Zip mappe
Fra : Lobais

Dato : 11-04-04 12:19

Jeg har lavet nogle templates på en side:
http://weib.dk/?x=templates/index.html
Især de grafiske, ville jeg gerne have at man kunne downloade, så man
ikke skulle sidde og "højre klikke" på alle billederne.

Jeg ville gerne have hvis der under billedet, eller sådan noget, var et
link til en zip fil med alle filerne. Det føles dog lidt besværligt at
skulle sidde og lave zip filer hele tiden, så jeg tænkte om det ikke var
muligt med php at zippe en mappe?

Noget i stil med
"zip (ga/*)"

--
Thomas
- "Videnskab uden religion er lam,

Fra : Kasper Garnæs

Dato : 11-04-04 16:50

Lobais <thomas@ahle.dk> wrote:

> [...]
> besværligt at skulle sidde og lave zip filer hele tiden, så jeg
> tænkte om det ikke var muligt med php at zippe en mappe?

Prøv at se nærmere på DevSheds tutorial "TAR File Management With PHP
Archive_Tar"
(http://www.devshed.com/c/a/PHP/TAR-File-Management-With-PHP-Archive-Tar/).
Der tager de udgangspunkt i PEAR klassen Archive_Tar og bruger den til at
bygge TAR arkiver og behandler også, hvordan man kan pakke dem med GZIP og
BZIP.

--
Med venlig hilsen / Regards
Kasper Garnæs

Fra : Lobais

Dato : 13-04-04 06:59

Kasper Garnæs wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> [...]
> Der tager de udgangspunkt i PEAR klassen Archive_Tar og bruger den til at
> bygge TAR arkiver og behandler også, hvordan man kan pakke dem med

Hm, det ser meget godt ud. Der er bare to ting.
1) Findes der så en anden php funktion o.l. så jeg kan skrive noget i stil
med: $files = array("mappe/*", "mappe2/*"); ?
2) Lave det om til .zip, så mine windows brugere også har en chance for at
pakke filen ud?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 13-04-04 07:43

Lobais wrote:
> [...]
> med: $files = array("mappe/*", "mappe2/*"); ?
> 2) Lave det om til .zip, så mine windows brugere også har en chance for at

Jeg er ikke sikker, men har du prøvet at lede på PEAR ?
- dog er zip ikke en standart under unix, så det er ikke sikkert at du
vil ha held med det...

--
excuse of the day : Quantum dynamics are affecting the transistors
from bofh : http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Fra : Jonas Delfs

Dato : 13-04-04 09:09

"Lobais" <1@3.be> skrev i en meddelelse news:c5fvit$rjj$1@sunsite.dk...
> 2) Lave det om til .zip, så mine windows brugere også har en chance for at
> pakke filen ud?

Der er ikke noget som helst der forhindrer windows-brugere i at pakke
..rar-filer op..

--
Mvh. Jonas Delfs, http://delfs.dk

Fra : Lobais

Dato : 13-04-04 12:31

Tue, 13 Apr 2004 10:09:08 +0200. skrev Jonas Delfs:

> Der er ikke noget som helst der forhindrer windows-brugere i at pakke
> .rar-filer op..

Næææ..., men de fleste windows bruger vel m$'s indbyggede zip eller
winzip. Der er da ingen af dem der understøtter tar.gz?, men pyt med det,
så må de jo hente lidt sourceforge, det er der vel ingen der tar skade
af.

Fra : Jonas Delfs

Dato : 13-04-04 19:13

"Lobais" <thomas@ahle.dk> skrev i en meddelelse

> Næææ..., men de fleste windows bruger vel m$'s indbyggede zip eller
> winzip.

Mig bekendt er der kun integreret pakke-funktion i Windows XP, og det er
trods alt stadig langt fra alle der kører XP.

> Der er da ingen af dem der understøtter tar.gz?, men pyt med det,
> så må de jo hente lidt sourceforge, det er der vel ingen der tar skade
> af.

Tror også kun den understøtter zip..
Henvis evt. til winrar.com

--
Mvh. Jonas Delfs, http://delfs.dk

Fra : Lobais

Dato : 14-04-04 16:19

Tue, 13 Apr 2004 20:12:44 +0200. skrev Jonas Delfs:

> Mig bekendt er der kun integreret pakke-funktion i Windows XP, og det er
> trods alt stadig langt fra alle der kører XP.

Windows ME har det også, og vist nok også 2000.

> Tror også kun den understøtter zip..
> Henvis evt. til winrar.com

Ja. Ellers er der vist også nogle gode programmer på sourceforge.

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 13-04-04 19:24

Således skrev Lobais <thomas@ahle.dk> i
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php Tue, 13 Apr 2004 13:31:11
+0200:

>Næææ..., men de fleste windows bruger vel m$'s indbyggede zip eller
>winzip. Der er da ingen af dem der understøtter tar.gz?

Winzip 8.0 klarer tar.gz-filer uden problemer.

