At generere password
Fra : Kenneth Brun Nielsen

Dato : 13-04-04 22:01

Hej NG,

Findes der en simpel måde at generere passwords i PHP? Hvis jeg fx. ønsker
passwords som en tekststreng?

På forhånd tak!

/Kenneth

Fra : Kasper Garnæs

Dato : 13-04-04 23:00

Kenneth Brun Nielsen <kenneth@FJERNpbk.dk> wrote:
> Findes der en simpel måde at generere passwords i PHP? Hvis jeg fx.
> ønsker passwords som en tekststreng?

Du kan jo bruge noget lignende:

$randomPassword = substr(md5(time()), rand(0, (31-$passwordNumChars)),
$passwordNumChars);

Der er også en del forslag blandt noterne her:
http://dk2.php.net/manual/en/function.rand.php.

--
Med venlig hilsen / Regards
Kasper Garnæs

Fra : Kenneth Brun Nielsen

Dato : 13-04-04 23:29

Glimrende. Tak for et hurtigt og brugbart svar.

/Kenneth