wrote:

> ^^^

> Jeg tror ikke Kasper, kan få alle, der kigger på hans sider, til at
> bruge Opera.

Du har så ret, Tonni :)

--
Med venlig hilsen / Regards
Kasper Garnæs

Fra : Christian Joergensen

Dato : 15-04-04 09:24

On Thu, 15 Apr 2004 08:02:34 +0200, Kasper Garnæs wrote:

> Jeg kæmper i øjeblikket med at undgå "Advarsel! Siden er udløbet"-siden,
> når man bruger Internet Explorer og trykker tilbage. Jeg ville derfor høre
> hvilke metoder, I kender/bruger for at undgå dette?

Jeg viderestiller blot (med en "Location"-header) til siden selv bagefter.

--
Christian Jørgensen | Never make any mistaeks.
http://www.razor.dk |

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 15-04-04 12:34

Christian Joergensen wrote:

> Jeg viderestiller blot (med en "Location"-header) til siden selv bagefter.

Det har jeg også gjort med succes og så forfinet det lidt med en 201
Created header (http://rfc2068.x42.com/)

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk

Fra : Christian Joergensen

Dato : 15-04-04 19:07

On Thu, 15 Apr 2004 13:33:35 +0200, Nezar Nielsen wrote:

> Det har jeg også gjort med succes og så forfinet det lidt med en 201
> Created header (http://rfc2068.x42.com/)

Smart

Os "gamle drenge" der stadig opfatter rfc2616 som biblen skal også lære
noget engang i mellem

Fra : Kasper Garnæs

Dato : 16-04-04 09:13

Nezar Nielsen <tumpen@fez.dk> wrote:

> Det har jeg også gjort med succes og så forfinet det lidt med en 201
> Created header (http://rfc2068.x42.com/)

Great - den ser ud til at virke både med og uden 201-headeren. Så går jeg ud
fra, at I fører eventuel data til feedback etc. videre ved hjælp af
sessions?

--
Med venlig hilsen / Regards
Kasper Garnæs

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 16-04-04 09:53

Kasper Garnæs wrote:

> Great - den ser ud til at virke både med og uden 201-headeren. Så går jeg ud
> fra, at I fører eventuel data til feedback etc. videre ved hjælp af
> sessions?

jeg gør i hvert fald :)
jeg har lavet en generel "besked funktion" til at håndtere fejl / status
beskeder på mit site.

alle beskeder der skal vises smides i et session array og vises så der
hvor det end skal vises.. efter visning slettes arrayet self, for ikke
at vise fejlbeskeder på sider der ikke er fejl på ;)

--
excuse of the day : Cow-tippers tipped a cow onto the server.
from bofh : http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Fra : Steffan S. Fallesen

Dato : 15-04-04 14:34

Hej,

Du kan som du selv skriver løse "problemet" ved at submit'e til siden
selv. Og når inputtet er valideret kan du så redirecte til den næste
side og bruge sessions til at gemme dine data.

Redirect i PHP:
header("Location: http://NYSIDE\n\n");

--
Steffan
Don’t miss out! Use this coupon code ‘USEN’ and save 40%