Indsæt noget data fra en dump-fil
Fra : Brian Emilius

Dato : 08-04-04 16:19

Hej NG

Nu er jeg gået i stå med at indsætte noget MySQL fra en dump-fil. Jeg gør
sådan:

$filename = "./database.sql";
$handle = fopen ($filename, "rb");

$contents = fread ($handle, filesize ($filename));

open_connection();

if (!@mysql_query("$contents")) {

print "<p>Tabellerne kunne ikke oprettes!</p>\n";

}

close_connection();

fclose ($handle);

Og det virker ikke... nogen ideer?

--
Venlig hilsen | <http://emilius.dk>
Brian Emilius | Emilius Consult designer Internettet

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 08-04-04 21:26

On Thu, 08 Apr 2004 17:19:20 +0200, Brian Emilius wrote:

> Og det virker ikke... nogen ideer?

Ikke konkret - men prøv at fjerne snabel-a'et og kig på den fejlbesked
du så vil får printet ud.

if (!mysql_query("$contents")) {
blabla;
}

Mvh.
/Thomas

Fra : Brian Emilius

Dato : 09-04-04 08:23

"Thomas Lindgaard" <thomas@it-snedkeren.BLACK_HOLE.dk> skrev i en meddelelse

> men prøv at fjerne snabel-a'et og kig på den fejlbesked
> du så vil får printet ud.

Det har jeg prøvet nu, og jeg får ingen fejl. Jeg bør vel kunne putte et
dump i en streng og køre strengen i mysql_query($streng), eller hvad? Kan
det være fordi dump'et har for mange kommandoer (både DROP TABLE IF EXISTS
og CREATE TABLE)?

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 09-04-04 22:33

On Fri, 09 Apr 2004 09:23:08 +0200, Brian Emilius wrote:

> [...]
> det være fordi dump'et har for mange kommandoer (både DROP TABLE IF EXISTS

Hmm - hvad så hvis du kører

mysql_query($contents) or die(mysql_error());

Mvh.
/Thomas

Fra : Brian Emilius

Dato : 10-04-04 17:13

> mysql_query($contents) or die(mysql_error());

You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to
your MySQL server version for the right syntax to use near 'TABLE admin ( id
int(11) NOT NULL auto_increment, navn varcha

Men jeg kan ikke se noget galt i den syntaks... hmmm.... Nå, men der er
åbenbart noget galt med syntaxen, så jeg må jo kigge lidt på det...
Tak for hjælpen

--
Venlig hilsen | <http://emilius.dk>
Brian Emilius | Emilius Consult designer Internettet
Linuxbruger | <http://computerskole.dk>
#351930 | Online skemae og årsplaner