Kun et link?
Fra : Lars Olesen

Dato : 14-04-04 15:09

Hvis man laver nogle lidt venligere link med fx .htaccess, så får man en
side, som kan findes på to måder:

fx:

<http://www.insitu-duo.dk/index.php?pid=22>
<http://www.insitu-duo.dk/22/>

Og fordi det er forsiden findes samme side også med:

<http://www.insitu-duo.dk/>

Mht. den nederste, så bør jeg vel lave en redirect når systemet finder
ud af, at der ikke er angivet nogen side, og så leder efter forsiden.
Det er imidlertid nærmest altid en redirect, når brugeren kommer til
siden. Er det noget problem?

De to øverste fører netop til samme side, fordi jeg i .htaccess får
omskrevet <http://www.insitu-duo.dk/22/> til
<http://www.insitu-duo.dk/index.php?pid=22>.

Jeg ønsker naturligvis kun, at mine sider fx skal indekseres en gang i
søgemaskinerne. Hvad bør jeg gøre?

--
Lars Olesen
Kan det gøres bedre? Struktur, navigation og brugervenlighed!

Fra : Kristian Thy

Dato : 14-04-04 15:22

Lars Olesen uttered:
> [...]
> ud af, at der ikke er angivet nogen side, og så leder efter forsiden.
> Det er imidlertid nærmest altid en redirect, når brugeren kommer til

Nej - du tjekker vel bare at $pid ikke er sat, og indsætter så det pid
som din faktiske forside har.

> [...]
> <http://www.insitu-duo.dk/index.php?pid=22>.
>
> Jeg ønsker naturligvis kun, at mine sider fx skal indekseres en gang i

Sørge for at ingen linker til den med index.php?pid=22.

\\kristian
--
I am in shape. ROUND is a shape.

Fra : Lars Olesen

Dato : 14-04-04 15:28

Kristian Thy wrote:

> Nej - du tjekker vel bare at $pid ikke er sat, og indsætter så det pid
> som din faktiske forside har.

Ja, det er også det jeg gør, men jeg kan jo stadig tilgå den samme side
med forskellige URLs.

> Sørge for at ingen linker til den med index.php?pid=22.

Ja, men hvis fx systemet er startet med at have index.php?pid=22, men nu
er de ændret til /22/, så er den første side jo indekseret, og derfor
vil søgemaskinen frekventere siden?

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 14-04-04 16:18

Lars Olesen wrote:
> Jeg ønsker naturligvis kun, at mine sider fx skal indekseres en gang i
> søgemaskinerne. Hvad bør jeg gøre?

> <http://www.insitu-duo.dk/index.php?pid=22>
> <http://www.insitu-duo.dk/22/>

sådan som jeg har læst googels indexmetoder så indexeres links
indeholdende "?" slet ikke, men jeg kan ikke helt lure det...

men hvis jeg har ret, så vil kun dine links (v2) indexeres... :)

--
excuse of the day : Telecommunications is upgrading.
from bofh : http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Fra : Lars Olesen

Dato : 14-04-04 16:25

Ulrik Nielsen wrote:

> sådan som jeg har læst googels indexmetoder så indexeres links
> indeholdende "?" slet ikke, men jeg kan ikke helt lure det...
>
> men hvis jeg har ret, så vil kun dine links (v2) indexeres... :)

Det har du ikke ;)

<http://www.google.dk/search?hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=http%3A%2F%2Fus.uvm.dk%2Fgymnasie%2Falmen%2Fnyheder%2F%3Fmenuid%3D150505&meta=>

Fra : Peter Brodersen

Dato : 14-04-04 16:27

On Wed, 14 Apr 2004 17:17:43 +0200, Ulrik Nielsen <un.spam@tiscali.dk>
wrote:

>sådan som jeg har læst googels indexmetoder så indexeres links
>indeholdende "?" slet ikke, men jeg kan ikke helt lure det...

Google har ingen problemer i den retning - og har med al sandsynlighed
heller aldrig indbygget problemet i første omgang.

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: smide (og ikke smidde)