Knud
--
He's DEAD, Jim. You grab his tricorder, I'll get his wallet.

Fra : Lobais

Dato : 14-04-04 16:15

Tue, 13 Apr 2004 20:24:29 +0200. skrev Knud Winckelmann:

> Winzip 8.0 klarer tar.gz-filer uden problemer.
Fint nok, jeg har bare aldrig prøvet det. Ved du om windows gør det?

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 14-04-04 16:40

Således skrev Lobais <thomas@ahle.dk> i
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php Wed, 14 Apr 2004 17:14:35
+0200:

>Fint nok, jeg har bare aldrig prøvet det. Ved du om windows gør det?

Jeg kører 2000, så det ved jeg ikke.

Knud
--
Np: Ohm - Peanut Buddha

Fra : Lobais

Dato : 14-04-04 16:46

Wed, 14 Apr 2004 17:40:04 +0200. skrev Knud Winckelmann:

> Således skrev Lobais <thomas@ahle.dk> i
> dk.edb.internet.webdesign.serverside.php Wed, 14 Apr 2004 17:14:35
> +0200:

> Jeg kører 2000, så det ved jeg ikke.

Understøtter 2000 ikke zip?
Det gør windows 98 ME ellers.

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 14-04-04 17:02

Således skrev Lobais <thomas@ahle.dk> i
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php Wed, 14 Apr 2004 17:45:45
+0200:

>Understøtter 2000 ikke zip?
>Det gør windows 98 ME ellers.

98 eller ME?

Jeg har aldrig haft noget indbygget zip i min 98'ere

Jeg har først set det fra XP, men nu tror jeg hellere ikke jeg
nogensinde har haft fat i en ME.

Fut til Windows-gruppen.

Knud
--
Np: Ohm - Where's my hat?

Fra : Lobais

Dato : 15-04-04 11:59

Wed, 14 Apr 2004 18:01:41 +0200. skrev Knud Winckelmann:

> Således skrev Lobais <thomas@ahle.dk> i
> dk.edb.internet.webdesign.serverside.php Wed, 14 Apr 2004 17:45:45
> +0200:

> 98 eller ME?

Den hedder vist "Windows 98 ME" ligesom "Windows 98 SE" og "Windows 98
Plus!"

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 15-04-04 12:04

"Lobais" <thomas@ahle.dk> wrote in message news:pan.2004.04.15.10.58.52.715501@ahle.dk...

> Den hedder vist "Windows 98 ME" ligesom "Windows 98 SE" og "Windows 98
> Plus!"

Nej, den hedder "Windows Me".

--
Bjarne Duelund

Fra : Kasper Garnæs

Dato : 13-04-04 20:35

Lobais <1@3.be> wrote:
> [...]
> stil med: $files = array("mappe/*", "mappe2/*"); ?
> 2) Lave det om til .zip, så mine windows brugere også har en chance

Jeg faldt lige over disse to pakker på PHP Classes:
· http://mkdata.mirrors.phpclasses.org/browse/package/945.html
· http://mkdata.mirrors.phpclasses.org/browse/package/870.html

Begge kan håndtere zip-filer, og det ser også ud til at den første også kan
gå gennem subdirectories. Phuse (http://use.devnetwork.net/) kan være din
ven mht. PHP ting. Desværre følger der ingen tutorials med, og jeg skal ikke
udtale mig om kodens kvalitet.

--
Med venlig hilsen / Regards
Kasper Garnæs

Fra : Lobais

Dato : 14-04-04 16:48

Sun, 11 Apr 2004 13:19:01 +0200. skrev Lobais:

> [...]
> link til en zip fil med alle filerne. Det føles dog lidt besværligt at
> skulle sidde og lave zip filer hele tiden, så jeg tænkte om det ikke var

Tror jeg bruger.
http://www.devshed.com/c/a/PHP/TAR-File-Management-With-PHP-Archive-Tar/
med et script som
require("tar.php");                // include class
$tar = new Archive_Tar("data.tar");            // create Archive_Tar() object
$files = array("folder/");               // set up file list
$tar->create($files) or die("Could not create archive!");   // build archive
kan jeg zippe hele mappen folder/ med under mapper. At det så bliver lidt
sværere for nogen at åbne det, er så ikke mit problem.
Jeg kan selvfølgelig linke til et program de kan hente.

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 11-08-04 12:34

Lobais <thomas@ahle.dk> wrote in news:pan.2004.04.11.11.19.01.338882
@ahle.dk:

> [...]
> link til en zip fil med alle filerne. Det føles dog lidt besværligt at
> skulle sidde og lave zip filer hele tiden, så jeg tænkte om det ikke var

Hvis der på serveren er installeret zip, kan du bare køre den med system().
Hvis ikke du har zip må du hive fat i din admin.

utestet:

$myDir='WhatEver';
header('Content-type: application/zip');
system("zip -o - $myDir/*.jpg");

/Esben

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 12-08-04 13:33

> [...]