Dynamiske hjemmeside ?
Fra : Sasha

Dato : 13-04-04 09:38

Hi,

Jeg er nye begynder i web-design, jeg har lavede min home page, hvor alle
kan skrive besked til mig.

Jeg ville spørge om det er muligt eller hvordan kan jeg tage det indtastede
besked fra besøgende og lave det til en nye html side, så hver gang der
skrives en besked generes der en nye html side.

Hvad for en script / sprog kan jeg bruge til at lave sådan noget?

/ Sasha

Fra : Jesper Have

Dato : 14-04-04 19:31

Hej Sasha

Du skal bruge et server side programmerings sprog (kode der bliver kørt på
serveren) eks. php med noget database til (evt. mysql) du skal så starte med
at lave et script der forbinder til databasen og smider brugerens indput ind
i en database og en side der så tager det sidste fra databasen og laver
noget HTML af det.

Link til en god guide til php -> webcafe.dk

Mvh.
Jesper Have